Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-07-05, 14:08
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Rasister. Ja. Det är lätt gjort att bruna får det epitetet. Undrar varför. Just nu sitter en av dom bruna, Mattias Karlsson på svt 2 och ondgör sej över socialdemokratiskt regeringsinnehav. Han menar väl att allt skulle gå bättre om ett brunt block styrde Sverige. Tillåt mej tvivla.

Vi har redan sett hur bruna krafter beter sig när dom får en tillstymmelse till makt. Inför förra valet så hade pensionärerna utlovats guld och gröna skogar av sd. När det väl kom till budgetomröstning efter valet valde dom att rösta med borgarnas pensionärsfientliga budget i stället. Så tog sd ansvar för Sverige den gången. Går väljarna på det igen tror du?

Om nu tradmedia skulle påpeka eller referera detta så är dom väl fientliga till di Brune? Gjorde jag en korrekt beskrivning av eftermälet till valet år 2014 tycker du? Vi får se om Afs kan stå rakare i ryggen än sd. Jag misstänker att både AFS och F! kommer in i år.

Lol. Såssarna har plundrat svenska pensionärer in på bara skinnet under hela efterkrigstiden. Tjuvaktiga bolsjeviker och kontrollfreaks som de är. Allmosor via budgeten utgör inte ens småsmulor i sammanhanget.
Citera
2018-07-05, 15:02
Medlem
tclaessons avatar
För en stund sedan uppmanade AfS folk att donera till Bernt Herlitz. En fin gest i mitt tycke. https://www.facebook.com/altforsverige/posts/675045716221030

Lite bakgrund för er som eventuellt missat:
https://samnytt.se/tandhygienisten-bernt-herlitz-forlorar-i-arbetsdomstolen-doms-till-att-betala-en-halv-miljon/
Citera
2018-07-05, 15:22
Medlem
Kasselstrand: Annie Lööf är Sveriges farligaste politiker och skulle med hennes politik förvandla Sverige till ett U-land på en dag!

Länk: http://www.friatider.se/kasselstrand-annie-l-f-r-sveriges-farligaste-politiker
Citera
2018-07-05, 15:28
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanStoppan
Kasselstrand: Annie Lööf är Sveriges farligaste politiker och skulle med hennes politik förvandla Sverige till ett U-land på en dag!

Länk: http://www.friatider.se/kasselstrand-annie-l-f-r-sveriges-farligaste-politiker

Ord och inga visor. Utmärkt. Vem var det förresten här i tråden som påstod att Kesselstrand rakat av sig allt hår? Det stämmer bevisligen inte.
Citera
2018-07-05, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuliusSpengler
Ja, kortsiktigt bör AfS förstå judefrågan men hålla låg profil och tala om globalister istället. Efter valet kan man kanske börja kritisera enskilda judar för konkreta saker, som Fria Tider gör i den där artikeln med Soros. Det är också viktigt att indirekt verka för att kunskapen om judefrågan höjs bland "Sverigevänner" genom att inte i onödan ta avstånd från utomstående aktörer som tar upp frågan, vilket AfS hittills gjort väldigt bra bland annat genom att inte ta avstånd från alternativhögern samt ställa upp på intervjuer med Nordfront och Svegot. AfS kan alltså lämna över folkbildningsuppgiften om judefrågan på andra aktörer.

Men förr eller senare måste AfS:s väljarbas förstå att judar inte står över kritik och sedan när kritiken tillåts kommer de se att judefrågan är legitim och man kommer att bli judekritisk, inte för att man är "ond" utan för att man ser att judarna faktiskt agerar mot våra intressen.

Skall man besegra juden, så måste man spela efter judens regler (eftersom juden styr och bestämmer; har makten m.a.o.) och göra det ännu bättre än juden.

