Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-07-15, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Jag fattar inte varför det är så tyst bara.
Förutom den självklara censuren överallt.

Helt tyst är det inte. AfS kör på ganska hårt mot SD nu på facebook.
Citera
2018-07-15, 14:54
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Ge fan i att tala för AfS, som om du vore någon typ av officiell representant. Det är du inte och den kostymen passar dig sällsynt illa. Det finns en mindre grupp människor inom partiet som definierar vad de står för och som man som väljare och sympatisör har att förhålla sig till (om man så håller med dem eller har avvikande uppfattningar) och det är partiledaren, partistyrelsen och i någon mån riksdagskandidaterna. Samtliga dessa ger uttryck för mer radikala hållningar än du och Byggnet och andra ljumma kulturnationalister i tråden gör. Ingen där tycker att det är okej med thaifruar (det är det inte), ingen är av annan uppfattning än att svenskheten också bör definieras etniskt, ingen "tar avstånd" från NMR (alla sådana avståndstaganden är enfaldiga), ingen är hbtq-vänlig, och så vidare.

Du pratar om AfS som ett "pragmatiskt handlingsparti". Det är ingenting de själva kallar sig och Kasselstrands flyktiga uttalande i en intervju om att de inte är ett ideologiskt parti har han inte upprepat, tvärtom har han framhållit vikten att ett parti har en ideologisk grund. Den ideologiska grunden i AfS' fall är nationalismen. Detta är odiskutabelt.

Jag inser förstås att du inte kommer ge dig med ditt kampanjande. Du är en haverist och kommer att skriva kilometerlånga, ointressanta inlägg dagligen där du fortsätter med dina subversioner. Var bara medveten om att du inte företräder partiet, att många utmärkt väl ser vad du håller på med och att ingen ser dig som något rättesnöre för vad AfS' politik är och borde vara.

Du är tamejfan helt känslomässigt instabil (och inte ö.h.t. läskunnig). Du behöver tagga ner rejält. Och inse de mycket skarpa skillnaderna mellan NMR och AfS. Baggebo kan säkert hjälpa dig.
Citera
2018-07-15, 15:05
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pocahontas vän
Vilket alternativ föreslår du? För att SDs vägbana om att "försvenska" invandrare och minska invandringen så att svenskar först blir en minoritet vid 2035 istället för 2030 är också ett dödfött alternativ. En somalier med kristna värderingar och en lika stor fäbless för dansbandsmusik som självaste Jimmie är lika skadligt för samhället som en muslimsk somalier.

Citat:
Ursprungligen postat av me-we
Vad är det för halmgubbe? Jag sa inte ett ord om rasrenhet. Jag sa till och med att EABT kommer få stanna i Sverige. Jag noterade bara ett intressant fenomen i debatten där vissa nationalistflörtande opinionsbildare eller politiker med utländskt påbrå som stundom kan uppfattas som sunda röster plötsligt går bananas när det dyker upp ett nationalistiskt parti som inte fokuserar enbart på kultur, utan också erkänner att etnicitet spelar roll.
Har redan utvecklat det i tråden. Berätta för mig hur ni ska skicka hem alla icke-svenskar? Jag vill ha reda på hela logistiken i detalj, för det bör alla kunna avkräva av ett parti som lägger fram ett sådant politiskt förslag om de är hederliga i sina politiska avsikter. Helst en plan som inte riskerar:
  1. att de som omfattas inte går till angrepp mot det svenska samhället.
  2. att de som motsätter sig denna politik bland svenskar inte går till angrepp mot er.
  3. att de internationella rättsorganen sätter Sverige på undantag.
  4. att Sverige blir oregerbart p.g.a. ovanstående tre punkter.

Avsluta gärna med en politisk strategi för att få beslutet igenom den lagstiftande församlingen i Sverige.

Än mer intressant är hur AfD ska kunna samla en politisk majoritet för detta. Om inte så är det bara svammel och snömos.

Och halmgubbar får de finna sig i som uttrycker illa dolda rasistiska åsikter.
Citera
2018-07-15, 15:07
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Vissa knäppgökar som drabbats av textdiarré menar här i tråden att det är det svenska välfärdssamhället som AfS vill rädda, eller "landet Sverige" som det också uttrycks. Ett geografiskt område utan någon som helst folklig koppling, en administrativ särart som måste bevaras, det är allt. Det är så klart rent nonsens.

I en tweet från AfS officiella twitterkonto står det:

https://twitter.com/AfS_riks/status/1016560890668290048

Vilket folk är det som åsyftas? Är det thaipaddorna, deras rasblandade avkomma och arga blattar på YouTube?

Du slåss mot halmgubbar som vanligt. Varför står du där borta i ditt eget hörn och slår stora slag i luften? Kom in i matchen istället!

AfS främsta punkt har alltid varit att stoppa och reversera folkutbytet av Sverige, duh
Återigen inbillar du dig att du presenterar en nyhet, när det du hänvisar till är gammalt, självklart och fundamentalt.

