Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-08, 13:58
Medlem
Ulo2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wkblade
Undrar igen om nån vill dela med sig av vad ni tänkte rösta på i kommun/landsting eftersom AfS som sagt endast ställer upp i riksdag. Jag tror det blir SD eller blankt för min del, i brist på roligare alternativ.

För min del kommer det med stor sannolikhet att bli SD i både landsting och kommun. SD på lokal nivå brukar fortfarande ha kvar en del radikala element, tack och lov.
Ska bli spännande att se om AfS lyckas bygga upp en kommunal rörelse efter valet. Med högt stöd i vissa kommuner kan de komma att åstadkomma mycket mer än i riksdagen.
Citera
2018-07-08, 14:01
Medlem
GusFrings avatar
Hör på deras torgmöte från igår:

https://www.youtube.com/watch?v=luk2FtrAtio

Lite väl mycket optimism inför valresultat, men legitim kritik av SD. Jämförelsen med hur Vänsterpartiet är i förhandlingar kontra SD är mycket bra.
Citera
2018-07-08, 14:05
Medlem
Citat:
Vet inte riktigt vilken tidsperiod du åsyftar.
Egentligen alla tidsperioder fram till ca 1980-talet.

Citat:
Under den första halvan av 1900-talet hade uppenbarligen hundratusentals svenskar råd att köpa biljett till USA, under 30/40-talen åkte missionärer till Indien och länder i Afrika. Vi har ju haft kolonier i både Asien och Afrika också, varför tog inte svenskar hem en massa asiater eller afrikaner till hemlandet?
Indier och afrikaner är inte så populära bland vita män.

Citat:
Nu spekulerar jag men jag tror inte riktigt att WT-män och bärplockare/barkvinnor tillhör den socioekonomiska grupp som pratar superbra engelska heller.
WT är ett begrepp jag ogillar. Få är så usla att de förtjänar att kallas skräp. Engelskkunskaperna hos båda grupperna vita i samhällets lägre skikt och thailändare är säkert superbra jämfört med hur det var förr

Citat:
Mindre kulturella skillnader idag? Vad har en thaitjej och en svensk WT-gubbe gemensamt kulturellt? Främst handlar det om pengar för kvinnan och sex för mannen. Givetvis finns det några få undantag men de är en minoritet i sammanhanget.
Vi har en globaliserad värld som gör att folk tittar på samma filmer, spelar samma datorspel, har liknande utbildningar och yrken. Det finns en helt annan gemenskap mellan folk idag. Tittar vi på män i samhällets bottenskikt så hade dessa förr inga möjligheter att ta hit utländska kvinnor. Utländska kvinnor hade inget intresse av dessa heller. Dagens bottenskikt är långt högre än gårdagens. Dagens bidragstagare är materiellt sett rika, vilket inte motsvarande befolkningslager var förr. Rika män kände nog förr inget behov att ta hit kvinnor från totalt främmande och långt mindre utvecklade kulturer. Dessa män hade antagligen dessutom inga som helst problem att hitta kvinnor hemma, då ekonomisk framgång bör ha varit mycket attraktivt i en tid när fattigdom var utbredd.
Citera
2018-07-08, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Hör på deras torgmöte från igår:

https://www.youtube.com/watch?v=luk2FtrAtio

Lite väl mycket optimism inför valresultat, men legitim kritik av SD. Jämförelsen med hur Vänsterpartiet är i förhandlingar kontra SD är mycket bra.

Jag lägger min röst på AfS i år och röstar inte lokalt eller regionalt. Röstade inte alls 2014.
1. Stoppa massinvandringen
2. Starta återvandringen
3. Ut ur EU. 70% av makten finns nu i EU, 30% i Sverige
1-3 är inte förhandlingsbart, resten av AfS partiprogram handlar mycket om HUR 1-3 POLITISKT ska genomföras. Dvs FOLKMAKT genom minskad riksdag, bort med presstödet, bort med biståndet, kriminalpolitiken osv.

Eftersom AfS kommer att få många riksdagsmandat på sikt så kommer de också ha resurser för att få rätsida på skolan och andra förhandlingsbara förslag. 1-3 är inte förhandlingsbart.

Sverigerörelsen är en folkrörelse i RÖRELSE, lika fort som folk började röstade på SD kan den dra vidare till AfS om inte SD levererar. Ny Demokrati gick från noll till 6,7% på sju månader och fem dagar 1991.
Citera
2018-07-08, 14:38
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är ju inte så konstigt. AfS syn på judar är "grumlig" (vilket är en oerhört känslig sak) och sen har man någon sorts avart mot Thaifruar som inte SD har, dvs en rasistisk syn på frågan.

