Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-07-15, 09:49
Medlem
me-wes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
AfS går frän klarhet till klarhet. Här anges gränserna på vilka som får stanna och vilka som kommer att få respass till sina hemländer när AfS får bestämma. Verkliga valvinnarståndpunkter minsann:

Claus Henrysson
@ClausHenrysson

https://twitter.com/ClausHenrysson/status/1018165598839242752
EABT gör sig förtjänt av de kommentarerna när han likt David Baas vilt attackerar AfS på lösa GBA-grunder.

Det är fascinerande att se hur dessa personer: bosnier, kurder, iranier; vad de nu än må vara, plötsligt agerar väldigt känslomässigt när det kommer fram ett nationalistiskt alternativ som inte är helt inriktat på kultur. Det är något slags inre patos som väcks till liv, troligtvis eftersom de själva innerst inne vet att de inte är en del av vårt folk. Med det sagt är det självklart att EABT inte skulle bli tvångsutvisad under ett AfS-styre.
Citera
2018-07-15, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
AfS är istället ett pragmatiskt handlingsparti. Partier som har renlärig rasideologi på agendan har just alltid blivit promillepartier - ett viktigt skäl till varför AfS inte har detta! Rädda landet först! Om landet går förlorat så blir frågan, om huruvida det borde vara renrasigt eller inte, obsolet och meningslös.

Ge fan i att tala för AfS, som om du vore någon typ av officiell representant. Det är du inte och den kostymen passar dig sällsynt illa. Det finns en mindre grupp människor inom partiet som definierar vad de står för och som man som väljare och sympatisör har att förhålla sig till (om man så håller med dem eller har avvikande uppfattningar) och det är partiledaren, partistyrelsen och i någon mån riksdagskandidaterna. Samtliga dessa ger uttryck för mer radikala hållningar än du och Byggnet och andra ljumma kulturnationalister i tråden gör. Ingen där tycker att det är okej med thaifruar (det är det inte), ingen är av annan uppfattning än att svenskheten också bör definieras etniskt, ingen "tar avstånd" från NMR (alla sådana avståndstaganden är enfaldiga), ingen är hbtq-vänlig, och så vidare.

Du pratar om AfS som ett "pragmatiskt handlingsparti". Det är ingenting de själva kallar sig och Kasselstrands flyktiga uttalande i en intervju om att de inte är ett ideologiskt parti har han inte upprepat, tvärtom har han framhållit vikten att ett parti har en ideologisk grund. Den ideologiska grunden i AfS' fall är nationalismen. Detta är odiskutabelt.

Jag inser förstås att du inte kommer ge dig med ditt kampanjande. Du är en haverist och kommer att skriva kilometerlånga, ointressanta inlägg dagligen där du fortsätter med dina subversioner. Var bara medveten om att du inte företräder partiet, att många utmärkt väl ser vad du håller på med och att ingen ser dig som något rättesnöre för vad AfS' politik är och borde vara.
Citera
2018-07-15, 11:10
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av me-we
EABT gör sig förtjänt av de kommentarerna när han likt David Baas vilt attackerar AfS på lösa GBA-grunder.

Det är fascinerande att se hur dessa personer: bosnier, kurder, iranier; vad de nu än må vara, plötsligt agerar väldigt känslomässigt när det kommer fram ett nationalistiskt alternativ som inte är helt inriktat på kultur. Det är något slags inre patos som väcks till liv, troligtvis eftersom de själva innerst inne vet att de inte är en del av vårt folk. Med det sagt är det självklart att EABT inte skulle bli tvångsutvisad under ett AfS-styre.
Det var inte innhållet i mitt inlägg utan jag ifrågasätter AfS politik som en valvinnare. Men OK, du känner för att leva i någon form av ouppnåeliga rasrenhetsfantasier, och det får du väl göra.
Citera
2018-07-15, 11:46
Medlem
Tjyvass avatar
Vissa knäppgökar som drabbats av textdiarré menar här i tråden att det är det svenska välfärdssamhället som AfS vill rädda, eller "landet Sverige" som det också uttrycks. Ett geografiskt område utan någon som helst folklig koppling, en administrativ särart som måste bevaras, det är allt. Det är så klart rent nonsens.