Detta har aldrig judarnas motståndare förstått under hela historien och inget tycks ha förändrats än idag.
Citera
2018-07-05, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Återvandringsverket informerar:
https://scontent.farn1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/36601495_674840792908189_995762200205328384_n.png? _nc_cat=0&oh=b33fb344bc663032e1c181ebc006e50f&oe=5 BDB9866

Det blir alltså ingen återvandring av thaifruar eller utomeuropeiska adoptionsbarn (vart man nu skulle ha återvandrat dem?). Vi som är normalt funtade har fattat detta hela tiden, men nu finns det alltså svart på vitt (som om det skulle hindra vissa raspolitiska fanatikers verklighetsfrånvända fantasier...)

Ingen raspolitik med det här partiet alltså --> Budskap till liberaler, inklusive de inverterade liberalerna (dvs NMR:are och liknande).

Här är hela broschyren: https://www.facebook.com/altforsverige/posts/674843102907958

Ingen explicit raspolitik, det är riktigt. Skurt & Co. säger något annat om den implicita politiken.
Citera
2018-07-05, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Skall man besegra juden, så måste man spela efter judens regler (eftersom juden styr och bestämmer; har makten m.a.o.) och göra det ännu bättre än juden.

Detta har aldrig judarnas motståndare förstått under hela historien och inget tycks ha förändrats än idag.

Det är dock omöjligt att juda juden, eller över-juda judarna, eller hur man nu uttrycker det. Detta har historien tydligt visat. De genomskådar dig direkt, hur mycket du än slingrar dig och hur inplicit och inlindad ditt budskap och din politik än är. De har en instinktiv förståelse av allt som på minsta vis kan hota dem och deras makt eller bara försvåra eller bromsa, delar av deras agenda en aning.

Under en uppbyggnadsfas innan ett systemkritiskt parti har etablerat sig och skaffat en viss maktbas så kan det dock givetvis vara klokt att spela med dolda kort i flera frågor, även om makten genomskådar en.
Citera
2018-07-05, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Det är dock omöjligt att juda juden, eller över-juda judarna, eller hur man nu uttrycker det. Detta har historien tydligt visat. De genomskådar dig direkt, hur mycket du än slingrar dig och hur inplicit och inlindad ditt budskap och din politik än är. De har en instinktiv förståelse av allt som på minsta vis kan hota dem och deras makt eller bara försvåra eller bromsa, delar av deras agenda en aning.

Men då har man inte "judat juden" helt enkelt. Man har helt enkelt antingen inte förstått judens metoder, eller man vägrar att tillämpa judens metoder, på ett sätt som överlistar juden.
För hade man det, hade juden haft svårt att hävda sig och stå emot i konkurrensen.

Citat:
Under en uppbyggnadsfas innan ett systemkritiskt parti har etablerat sig och skaffat en viss maktbas så kan det dock givetvis vara klokt att spela med dolda kort i flera frågor, även om makten genomskådar en.
Självklart är detta en av många bra metoder, som juden har svårt att slå ner på, dvs att spela med dolda kort. Kalla judar för globalister, plutokrater eller något annat som får dem att framstå för vad de verkligen är. Juden får det allt svårare att stifta lagar och skydda sig mog kreativa begrepp.

Just begrepp som vapen, har varit judens vapen länge. Där bör man kunna vinna striden på sikt, vilket redan görs.
Citera
2018-07-05, 18:10
Medlem
Fyll-Bosses avatar
Hoppar in lite hipp som happ...jag har en sak jag tänkt fråga länge:
Hur kommer det sig att alla partier (i Europa - kanske inte bara där, vad vet jag) som framställer sig som patriotiska kulturkonservativa av någon anledning måste ty sig till (eller gå ärenden åt) ryssen på det ena eller andra sättet?

Jag har en hypotes och den kan såklart vara fel, det är som sagt en hypotes men jag kommer inte på något bättre...berätta gärna om ni har någon bättre idé.