Jag tror iofs man ska akta sig för att förväxla AfS med dess bruna svans här på Flashback. Flera av de mest aktiva skribenterna i den här tråden hör ju snarare hemma i NMR.

Detta sagt, så vore det bra om AfS gav tydligt besked i den här frågan. Håller de med rabiata rashatare som Tumidanda eller är det snarare Byggnet som ger en korrekt bild av deras politik?

Synd att Jeff Ahl inte längre är aktiv i tråden. Han kanske skulle kunna svara på den frågan.
Citera
2018-07-08, 14:41
Medlem
Personrösta på Jeff Ahl, står nu på 13e plats.

https://alternativforsverige.se/files/riksdagslista.pdf
Citera
2018-07-08, 15:03
Medlem
Supersoldats avatar
Citat:
Undrar igen om nån vill dela med sig av vad ni tänkte rösta på i kommun/landsting eftersom AfS som sagt endast ställer upp i riksdag. Jag tror det blir SD eller blankt för min del, i brist på roligare alternativ.

AfS i riksdagen och SD i kommun och landsting för min del.
Citera
2018-07-08, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag tror iofs man ska akta sig för att förväxla AfS med dess bruna svans här på Flashback. Flera av de mest aktiva skribenterna i den här tråden hör ju snarare hemma i NMR.

Detta sagt, så vore det bra om AfS gav tydligt besked i den här frågan. Håller de med rabiata rashatare som Tumidanda eller är det snarare Byggnet som ger en korrekt bild av deras politik?

Synd att Jeff Ahl inte längre är aktiv i tråden. Han kanske skulle kunna svara på den frågan.

Kontakta Jeff Ahl och fråga.
Telefon 08-7865148
E-post jeff.ahl@riksdagen.se

Jag har lyssnat på ca 10 avsnitt av podden Den Kokta Grodan. Ännu har inte ordet jude eller Israel nämnts.

Kasselstrand och Erik Berglund är intelligenta, rappa i dialogen, nationalistiska och radikala i ordets bästa bemärkelse. De rör sig obehindrat utan manus över den svenska politiska historien (och kulturen) från 1920-tal till nutid. Budskapet är genuint nationalistiskt men förpackat i en helt ny form. Slagkraftigt och med god humor. https://denkoktagrodan.podbean.com/
Citera
2018-07-08, 15:15
Medlem
Supersoldats avatar
Hur stor är risken skulle ni säga för att valet går helt åt helvete och de får typ, 0.3% ? Personligen tycker jag att man ska vara nöjd om man kommer över 1%, allt under det ser iallafall jag som ett stort misslyckande.
Citera
2018-07-08, 15:18
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supersoldat
Hur stor är risken skulle ni säga för att valet går helt åt helvete och de får typ, 0.3% ? Personligen tycker jag att man ska vara nöjd om man kommer över 1%, allt under det ser iallafall jag som ett stort misslyckande.

Jupp under 1% är ett misslyckande, Över 2,% är en succé och +4% är helt sensationellt.
Citera
2018-07-08, 15:28
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supersoldat
Risken är överhängande....97% sannolikhet
Citera
2018-07-08, 15:31
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Jag har lyssnat på ca 10 avsnitt av podden Den Kokta Grodan. Ännu har inte ordet jude eller Israel nämnts.

Kasselstrand och Erik Berglund är intelligenta, rappa i dialogen, nationalistiska och radikala i ordets bästa bemärkelse. De rör sig obehindrat utan manus över den svenska politiska historien (och kulturen) från 1920-tal till nutid. Budskapet är genuint nationalistiskt men förpackat i en helt ny form. Slagkraftigt och med god humor.

Jag har också lyssnat på deras podd men inte blivit mycket klokare på vilken politik de egentligen står för. De klagar mycket på andra men säger inte så mycket om vad de själva vill åstadkomma.

Faktum är att jag är förvånad över att Kasselstrand inte använt podden mer målmedvetet för att föra ut AfS politik.

Angående Israel så är det ju väl känt att de förespråkar en tvåstatslösning och stöder Sveriges erkännande av Palestina. Det var ju bland annat därför som de blev utslängda ur SD.

Min fråga var dock bredare än så och gällde om de ställer sig bakom den grovt rasistiska hets som flera av deras påstådda medlemmar ägnar sig åt i den här tråden. Jag syftar inte bara på antisemitiska inlägg utan hetsen mot svarta, araber, östasiater m.fl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in