2018-08-01, 08:14
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Gällande de som flyr. Har man fått PUT så har man. Nej, AfS kommer inte kunna dra tillbaka massa PUT som redan getts ut för att några av dem åkt tillbaka till sitt hemland på semester. Och även om det sägs "Bara göra nya lagar!!!!", så kommer det aldrig ske retroaktivt.
Enda lösningen där är att i såna fall försöka övertala dem med ekonomiska bidrag att stanna hemma. Något annat kommer inte ske.

Mer troligt så kommer det rivas väldigt många bostäder.

Varför skriver du flyr? Man flyr inte över kontinenter och ett tiotal säkra länder. Du flyr till säkra områden i ditt eget land, i andra hand till säkra områden strax utanför ditt eget land. Sverige har inte haft äkta flyktingar sedan andra världskriget. Finnarna som placerade sina barn i Sverige flydde inte ens utan var kvar och kämpade mot Sovjet. Bara barnen sattes i säkerhet i Sverige.

I stort sett alla som kommer till Sverige har passerat minst ett säkert land. Då flyr man inte längre.
Citera
2018-08-01, 08:45
Medlem
baggebo1s avatar
Haha. Nån sån här efterbliven libertariansk MED-typ försökte sig på att sätta in AfS på en politisk skala, och menade att AfS mest liknar Piratpartiet, MED och Liberala Partiet i nån sorts libertarianskt hörn.

https://twitter.com/JOBALiNEN/status/1024293792596275200

Jeff Ahl, som är partiets främste försvarare från såna här jävla dumheter, röt ifrån:
Citat:
Kan folk lägga ner att försöka placera AfS på olika politiska skalor/kartor. Vi är helt fristående från sådant kvasiintellektuellt trams. Någon hade placerat oss i något sort individualistiskt fack. Galenskap. Familj, Hembygd, Fosterland! Individualism är samhällsskadligt.
https://twitter.com/Jeff_Ahl/status/1024301329110499328

Så ska det låta!
Citera
2018-08-01, 10:08
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Haha. Nån sån här efterbliven libertariansk MED-typ försökte sig på att sätta in AfS på en politisk skala, och menade att AfS mest liknar Piratpartiet, MED och Liberala Partiet i nån sorts libertarianskt hörn.

Jeff Ahl, som är partiets främste försvarare från såna här jävla dumheter, röt ifrån:

Så ska det låta!
och där fick vi veta vad JA anser om " T(V)4 Marcus Oscarssons " lektioner med kors och stapeldiagram
Personligen litar jag INTE alls på nämnde MOs egenpåstådda neutralitet
och ser fram emot hur han kommer att " framställa " AfS under sina lektioner 😄
Citera
2018-08-01, 13:16
Medlem
-Mystics avatar
Går det fortfarande inte att spela på AfS?
Citera
2018-08-01, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Går det fortfarande inte att spela på AfS?

Jodå, åtminstone på Fairbet. Tror det ligger på runt 5 i odds att de kommer in.
Citera
2018-08-01, 14:44
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Vad ger det på att de inte kommer in?
Citera
2018-08-01, 17:22
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Om jag räknat rätt så är oddsen på att de inte kommer in ung. 1.19.
Men det finns bara möjlighet att vinna $68, för att göra det det måste man satsa $350, om jag förstått Betfairs uppställning rätt
https://i.imgur.com/b7ozcxq.jpg
Citera
2018-08-01, 19:15
Medlem
tarsiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1

Så ska det låta!
Löjligt. Var Ahl & Co ideologilösa även när de var med i SD?

Varför inte bara säga vad man står för istället för att komma med något trams om att man inte kan placeras i ett fack? Eller att man står för Sverige? Eller för frihet? Tala ur skägget, bekänn era färger - så får väljare lättare att veta om man ska rösta på er eller inte.

Följande beskrivning låter bra nog:
"reaktionära, nationalistiska, auktoritära och kollektivistiska."