De som ska ut är mängdmässigt f.f.a. muslimer (men vi repatrierar såklart inte på religiös grund ). Jag har noterat att vissa av er som rids av ett känslohysteriskt äckel inför all form av rasblandning, blir som oroliga tanter bara man nämner ordet 'muslim'. Så jag hoppas att du inte fick en chock nu.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2018-07-15 kl. 15:23.
Citera
2018-07-15, 15:16
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caballero
Fattar inte varför vissa i denna tråd är så kåta på att snacka nmr. Vem fan bryr sig om globalistiska nassar. Dom har en egen forumdel.

De hänger här för att de känner att NMR har gått i stå och är tråkigt. Det är AfS som är häftigt, där det händer något och är full fart framåt. Så då kommer man hit och projicerar sina egna önskningar på AfS. De som skriver mest, och som därför gör att relativt stort avtryck här, är (såvitt jag kan se) starkt känslomässigt drivna, vilket blockerar deras kognitiva förmåga att förstå vad AfS faktiskt står för. De behöver upplysning (och lite uppfostran). Jag ska göra vad jag kan.

Citat:
Den dagen AfS närmar sig nmr är man slut som parti.

Just precis. Och eftersom även liberalerna här i tråden misstolkar AfS som ett NMR-light, så missbedömer de helt AfS möjligheter att komma in i riksdagen.
Citera
2018-07-15, 16:29
Medlem
Run3s avatar
Finns det någon opinionsundersökning där AfS är representerat? Vore intressant att få någon indikation på hur valarbetet går.
Citera
2018-07-15, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Helt tyst är det inte. AfS kör på ganska hårt mot SD nu på facebook.
Ok bra.
Jag vill se mer sånt. När fienden gör ett misstag så hjälp fienden att göra misstaget större.
Citera
2018-07-15, 17:11
Medlem
Ulo2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Ok bra.
Jag vill se mer sånt. När fienden gör ett misstag så hjälp fienden att göra misstaget större.

Mycket uppretade Sverigedemokrater i kommentarsfälten. Vissa är i chockfasen och förnekar bristerna AFS pekar på. Hos andra har verkligheten börjat sjunka in och känslorna väller fram, AFS är hämndlystna förrädare och förlorare säger man. Men, mer än epitetskastning och den klassiska defaitismen ("återvandring är omöjligt") har de inte på fötterna.

Nu bearbetar de informationen och om inte nu, så i alla fall efter valet, kommer strömningen ifrån SD sätta igång på allvar.
Citera
2018-07-15, 17:32
Medlem
Ulo2000s avatar
https://twitter.com/ArgBlatteTalar/status/1018501513684144128

Nu kliar det i twitterfingrarna på Blatten igen. Man får väl konstatera att något har brunnit av i huvudet på honom. Man försöker skuldbelägga och sammankoppla AFS till anonyma, icke-officiella användare på twitter. Oärligt och knappast bra för hans varumärke. Det hela blir ju bara mer sorgligt när han inte ställer upp på den debatt som han tidigare utlovade.
Citera
2018-07-15, 18:00
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulo2000
Mycket uppretade Sverigedemokrater i kommentarsfälten. Vissa är i chockfasen och förnekar bristerna AFS pekar på. Hos andra har verkligheten börjat sjunka in och känslorna väller fram, AFS är hämndlystna förrädare och förlorare säger man. Men, mer än epitetskastning och den klassiska defaitismen ("återvandring är omöjligt") har de inte på fötterna.

Bravo! Processen är igång och SD-kadern går igenom faserna förnekelse-ilska-förhandling-depression- acceptans. Det här är troligen det mest effektiva röstvärvandet av allt!

Citat:
Nu bearbetar de informationen och om inte nu, så i alla fall efter valet, kommer strömningen ifrån SD sätta igång på allvar.

Ett tips är att Jimmie hoppar av efter valet, och det kommer att bli nådastöten för SD. Det kommer att bli massflykt till AfS. Men jag tror att, när katastrofen blivit uppenbar, att basen av medlemmar (som huvudsakligen är sunda) kommer att sparka ut den liberala partiledningen långt åt helvete. Sen kan AfS och SD bilda ett stabilt nationalistiskt block. Det är bra att det är EU-val 2019, för det kommer att påskynda dessa rörelser.
Citera
2018-07-15, 18:03
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Bravo! Processen är igång och SD-kadern går igenom faserna förnekelse-ilska-förhandling-depression- acceptans. Det här är troligen det mest effektiva röstvärvandet av allt!

Ett tips är att Jimmie hoppar av efter valet, och det kommer att bli nådastöten för SD. Det kommer att bli massflykt till AfS. Men jag tror att, när katastrofen blivit uppenbar, att basen av medlemmar (som huvudsakligen är sunda) kommer att sparka ut den liberala partiledningen långt åt helvete. Sen kan AfS och SD bilda ett stabilt nationalistiskt block. Det är bra att det är EU-val 2019, för det kommer att påskynda dessa rörelser.

Är inte hela ledningen och de nickedockor tillsatt mer eller mindre demokratiskt mer åt Jimmys ideologi än AFS?
Citera
2018-07-15, 18:09
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Är inte hela ledningen och de nickedockor tillsatt mer eller mindre demokratiskt mer åt Jimmys ideologi än AFS?

Jo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in