Citat:
Ursprungligen postat av
IKN
Opinionsundersökningar är typ den enda typen av telefonundersökningar som jag faktiskt skulle kunna ställa upp på utan att sucka, även om det tog typ 15 minuter (vet ej hur lång tid dessa brukar ta). Men tråkigt att de inte kunde säga något. Jag hade förmodligen försökt in i det sista klämma ut ur dem när den åtminstone kommer att publiceras. Men bra att du uppgav AfS hur som. Vore humor om ett skämtinstitut särredovisade AfS före YouGov och Sentio, men troligen inte då dessa inte ens kände till namnet Alternativ för Sverige.

Som sagt, det känns ju inte som att han hade fått det svaret för ofta av reaktionen att döma. Man kan ju hoppas att det var ett av hans första samtal på jobbet, men det känns nog mest som att försöka lura sig själv.
Gick fort i alla fall (kanske dryga 5 minuter) så det fick det vara värt att härda ut den här gången. Har blivit uppringd någon gång tidigare (även då hemtelefon, aldrig på mobil) men det var flera års sedan och la aldrig på minnet vilket institut det var då.
I vilket fall så tackade jag artigt nej då eftersom att det inte spelar någon som helst roll om SD (som jag vid den tiden skulle svarat om jag valt att svara) knappast behövde någon bråkdels promille extra i en mätning. Läget känns lite viktigare för AfS nu, även om jag är förstår att mitt svar knappast kommer att leda till att AfS särredovisas så kan jag bara göra vad jag kan, och det var att svara ärligt även om jag egentligen inte är så förtjust i att bli uppringd av opinionsinstitut.