Citat:
Ursprungligen postat av
HVU
Även om man inte kommer in 2018, så är jag övertygad om att man kommer fortsätta med sin verksamhet även i fortsättningen, om än med reducerad kraft fram till valet 2022.
AfS har vinnare mentalitet och vinnare ger inte upp vid minsta motgång.
De som är verksamma inom partitoppen är naturligtvis så pass driftiga att man har ordnade förhållanden utanför politiken rent ekonomiskt, med jobb och liknande.
Vi har inte råd med ytterligare en mandatperiod där endast SD är opposition. SD, trots allt bra de gjort, är otillräckliga. AFS krävs, som en blåslampa i underlivet på dem.
Jag har stort förtroende för Gustav. Jag har följt honom under flera år nu, och jag blev väldigt glad när han äntligen lanserade AFS i år. Han är en ung man med sunda värderingar och skarpt intellekt. Honom vill jag absolut se i vår riksdag.
Men om han inte lyckas ta sig dit in med AFS så är jag rädd att han överger oss, om det så än bara är med en flytt till Finland.
Jag vill inte heller bo kvar här med ett förtryckar-etablissemang och all korruption i samtliga myndigheter. Men jag har inget val, jag har familj, vänner, släkt och osv här. För det här är mitt land, vårt land. Och jag är beredd att dö för det, även om jag inte ens lyckats övertyga vissa inom släkten att rösta AFS ännu.
De flesta röstar SD, nästan 90% av alla, vars partisympatier jag personligen känner till tänker rösta SD. Jag försöker säga att utan återvandring är SD verklöst. De tycks inte lyssna.
Jag blev tom kalla "nazist" för att jag sympatiserar med AFS, av en SD väljare (!). Folk tänker inte själva, och det skrämmer mig.