2018-08-01, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonArnstad
De sa inte något om att det var för någon augustimätning eller någon annan tidsperiod heller för den delen. Bara "undersökning inför riksdagsvalet", sa ingenting om när det skulle publiceras heller (bara att mitt svar kommer att presenteras anonymt som en del av procentstaplar). Så om det är någon extraundersökning eller ordinarie har jag ingen aning om, ej heller när den kommer att publiceras.

De ringde inte på mobil utan på min fasta hemtelefon. Kanske därför de ringde så sent, var ju inte direkt på kontorstid? Ren spekulation från min sida iofs.

Edit: Missade frågan om tidigare kontakter. Nej, har inte varit i kontakt med dem tidigare.

Opinionsundersökningar är typ den enda typen av telefonundersökningar som jag faktiskt skulle kunna ställa upp på utan att sucka, även om det tog typ 15 minuter (vet ej hur lång tid dessa brukar ta). Men tråkigt att de inte kunde säga något. Jag hade förmodligen försökt in i det sista klämma ut ur dem när den åtminstone kommer att publiceras. Men bra att du uppgav AfS hur som. Vore humor om ett skämtinstitut särredovisade AfS före YouGov och Sentio, men troligen inte då dessa inte ens kände till namnet Alternativ för Sverige.
Citera
2018-08-01, 21:17
Medlem
https://nyadagbladet.se/inrikes/alternativ-for-sverige-nekas-beachflaggor-under-torgmote/

Onsdag den 15 aug, klockan 15:00, håller AfS torgmöte i Eskilstuna. En "kommunaktivist" i sossekommunen gör sig till åtlöje . Eskilstuna är en kommun med mycket miljömuppar, skrikvänster, radikalfeminismer och folk som allmänt är extremt PK. Finns även mycket invandrarproblem. Trots det en kommun med många svenska nationalister som fått nog. En extremt delad stad på många sätt.

Eftersom Eskilstuna ligger så nära många tätbefolkade områden inklusive Stockholm vore det perfekt om vi kraftsamlar och försöker få dit så många som möjligt. Kan väcka ordentligt med uppmärksamhet. Perfekt stad kampanja i.

Kan ni inte just detta, missa inte se om ni kan vara på några av de övriga 50 torgmöten runt om i landet.

https://turne.alternativforsverige.se
Citera
2018-08-01, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Opinionsundersökningar är typ den enda typen av telefonundersökningar som jag faktiskt skulle kunna ställa upp på utan att sucka, även om det tog typ 15 minuter (vet ej hur lång tid dessa brukar ta). Men tråkigt att de inte kunde säga något. Jag hade förmodligen försökt in i det sista klämma ut ur dem när den åtminstone kommer att publiceras. Men bra att du uppgav AfS hur som. Vore humor om ett skämtinstitut särredovisade AfS före YouGov och Sentio, men troligen inte då dessa inte ens kände till namnet Alternativ för Sverige.

Som sagt, det känns ju inte som att han hade fått det svaret för ofta av reaktionen att döma. Man kan ju hoppas att det var ett av hans första samtal på jobbet, men det känns nog mest som att försöka lura sig själv.

Gick fort i alla fall (kanske dryga 5 minuter) så det fick det vara värt att härda ut den här gången. Har blivit uppringd någon gång tidigare (även då hemtelefon, aldrig på mobil) men det var flera års sedan och la aldrig på minnet vilket institut det var då.

I vilket fall så tackade jag artigt nej då eftersom att det inte spelar någon som helst roll om SD (som jag vid den tiden skulle svarat om jag valt att svara) knappast behövde någon bråkdels promille extra i en mätning. Läget känns lite viktigare för AfS nu, även om jag är förstår att mitt svar knappast kommer att leda till att AfS särredovisas så kan jag bara göra vad jag kan, och det var att svara ärligt även om jag egentligen inte är så förtjust i att bli uppringd av opinionsinstitut.
Citera
2018-08-01, 22:05
Medlem
Ny intervju med Gustav Kasselstrand
https://nyadagbladet.se/inrikes/alternativ-for-sverige-narmar-sig-riksdagen-exklusiv-intervju-med-partiledaren/
Citera
2018-08-01, 22:11
Medlem
tclaessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVU
Utan att vet hur många valsedlar som skickas vid beställning via hemsidan vill jag göra en heads-up.
Kasslern skrev i en tråd på Twitter att det kommer 4 valsedlar i varje utskick. Räcker till att dela ut på en väldigt liten arbetsplats i alla fall.
Citera
2018-08-01, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tclaesson
Kasslern skrev i en tråd på Twitter att det kommer 4 valsedlar i varje utskick. Räcker till att dela ut på en väldigt liten arbetsplats i alla fall.
Ja, det var inte mycket att hurra för.
Jag får mejla dem istället
Citera
2018-08-01, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Jodå, åtminstone på Fairbet. Tror det ligger på runt 5 i odds att de kommer in.

