Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-08-17, 23:01
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Jag har helt enkelt blyga och konservativa förhoppningar. Sedan ska man inte ta opinionsundersökningar för bokstavligt. Men att de fått nära 2 procent vid minst två tillfällen, och mer än 2 procent vid åtminstone ett tillfälle talar rätt gott för deras chanser i det riktiga valet. Men jag kommer inte ha inställningen att de definitivt kommer in.

Okej då, då har vi olika uppfattning där. I mars var jag tveksam men tycker det finns många indikatorer på att det är något stort på gång. Är som du realist. Det jag tar med mig är YouGov 4,7%. Facebook där AfS är större än KD och L.

Helt avgörande blir YouGovs två sista mätningar i september. Den i augusti som kommer bryr jag mig mindre om men de som kommer i september blir avgörande.
Senast redigerad av StillaHavet 2018-08-17 kl. 23:05.
Citera
2018-08-17, 23:05
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
och mer än 2 procent vid åtminstone ett tillfälle
När var detta?
Citera
2018-08-17, 23:09
Citat:
Ursprungligen postat av HVU
Det kommer att ge betydligt större genomslagskraft mot etablissemanget om du också hjälper till och rösta in AfS till riksdagen 2018

Det kan också få motsatt effekt nu. Folket kan bli skrämda.

Afs kommer komma in 2022 med råge ändå. De flesta SD:are gillar dem redan. Men för att tillräckligt många ska gå över från SD till Afs så behöver SD bli större och få en bredare väljarbas.

Hade jag varit orolig för att Afs inte skulle komma in i riksdagen i framtiden så hade jag själv röstat på dem. Men nu är jag inte det i och siktar istället på att få över så mycket av folket övet till SD så de blir störst. Först då kommer även Afs kunna växa på riktigt.
Citera
2018-08-17, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse

Afs kommer komma in 2022 med råge ändå. De flesta SD:are gillar dem redan. Men för att tillräckligt många ska gå över från SD till Afs så behöver SD bli större och få en bredare väljarbas.

Hade jag varit orolig för att Afs inte skulle komma in i riksdagen i framtiden så hade jag själv röstat på dem. Men nu är jag inte det i och siktar istället på att få över så mycket av folket övet till SD så de blir störst. Först då kommer även Afs kunna växa på riktigt.

Det går inte att vänta till 2022.
Citera
2018-08-17, 23:26
Medlem
Citat:

Jag köper inte riktigt din retorik tyvärr, då den blir rätt motsägelsefull imo
Du börja låta precis som SDs Mattias Karlsson
Citera
2018-08-17, 23:27
Medlem
Citat:
Jag kan garantera dig att det är lättare att få över sossar och borgare till SD innan de tar livet över till Afs.

Hur hade du tänkt att oppositionen bli i majoritet om vi inte får sossar och borgare med oss? Eller hade du tänkt att få över 5000 från MED och NMR istället som redan är radikala och därigenom kunna bilda regering?

Det är Sveriges framtid som står på spel, inget jävla PC-spel. Vi måste ta detta på allvar och öppna dörrarna inför 2022. Det är då det kommer hända.
SD kan inte ens ha torgmöten utan att bli trakasserade,slagna eller hånade av vänstern och Åkesson blir trött och ledsen.
Finns en helt annan energi i AfS.
Citera
2018-08-17, 23:27
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
Det går inte att vänta till 2022.

Jo det går alldeles utmärkt. Igenting politiskt kommer förändras ändå fram till dess. Under tiden måste vi se till att rekrytera så många som möjligt. Det görs lättast till SD.
Senast redigerad av barfotalasse 2018-08-17 kl. 23:30.
Citera
2018-08-17, 23:28
Citat:
Ursprungligen postat av Gn11
SD kan inte ens ha torgmöten utan att bli trakasserade,slagna eller hånade av vänstern och Åkesson blir trött och ledsen.
Finns en helt annan energi i AfS.

Den dagen Afs kommer finnas i riksdagen så kommer de få stå ut betydligt mer än SD.
Citera
2018-08-17, 23:30
Bannlyst
Citat:
Jo det går alldeles utmärkt. Igenting politiskt kommer förändras ändå fram till dess. Under tiden måste vibse till att rekrytera så många som möjligt. Det görs lättast till SD.
Men lägg rösten på AFS då?! Då kommer det in ett nytt parti i riksdagen!
Citera
2018-08-17, 23:32
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:

Du får inte med dig en bredare väljarbas utan att bli uddlös. Ska du nå olika målgrupper är det viktigt att det finns alternativ. AfS är ett alternativ för nationella borgerliga väljare som vill ha lite stat som fokuserar på kärnverksamhet. SD är ett alternativ för nationella röda väljare som tror på en stor stat.

Det är det här jag menar när jag säger att vi behöver ett nationellt block. Trots deras olikheter inom till exempel ekonomisk politik så är invandringspolitiken prio ett och det är givet att de kommer samarbeta. Vägrar SD göra det kommer de att tappa allt och det vet de.

Motsatt effekt? Dina analyser är så otroligt märkliga. Vad baserar du det på? Du menar på fullaste allvar att när ett fler i en grupp visar sitt stöd och intresse för något så blir effekten att det avtar.
SD har blivit demoniserat sen de startade fram tills idag men när de blev större så följer flocken.

Folk som säger att man inte ska rösta AfS nu droppar samma usla argument om och om igen. Folk levererar tydliga och diversifierade argument varför man ska rösta AfS, men ändå återkommer samma personer som skriver samma svada om och om igen.
Citera
2018-08-17, 23:38
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NordicKnight
Han brände sig med sitt uttalande om skäggbarn. Förstår inte vad du ser hos honom alls.

För att vinna röster måste man vara karismatisk, inte framstå som en åsna.

Jag tror kanske MP är rätt parti för dig. Vad säger valkompasserna?

Lägg ner detta vämjeliga cuckande!

AfS 2018.
Citera
2018-08-17, 23:40
Medlem
Citat:
Jag gör det för Sveriges bästa, tro mig. Jag gillar Afs. Men de kommer aldrig ge oss det vi vill ha om de inte sammarbetar med det största partiet. Då måste det största partiet förbli störst först. Allt i sin takt.

Nu får du ge dig. Du är alltså en sverigedemokrat som är inne i AfS-tråden och försöker tigga till dig stödröster.

Detta trots att Yougov och Sentio visar att SD leder med mer än fyra procentenheter mot S. Hur desperat kan man vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in