I en tweet från AfS officiella twitterkonto står det:

Citat:
Känsliga tittare varnas...

Nya uppgifter visar hur fort folkutbytet går i den nästkommande generationen där hela 44% av alla grundskoleelever i Sveriges tre största städer har ett annat förstaspråk än svenska.

BYT UT POLITIKERNA INNAN POLITIKERNA BYTER UT FOLKET!
https://twitter.com/AfS_riks/status/1016560890668290048

Vilket folk är det som åsyftas? Är det thaipaddorna, deras rasblandade avkomma och arga blattar på YouTube?
Citera
2018-07-15, 12:05
Medlem
Fattar inte varför vissa i denna tråd är så kåta på att snacka nmr. Vem fan bryr sig om globalistiska nassar. Dom har en egen forumdel.

Säkert 90% av AfS-röstare är gamla SDare. Med det sagt.. Den dagen AfS närmar sig nmr är man slut som parti.
Citera
2018-07-15, 12:17
Bannlyst
Det är ju verkligen guldläge för AFS att håva in väljare nu efter SD's alla kovändningar de gjort senaste veckan.

Men AFS är inte tillräckligt aggro. Vad håller de på med?
Citera
2018-07-15, 12:32
Medlem
pocahontas väns avatar
Citat:
Det var inte innhållet i mitt inlägg utan jag ifrågasätter AfS politik som en valvinnare. Men OK, du känner för att leva i någon form av ouppnåeliga rasrenhetsfantasier, och det får du väl göra.
Vilket alternativ föreslår du? För att SDs vägbana om att "försvenska" invandrare och minska invandringen så att svenskar först blir en minoritet vid 2035 istället för 2030 är också ett dödfött alternativ. En somalier med kristna värderingar och en lika stor fäbless för dansbandsmusik som självaste Jimmie är lika skadligt för samhället som en muslimsk somalier.
Citera
2018-07-15, 13:09
Medlem
me-wes avatar
Citat:
Vad är det för halmgubbe? Jag sa inte ett ord om rasrenhet. Jag sa till och med att EABT kommer få stanna i Sverige. Jag noterade bara ett intressant fenomen i debatten där vissa nationalistflörtande opinionsbildare eller politiker med utländskt påbrå som stundom kan uppfattas som sunda röster plötsligt går bananas när det dyker upp ett nationalistiskt parti som inte fokuserar enbart på kultur, utan också erkänner att etnicitet spelar roll.
Citera
2018-07-15, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av me-we
Vad är det för halmgubbe? Jag sa inte ett ord om rasrenhet. Jag sa till och med att EABT kommer få stanna i Sverige. Jag noterade bara ett intressant fenomen i debatten där vissa nationalistflörtande opinionsbildare eller politiker med utländskt påbrå som stundom kan uppfattas som sunda röster plötsligt går bananas när det dyker upp ett nationalistiskt parti som inte fokuserar enbart på kultur, utan också erkänner att etnicitet spelar roll.

Det finns plats för enstaka arga blattar, men Sverige bör ha åtminstone 90 % etniska svenskar.
Citera
2018-07-15, 13:42
Medlem
me-wes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det finns plats för enstaka arga blattar, men Sverige bör ha åtminstone 90 % etniska svenskar.
Där är vi helt eniga.
Citera
2018-07-15, 13:59
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Det är ju verkligen guldläge för AFS att håva in väljare nu efter SD's alla kovändningar de gjort senaste veckan.

Men AFS är inte tillräckligt aggro. Vad håller de på med?

AfS borde trampa gasen i botten nu när Jimmie ”utvecklat sina värderingar” och tycker att homoadoptioner är bra grejor. Nu finns det 8 neokommunistiska partier i riksdagen.
Citera
2018-07-15, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
AfS borde trampa gasen i botten nu när Jimmie ”utvecklat sina värderingar” och tycker att homoadoptioner är bra grejor. Nu finns det 8 neokommunistiska partier i riksdagen.
Jag fattar inte varför det är så tyst bara.
Förutom den självklara censuren överallt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in