Vill dock lägga till populistiska, enligt följande definition:
"local rootedness; a mistrust of states and global actors; and a tendency to be against foreign intrusion, whether it is migration or international capital"
Citera
2018-08-01, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HVU
Utan att vet hur många valsedlar som skickas vid beställning via hemsidan vill jag göra en heads-up.
Om man utgår ifrån att AfS begränsar antalet valsedlar vid varje utskick (pga humoristiska vänsteranhängare),
kan man inte då som medlem erhålla betydligt fler valsedlar ( än vad som bara räcker till sin familj),så man kan dela ut på arbetsplatsen o.s.v?
Så för att det inte ska missbrukas av andra intressen, så skulle man vid beställning kanske kunna ha en ruta där man fyller i antalet, för att sen verifiera att man är medlem innan ni skickar ut.
Jag skulle nog personligen kunna dela ut 500st valsedlar i min umgängeskrets som själva gärna slipper beställa.

Mejla och fråga! Tror inte de är så aviga till lite hjälp att få ut valsedlar. Är du medlem så framstår du nog som mer trovärdig.

Om det finns fler som är lika drivna som du så ser framtiden ljus ut.
Citera
2018-08-01, 20:30
Medlem
Blev uppringd av någon som sade sig vara from Novus och göra en undersökning för SVT inför riksdagsvalet för en liten stund sedan.

Brukar vanligtvis inte svara på sådant men tänkte att jag skulle göra en insats för den goda saken (även om det knappast lär synas) och svara den här gången. Så kommer första frågan:

Novus: Vilket parti skulle du rösta på om det vore riksdagsval idag?

Jag: Alternativ för Sverige

*några sekunders tystnad*

*ytterligare någon sekunds tystnad*

Novus: Jaha, heter partiet så?

Jag: Ja.......

De verkade ju inte direkt beredda på mitt svar om jag uttrycker mig försiktigt.

Sedan följde diverse frågor om inkomst, utbildning, sysselsättning, hur jag röstade 2014 osv. Han avslutade faktiskt med att fråga om han kunde få lägga till mig i deras mailpanel, vilket jag godtog. Skall bli mycket spännande att se om det dyker upp något där eller inte.
Citera
2018-08-01, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonArnstad
Blev uppringd av någon som sade sig vara from Novus och göra en undersökning för SVT inför riksdagsvalet för en liten stund sedan.

Brukar vanligtvis inte svara på sådant men tänkte att jag skulle göra en insats för den goda saken (även om det knappast lär synas) och svara den här gången. Så kommer första frågan:

*några sekunders tystnad*

*ytterligare någon sekunds tystnad*

Novus: Jaha, heter partiet så?

Jag: Ja.......

De verkade ju inte direkt beredda på mitt svar om jag uttrycker mig försiktigt.

Sedan följde diverse frågor om inkomst, utbildning, sysselsättning, hur jag röstade 2014 osv. Han avslutade faktiskt med att fråga om han kunde få lägga till mig i deras mailpanel, vilket jag godtog. Skall bli mycket spännande att se om det dyker upp något där eller inte.

Det finns faktiskt "bara" 39 partier som ställer upp i årets riksdagsval. Då tycker man att de borde vara någorlunda förberedda på vad partierna åtminstone heter. Så var detta Novus augusti-mätning? Vet du när den kommer att publiceras? Eller var det någon annan typ av undersökning?

Ringde de dig på din mobil helt random? Inte haft kontakt med dem tidigare?
Citera
2018-08-01, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Det finns faktiskt "bara" 39 partier som ställer upp i årets riksdagsval. Då tycker man att de borde vara någorlunda förberedda på vad partierna åtminstone heter. Så var detta Novus augusti-mätning? Vet du när den kommer att publiceras? Eller var det någon annan typ av undersökning?

Ringde de dig på din mobil helt random? Inte haft kontakt med dem tidigare?

De sa inte något om att det var för någon augustimätning eller någon annan tidsperiod heller för den delen. Bara "undersökning inför riksdagsvalet", sa ingenting om när det skulle publiceras heller (bara att mitt svar kommer att presenteras anonymt som en del av procentstaplar). Så om det är någon extraundersökning eller ordinarie har jag ingen aning om, ej heller när den kommer att publiceras.

De ringde inte på mobil utan på min fasta hemtelefon. Kanske därför de ringde så sent, var ju inte direkt på kontorstid? Ren spekulation från min sida iofs.

Edit: Missade frågan om tidigare kontakter. Nej, har inte varit i kontakt med dem tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in