Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-06, 12:37
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag bumpar min fråga:

Har verkligen inte AfS nämnts i undersökningen innan frågan om stödröstning kommer upp. Känner verkligen så många till AfS?

De som inte känner till AfS av dessa 1000 kan knappast svara ja på frågan. Endast de som känner till partiet kan svara ja. Undersökningen visar därför att många redan känner till dem. Minst det antal som säger sig kunna stödrösta på dem.
Citera
2018-08-06, 12:39
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
De som inte känner till AfS av dessa 1000 kan knappast svara ja på frågan. Endast de som känner till partiet kan svara ja. Undersökningen visar därför att många redan känner till dem. Minst det antal som säger sig kunna stödrösta på dem.
Tack för svaret.
Du är alltså helt säker på att deltagarna inte fick kännedom om AfS (för första gången) via undersökningen?
Citera
2018-08-06, 12:39
Medlem
Citat:
Jag bumpar min fråga:

Har verkligen inte AfS nämnts i undersökningen innan frågan om stödröstning kommer upp. Känner verkligen så många till AfS?

Det som framgår är detta.

Citat:
Frågan som ställdes var: “Kan du tänka dig att stödrösta på Alternativ för Sverige i riksdagsvalet?”

https://alternativforsverige.se/sentio-var-femte-sverigedemokrat-och-var-tionde-moderat-kan-t%C3%A4nka-sig-att-st%C3%B6dr%C3%B6sta-p %C3%A5-afs/
Citera
2018-08-06, 12:41
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WagnerRockarLoss
Det som framgår är detta.

https://alternativforsverige.se/sentio-var-femte-sverigedemokrat-och-var-tionde-moderat-kan-t%C3%A4nka-sig-att-st%C3%B6dr%C3%B6sta-p %C3%A5-afs/

Det väsentliga är ju att deltagarna inte fått kännedom om AfS via undersökningen, via tidigare frågor.
Citera
2018-08-06, 12:42
Medlem
Citat:
Jag måste vara lite provokativ här och fråga om AfS bluffar? Jag får ju inget svar.

Om t.ex fråga 5 är
Vad anser du om det nya partiet AfS krav att skicka hem invandrare?

Och fråga 6 är
Skulle du kunna tänka dig att stödrösta på AfS?

Då går det inte alls att dra de slutsatser ni gör.

Här man presenterat AfS på detta sätt innan man frågar om stödröstning?

Med din hjärndöda idiot, maila Sentio och fråga då. Så jävla svårt är det inte. Går på max 3 minuter. Gör det nu, redovisa sedan svaret.
Citera
2018-08-06, 12:44
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Med din hjärndöda idiot, maila Sentio och fråga då. Så jävla svårt är det inte. Går på max 3 minuter. Gör det nu, redovisa sedan svaret.
Sentio tror jag inte svarar. Det gör väl beställaren, AfS?

Jag vill inte göra det av anonymitetsskäl.

Detta bör ni redovisa.
Citera
2018-08-06, 12:44
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Tack för svaret.
Du är alltså helt säker på att deltagarna inte fick kännedom om AfS (för första gången) via undersökningen?

Oavsett, om de får kännedom om det första gången svarar de knappast ja på frågan.

Kan du tänka dig att rösta på AfS? Svar: vad är det?
Kan du tänka dig stödrösta? Svar: javisst!

Knappast.
Citera
2018-08-06, 12:46
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Oavsett, om de får kännedom om det första gången svarar de knappast ja på frågan.

Kan du tänka dig att rösta på AfS? Svar: vad är det?
Kan du tänka dig stödrösta? Svar: javisst!

Knappast.
Det kan vara helt avgörande. Det bör ni redovisa.
Se mitt tidigare inlägg.

(FB) Alternativ för Sverige (AfS) - samlingstråd
Citera
2018-08-06, 12:48
Medlem
Citat:
Sentio tror jag inte svarar. Det gör väl beställaren, AfS?

