Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-08, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Jag håller med om ditt inlägg men det där om blåögda barn är helt felaktigt. Blåögda barn kan ibland födas även om den ena föräldern är en kolsvart neger. Jag har sett flera exempel på detta och det finns bl.a. här i Sverige mörka mulatter med gult hår och ljust blåa ögon.

Aha, wtf. Det visste jag inte om.
Men du förstår resonemanget? Att svenska barn enbart kan födas utav 2 svenska föräldrar.
(Nu menar jag inte att du måste vara blåögd för att vara svensk utan använde bara den typiska nidbilden för svenskheten för mitt resonemang.)
Citera
2018-08-08, 16:14
Medlem
Alternativ för Sverige på sin Facebook :
Citat:
Nyligen avslöjades det att Sverigedemokraterna har förbjudit sina företrädare att länka till alternativmedia.

Alternativ för Sverige tänker helt annorlunda. Vi hyllar istället alternativmedia för deras insatser för Sverige.

DELA bilden om du också stöttar alternativmedia!
Samt en bild där det står "Vi älskar alternativmedia" med loggor för bl.a Flashback och Nya tider.

https://www.facebook.com/altforsverige/photos/a.601093573616245.1073741829.270592853332987/712847562440845/?type=3&permPage=1
Citera
2018-08-08, 16:15
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Om många hundratusentals, ja miljontals, människor med ursprung i Mellanöstern, Afrika och Asien tillåts stanna i Sverige och "assimileras" och "integreras" så förgörs det svenska folket. Då förintas och försvinner det svenska folket på bara några generationer och ersätts av en slags mulattbefolkning. Sen kommer det svenska folket vara borta för alltid.

Tycker du beskrivningen jag gav passar in på merparten av invandrare i Sverige?

Vi tar den igen:

Däremot så vill varken Åkesson eller jag börja utvisa folk enbart baserat på ras och liknande. Sköter man sig, är välintegrerad, jobbar, betalar skatt, talar svenska, umgås med svenskar, så ska man inte ut bara för att man inte ser ut som oss. Det är detta han menar med "öppen svenskhet". Inte att han vill förgöra oss.
Citera
2018-08-08, 16:17
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset

Vi tar den igen:

Däremot så vill varken Åkesson eller jag börja utvisa folk enbart baserat på ras och liknande. Sköter man sig, är välintegrerad, jobbar, betalar skatt, talar svenska, umgås med svenskar, så ska man inte ut bara för att man inte ser ut som oss. Det är detta han menar med "öppen svenskhet". Inte att han vill förgöra oss.

Får man inte umgås med icke-svenskar menar du? Låter väldigt rasistiskt. Fast nu är ju alla svenskar enligt den öppna svenskheten, så problematiken är redan löst. Finurligt.
Citera
2018-08-08, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smaka-mig
Du är ju helt efterbliven om du är tycker att homoadoptioner är en viktig fråga.

Det är en mycket viktig symbolfråga. AfS är 100% emot homoadoptioner och med all säkerhet också emot "homoäktenskap" även om jag inte har hört eller läst något om det.

Heterosexuell parbildning och normala familjer med mamma, pappa och barn är det fundament som samhället och folket vilar på. Det är så att säga kärnverksamheten. Allt som gynnar detta är bra och allt som undergräver, försvagar och skadar detta är dåligt och bör motarbetas. Detta är en nationalistisk självklarhet.
Citera
2018-08-08, 16:20
Medlem
Citat:

Vi tar den igen:

'

Men öppen svenskhet kommer ju i förlängningen att utrota oss hursomhelst.
För att när man börjar omdefiniera vad en "svensk" är till att enbart vara något kulturellt och att "sköta sig" så öppnar det upp för en helt ny politik. Detta betyder då att SD samt du inte skulle ha något emot det teoretiska scenariot där "stereotypiska" svenskar försvinner så länge befolkningen som ersätter "svenskarna" har ungefärligt samma moral och värderingar som SD vill att svenskar ska ha.
Citera
2018-08-08, 16:20
Medlem
StillaHavets avatar
När SD påbörjade sin vandring mot Sjuklövern gjorde man det för att locka nyvakna sossar och moderater som nu tror att SD är räddningen. SD-fansen menar att allt är taktik och att SD har en hemlig plan när de väl får något inflytande.

Jag föredrar att ta det partierna säger på allvar. SD har säkert vunnit många nya men med AfS kommer de tappa många som tidigare röstat på dem. Bäst vore om också nyvakna hoppade över steget SD och gick direkt till AfS. Då skulle vi spara många år men är antagligen en önskedröm i dagsläget.

Så länge som SD hade monopol på invandringsfrågorna går det att förstå agerandet då det kostade dem lite. Nu kostar det att bli en del av Sjuklövern, eftersom AfS finns som ett alternativ för Sverige för väljare som inte uppskattar förflyttningen.

AfS fångar upp de som fattar lite mer, SD tar samtidigt in nya som inte ännu förstår lika mycket. Mot bakgrund av ovanstående är det obegripligt att det finns inbitna långväga SDare som stöttat dem redan 2010 som fortfarande håller fast, och inte väljer AfS som nu finns, trots SD totala urvattning.