*Betfair

Oddsen har gått ner lite efter den senaste tidens uppgång i YouGov samt ökad medieuppmärksamhet och bra siffror på Google Trends. Nu tror jag man får 4.2-4.3 någonting. Fortfarande mkt bra värde dock: jag står fast vid en sannolikhet på åtminstone 50% att de kommer in.
Citera
2018-08-02, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Det finns faktiskt "bara" 39 partier som ställer upp i årets riksdagsval. Då tycker man att de borde vara någorlunda förberedda på vad partierna åtminstone heter. Så var detta Novus augusti-mätning? Vet du när den kommer att publiceras? Eller var det någon annan typ av undersökning?

Ringde de dig på din mobil helt random? Inte haft kontakt med dem tidigare?

Det finns 39 registrerade partier, men inte alla dessa partier ställer upp i årets riksdagsval.
Citera
2018-08-02, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holme80
Ny intervju med Gustav Kasselstrand
https://nyadagbladet.se/inrikes/alternativ-for-sverige-narmar-sig-riksdagen-exklusiv-intervju-med-partiledaren/

En bra intervju med Sveriges bästa partiledare.
Citera
2018-08-02, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Nilsson
Det finns 39 registrerade partier, men inte alla dessa partier ställer upp i årets riksdagsval.

"Val till riksdagen
Just nu finns 39 partibeteckningar registrerade för val till riksdagen (och därmed samtliga val)."

https://www.val.se/for-partier/partibeteckning/registrerade-partibeteckningar.html
Citera
2018-08-02, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonArnstad
Blev uppringd av någon som sade sig vara from Novus och göra en undersökning för SVT inför riksdagsvalet för en liten stund sedan.

Brukar vanligtvis inte svara på sådant men tänkte att jag skulle göra en insats för den goda saken (även om det knappast lär synas) och svara den här gången. Så kommer första frågan:

Novus: Vilket parti skulle du rösta på om det vore riksdagsval idag?

Jag: Alternativ för Sverige

*några sekunders tystnad*

Novus: Vilket parti skulle du rösta på om det vore riksdagsval idag?

Jag: Alternativ för Sverige

*ytterligare någon sekunds tystnad*

Novus: Jaha, heter partiet så?

Jag: Ja.......

De verkade ju inte direkt beredda på mitt svar om jag uttrycker mig försiktigt.

Sedan följde diverse frågor om inkomst, utbildning, sysselsättning, hur jag röstade 2014 osv. Han avslutade faktiskt med att fråga om han kunde få lägga till mig i deras mailpanel, vilket jag godtog. Skall bli mycket spännande att se om det dyker upp något där eller inte.

Jo "Övriga" ligger på 4,7% 0ch då är Fi exluderade. MED har väl nån % men vem röstar på MED . MED är pajas, aldrig i livet. Gillar AfS. Kommer skäggbarnet Lennart Matikainen följa med Kasselstrand under valturnen? Efterlyser Lennart?

Kolla dom valbara: läkare, docenter, jurister mm.
Citera
2018-08-02, 01:46
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Jo "Övriga" ligger på 4,7% 0ch då är Fi exluderade. MED har väl nån % men vem röstar på MED . MED är pajas, aldrig i livet. Gillar AfS. Kommer skäggbarnet Lennart Matikainen följa med Kasselstrand under valturnen? Efterlyser Lennart?

Kolla dom valbara: läkare, docenter, jurister mm.
Du missade visst skåningen Eddie Ek på plats 30 ; han e äggplockare 👌
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in