Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-14, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Kolla på Åkessons sommartal om du vill se energi.

Ja, i nivå med ett ficklampsbatteri kanske.

Med Kasselstrand o Co är det mer som ett kärnkraftverk som drar fram.
Citera
2018-08-14, 19:37
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Ja, i nivå med ett ficklampsbatteri kanske.

Med Kasselstrand o Co är det mer som ett kärnkraftverk som drar fram.

Ja, inte konstigt när man tror att judar håller på att ta över världen.

Stackarna måste vara panikslagna.
Citera
2018-08-14, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Jag skulle säga att det är ungefär lika troligt att Jimmie blir statsminister som att AfS kommer in. Just sayin'
Betydligt större chans att AfS kommer in i riksdagen imho.
Jag kan inte ens se ett teoretiskt scenario där Åkesson är statsminister efter valet i höst
Citera
2018-08-14, 19:46
Medlem
Citat:
Ja, inte konstigt när man tror att judar håller på att ta över världen.

Stackarna måste vara panikslagna.
Hagwell har knappast judetourettes, utan han tänkte sig helt enkelt inte för.
Hans försök att försöka vara rolig, var faktiskt otroligt korkat och han borde förstå bättre helt enkelt
Citera
2018-08-14, 20:50
Moderator
Meijis avatar
Skärpning! Nu har tråden börjat spåra ur igen. Varningar kommer att utdelas.

Tråden är en samlingstråd för Alternativ för Sverige (AfS).

En diskussion av enskilda Sverigedemokrater eller av partiet SD är OT. En diskussion som enbart handlar om, huruvida mångetniska och/eller mångkulturella samhällen är eller inte är långsiktigt hållbara är OT.
/Moderator
Citera
2018-08-14, 20:52
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Många av de som inte vill assimileras lever ju i Sverige på bidrag. Om man med ekonomiska styrmedel gör det mer lönsamt att lämna landet än att stanna så kommer det nog att lösa en stor del av problemet.
Ännu en civcuck som inte har förstått sig på ekonomi. Om man slösar bort sina pengar så har man inte pengar och om man inte har pengar så går det som för Venezuela.

Fatta hur dyrt det skulle vara att få tredje världen-invandrarna att lämna landet frivilligt. Illegala invandrare har vanligtvis inga som helst förmåner, ändå invaderade de Sydafrika och ändå invaderar de USA. Folk flockas till länder där det finns civilisation och rikedomar. De offrar allt för att ta sig till dessa länder, trots att inga som helst bidrag väntar på dem där. Alternativ för Sverige har den enda lösningen.
Citera
2018-08-14, 21:00
Medlem
Cannibalizations avatar
Huruvida AFS kommer in i riksdagen eller inte, det vet jag faktiskt inte. Det är svårt att sia om. Men jag känner att det enda vettiga, rationella jag kan göra är att lägga min röst på dem till riksdagen.

Hur tror ni att det blir om de inte kommer in?

Vad händer med de politiska vildarna som gått ifrån SD till AFS i riksdagen? Antar att de åker ur riksdagen?

Jag hoppas energien finns kvar även om de inte når upp till 4%. För de högre uppsatta inom partiet skulle kunna fly det sjunkande skeppet sverige isåfall.

Jag upplever att det går utför exponentiellt sett fort nu. Och vi måste rensa upp i de korrupta myndigheterna och riksdagspartierna så snabbt det bara är möjligt.
Citera
2018-08-14, 21:09
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Förhoppningsvis fortsätter partiet på samma sätt, särskilt när EU-valet står runt hörnet. Partier upplöses oftast när det inte finns något större intresse eller finansiella svårigheter, ingetdera är fallet för AfS.
Citat:
Vad händer med de politiska vildarna som gått ifrån SD till AFS i riksdagen? Antar att de åker ur riksdagen?
Givetvis, om inte AfS tar sig in i riksdagen.
Citera
2018-08-14, 21:14
Medlem
Citat:
Huruvida AFS kommer in i riksdagen eller inte, det vet jag faktiskt inte. Det är svårt att sia om. Men jag känner att det enda vettiga, rationella jag kan göra är att lägga min röst på dem till riksdagen.

Jag hoppas energien finns kvar även om de inte når upp till 4%. För de högre uppsatta inom partiet skulle kunna fly det sjunkande skeppet sverige isåfall.

Jag upplever att det går utför exponentiellt sett fort nu. Och vi måste rensa upp i de korrupta myndigheterna och riksdagspartierna så snabbt det bara är möjligt.
Även om man inte kommer in 2018, så är jag övertygad om att man kommer fortsätta med sin verksamhet även i fortsättningen, om än med reducerad kraft fram till valet 2022.
AfS har vinnare mentalitet och vinnare ger inte upp vid minsta motgång.
De som är verksamma inom partitoppen är naturligtvis så pass driftiga att man har ordnade förhållanden utanför politiken rent ekonomiskt, med jobb och liknande.
Citera
2018-08-14, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskanslern
Fantastiskt bra, mer av den varan tack! AfS behöver massor av skandaler som tvingar näsmedia att attackera dem och sedan bli brutalt avsnästa.

Ja, det ger ju publicitet, vilket AfS så väl behöver. Och naturligtvis ä r en klisterlapp en skitsak, särskilt sett i relation till de enorma invandringsproblem landet har. Sverige brinner. Kasselstrand var cool! Gillar starkt det där med 'Dagens Dumheter'!
Citera
2018-08-14, 22:27
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVU
Även om man inte kommer in 2018, så är jag övertygad om att man kommer fortsätta med sin verksamhet även i fortsättningen, om än med reducerad kraft fram till valet 2022.
De som är verksamma inom partitoppen är naturligtvis så pass driftiga att man har ordnade förhållanden utanför politiken rent ekonomiskt, med jobb och liknande.
Vi har inte råd med ytterligare en mandatperiod där endast SD är opposition. SD, trots allt bra de gjort, är otillräckliga. AFS krävs, som en blåslampa i underlivet på dem.

Jag har stort förtroende för Gustav. Jag har följt honom under flera år nu, och jag blev väldigt glad när han äntligen lanserade AFS i år. Han är en ung man med sunda värderingar och skarpt intellekt. Honom vill jag absolut se i vår riksdag.

Men om han inte lyckas ta sig dit in med AFS så är jag rädd att han överger oss, om det så än bara är med en flytt till Finland.

Jag vill inte heller bo kvar här med ett förtryckar-etablissemang och all korruption i samtliga myndigheter. Men jag har inget val, jag har familj, vänner, släkt och osv här. För det här är mitt land, vårt land. Och jag är beredd att dö för det, även om jag inte ens lyckats övertyga vissa inom släkten att rösta AFS ännu.

De flesta röstar SD, nästan 90% av alla, vars partisympatier jag personligen känner till tänker rösta SD. Jag försöker säga att utan återvandring är SD verklöst. De tycks inte lyssna.

Jag blev tom kalla "nazist" för att jag sympatiserar med AFS, av en SD väljare (!). Folk tänker inte själva, och det skrämmer mig.
Citera
2018-08-14, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HVU

Det vill nog till att de klarar partistödsgränsen 2,5%. I annat fall blir det oerhört tungt att köra i 4 år som utomparlamentarisk opposition, även för den starkaste vinnarskalle. Inte bara psykologiskt, utan även rent praktiskt - ekonomiskt. Att de har jobb och privat inkomst är inte avgörande för fortsättningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in