Kommer AfS in 2018 tror jag man 2022 minst får 10%.
Citera
2018-08-08, 16:26
Medlem
Citat:

Vi tar den igen:

Luddigt snömos. Sverigedemokraterna har uppenbarligen väldigt liberala definitioner av vad som räknas som att sköta sig och vara "integrerad" (ett rent låtsasbegrepp för övrigt).

Åkesson har sagt att ingen som har bott i Sverige ska tvingas återvandra. Det innebär till exempel att han anser att folk som har ljugit och bluffat sig till svenskt medborgarskap räknas som skötsamma och "integrerade". Det vill säga, de ord du räknade upp kan tolkas precis hur som helst - och SD har valt att tolka dem mer liberalt än de flesta.
Citera
2018-08-08, 16:29
Medlem
Citat:
Han erkänner ju svenska folkets existens med denna lagstiftning. Hur fan ska man annars tolka den? Om "svenskar" omfattas av denna lagstiftning så är det ju vi.

Är det inte bättre att helt avskaffa den judiska lagen om hets mot folkgrupp (läs på om hur lagen kom till!) och all liknande lagstiftning och låta svenskar fritt och öppet ventilera sitt missnöje med den förda politiken och sin avsky mot "kulturberikarna"? Är det inte bättre att folket får lov att fritt diskutera hur det kunde bli så här, vilka som ligger bakom det och vad vi ska göra för att återta makten över vårt land och rädda vårt folk från undergång? Hade inte det varit bättre?

Är det inte bättre med mer yttrande- och åsiktsfrihet för alla än "rättvis" och jämlikt fördelad ofrihet och censur?
Citera
2018-08-08, 16:34
Medlem
Citat:

Vi tar den igen:

Det finns redan idag garanterat några hundra tusen icke-vita som lever upp till dessa krav. Om alla de stannar och blandar sig med svenskar så förintas och försvinner det svenska folket. Så är det bara.
Citera
2018-08-08, 16:39
Medlem
Citat:
Du inbillar dig en massa saker. Om det Åkesson säger stämmer, så förstår jag inte varför man ska börja slänga skit på honom. Det är väl inte hans fel?

Sverigedemokraterna vill omstifta lagen om hets mot folkgrupp till att inkludera även etniska svenskar, och de har bedyrat detta gång på gång genom åren.

Ni hakar upp er på lösryckta citat.

Vadå "om det Åkesson säger stämmer"?

Menar du alltså också att det krävs uteslutande svenskt påbrå tillbaka till istiden för att man ska kunna betraktas som etnisk svensk? Med den definitionen så finns ju inga etniciteter alls, eller ytterst få. Sannerligen inga judar.

Om SD samtidigt säger att svenskhet inte har med genetik att göra och att man ska lagstifta mot hets mot folkgrupp - vad är det de vill skydda? Falukorvsätande? Hur skyddar man den svenska tjej som kallas "svennehora" på grund av sitt blonda hår - om svenskhet bara är en "öppen kulturentitet"?

EGENTLIGEN är svensk etnicitet enkelt att förklara - det funkar på samma sätt som all annan etnicitet. SD har inget problem med att någon kan vara jude "via blodet" och är följdaktligen rasister om de har problem med att samma kriterier gäller för svenskar.

Tyvärr har man valt att kasta ut barnet med badvattnet och ta avstånd från att varje folk har självklara inslag av släktskap - även det svenska.

När du påstår att Åkesson erkänner existensen av etniska svenskar så är det alltså inte sant - han har bokstavligen sagt raka motsatsen. Gemene SD:are tror inte det är sant, men han sa så och partiet har konsekvent valt att inte ta upp svensketnisk utsatthet.

Anser du personligen att det är acceptabelt, eller att "inte veta" om etniska svenskar finns?
Citera
2018-08-08, 16:49
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Vadå "om det Åkesson säger stämmer"?

Menar du alltså också att det krävs uteslutande svenskt påbrå tillbaka till istiden för att man ska kunna betraktas som etnisk svensk? Med den definitionen så finns ju inga etniciteter alls, eller ytterst få. Sannerligen inga judar.

Om SD samtidigt säger att svenskhet inte har med genetik att göra och att man ska lagstifta mot hets mot folkgrupp - vad är det de vill skydda? Falukorvsätande? Hur skyddar man den svenska tjej som kallas "svennehora" på grund av sitt blonda hår - om svenskhet bara är en "öppen kulturentitet"?

EGENTLIGEN är svensk etnicitet enkelt att förklara - det funkar på samma sätt som all annan etnicitet. SD har inget problem med att någon kan vara jude "via blodet" och är följdaktligen rasister om de har problem med att samma kriterier gäller för svenskar.

Tyvärr har man valt att kasta ut barnet med badvattnet och ta avstånd från att varje folk har självklara inslag av släktskap - även det svenska.

När du påstår att Åkesson erkänner existensen av etniska svenskar så är det alltså inte sant - han har bokstavligen sagt raka motsatsen. Gemene SD:are tror inte det är sant, men han sa så och partiet har konsekvent valt att inte ta upp svensketnisk utsatthet.

Anser du personligen att det är acceptabelt, eller att "inte veta" om etniska svenskar finns?

SD har övergett svenskarna. Tack och lov finns nu ett alternativ för Sverige. Har man problem med att säga - Sverige åt svenskarna - svenskarna åt Sverige, då är man inte Sverigevän utan något annat. AfS ser det som helt oproblematiskt att säga att svenskarna existerar. Det verkar svårt för SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in