Jag vill inte göra det av anonymitetsskäl.

Detta bör ni redovisa.

Varför skulle inte Sentio kunna svara? Man kan ju maila dem om deras vanliga opinionsundersökningar som är beställda av Nyheter idag, så då bör det ju gå att maila dem om denna undersökning också. Gör ett försök i alla fall. För du vill väl ha ett svar på frågan? Nej jag glömde, du vill inte ha några svar utan endast sprida skit om AfS. För det är allt du gör.

Vadå vill inte göra det av anonymitetsskäl? Låter som ett svepskäl snarare. Regga en ny epost o skriv därifrån ifall du är så jävla pissrädd.

"Detta bör ni redovisa" - Vilka ni? Vi? Vanliga användare på forumet?
Citera
2018-08-06, 13:13
Medlem
wwrs avatar
Citat:

Citat:
Varför skulle inte Sentio kunna svara? Man kan ju maila dem om deras vanliga opinionsundersökningar som är beställda av Nyheter idag, så då bör det ju gå att maila dem om denna undersökning också. Gör ett försök i alla fall. För du vill väl ha ett svar på frågan? Nej jag glömde, du vill inte ha några svar utan endast sprida skit om AfS. För det är allt du gör.

Vadå vill inte göra det av anonymitetsskäl? Låter som ett svepskäl snarare. Regga en ny epost o skriv därifrån ifall du är så jävla pissrädd.

"Detta bör ni redovisa" - Vilka ni? Vi? Vanliga användare på forumet?

Om man skall dra slutsatsen ni gör om SD och M-väljare generellt så måste man vara säker på att de tillfrågade inte påverkats av undersökningen.

Jag tycker ju det är ni som förespråkar AfS som inte reagerar som normala politiska sympatisörer. Ni förolämpar istället för att informera.

AfS handlar om att sprida hat, anser jag.

Jag har i alla fall mailat.
Senast redigerad av wwr 2018-08-06 kl. 13:21.
Citera
2018-08-06, 13:16
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
AfS brukar ju inte finns som ett alternativ, då kanske de hellre väljer SD i undersökningarna för att sedan rösta AfS på valdagen. Du får väl fråga någon SD'are hur de tänker.

Så Sentio har inte alls genomfört denna undersökning utan bara hittat på en? Eller är det så att alla som deltagit i undersökningen ljuger, av någon outgrundlig anledning?

Nåväl. Så länge SD blir det största partiet gör det inget om AfS kommer in i riksdagen. Reaktionerna på valnatten i SVT-studion från vänsterpolitiker och journalister och chockvågen dagarna efteråt kan vara värt det.
Citera
2018-08-06, 13:28
Medlem
Citat:
Om man skall dra slutsatsen ni gör om SD och M-väljare generellt så måste man vara säker på att de tillfrågade inte påverkats av undersökningen.

Jag tycker ju det är ni som förespråkar AfS som inte reagerar som normala politiska sympatisörer. Ni förolämpar istället för att informera.

AfS handlar om att sprida hat, anser jag.

Jag har i alla fall mailat.

Jag förolämpar dig eftersom du inte ens är kapabel till att ta ett eget initiativ och maila Sentio om deras undersökning, istället för att fråga random tjommar på Flashback som inte har något med Sentio att göra. Bra att du äntligen lyckades maila dem, glöm inte att lägga upp svaret sen.

Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Nåväl. Så länge SD blir det största partiet gör det inget om AfS kommer in i riksdagen. Reaktionerna på valnatten i SVT-studion från vänsterpolitiker och journalister och chockvågen dagarna efteråt kan vara värt det.

SD kommer definitivt bli största partiet, med eller utan AfS. Faktum är att både SD och AfS behövs, och de gynnas av varandra. Kommer AfS in så kommer etablissemanget få en chock utan sin like.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in