(Bespara mig gärna - jag kan såklart inte diktera...det är bara en from och vänlig önskan - hypoteser om Soros, judendom, konspirationsteorier om hemliga nätverk hit och dit mm - jag tror inte på det. Punkt. Det ger mig ingen ny information. För min del är det hypoteser som jag testat och befunnit vara trams. Jag varken kan eller vill hindra vidare trams om detta eftersom yttrandefrihet råder - och det är bra. Men det ger mig inget, jag blir bara trött, därav den fromma önskan.)

Min egen hypotes är att många av dessa ofta nya eller på senare tid mer populära partier har företrätt ett synsätt som inte är så politiskt korrekta. Vi lever i en baksmälletid efter låång vänsterdominans. Marxism -> postmodernism osv och nu är det backlash på bordet. Så, de som var tidiga och protesterade mot identitetspolitik, postmodernism och istället ville försvara en värdekonservativ linje snabbt bemöttes som rasister. Det motangreppet var (är?) bekvämt och i vissa fall fanns/ finns det säkert en poäng. Men barnet åkte ut med badvattnet och allt som var värdekonservativt kom att klassas som rasism. Så ock de som var kritiska (inte minst i Sverige) mot idén om att välfärdsstat borde kombineras med öppna gränser (så att säga). Den kritiken hade såklart inte med färgen på skinnet eller ens med kulturella preferenser att göra utan med samhällskontraktet och statsfinansiella överväganden. Här är ett exempel.

https://tino.us/2013/11/assar-lindbeck-talar-klarsprak-om-invandringspolitikens-negativa-konsekvenser/

Så, de som förde fram dessa farhågor klassades alldeles för ofta som rasister. Det i sin tur gjorde att "normala etablerade människor med karriär" (ja jag vet, det är en generalisering, det blir så långt annars) vanligen inte vågade bli företrädare för dessa partier och åsiktsinriktningar. Istället blev det en överrepresentation av människor som hade mindre att förlora. Bland "mindre att förlora" var marginaliserade människor överrepresenterade. Marginaliserade människor är mer sårbara (när jag säger "sårbara" så menar jag i vid bemärkelse). Mer sårbara människor är genomsnittligt sätt lättare att rekrytera (för annan aktörs räkning), påverka och locka.

Det betyder inte att normala människor inte går att rekrytera. Men sårbara människor är lättare att rekrytera (MICE lixom, ja googla vetja).
Dessa människor, som representerar åsikter som ligger i det politiska spektrats ytterkanter är också intressantare att rekrytera därför att de mer bidrar till polarisering av samhällen. Polarisering av samhällen gör samhällen/ länder mindre resiljenta (hybridkrigföring osv).
Är det därför dessa kulturkonservativa och nationalistiska partier tenderar att gå ryssens ärenden?
Eller är det nån som har en bättre idé?
Det ska bli intressant att se hur mycket elände det kommer från massa troll nu. Men men...strunt samma - nån kanske har nåt intressant att komma med också.
Trevnad och trillingar =)
Citera
2018-07-05, 18:18
Medlem
Rikskanslerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tclaesson
För en stund sedan uppmanade AfS folk att donera till Bernt Herlitz. En fin gest i mitt tycke. https://www.facebook.com/altforsverige/posts/675045716221030

Lite bakgrund för er som eventuellt missat:
https://samnytt.se/tandhygienisten-bernt-herlitz-forlorar-i-arbetsdomstolen-doms-till-att-betala-en-halv-miljon/

Donerat. Uppmanar alla att göra detsamma - inte bara för att det är rätt utan även därför att en stor uppslutning bakom sådana här frågor demonstrerar att det finns en enorm potential i solidariteten svenskar emellan. Det sänder ett viktigt budskap både till alla svenskar och till våra fiender.
Citera
2018-07-05, 18:21
Medlem
smoerreboms avatar
Jättebra att Kasselstrand ägnar Annie Lööf särskild uppmärksamhet på det sätt som görs!

Annie Lööf är svensk politiks falskaste politiker och en charlatan, ju fler som säger det rakt ut desto snabbare sprids elden.
Citera
2018-07-05, 18:27
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyll-Bosse
Hur kommer det sig att alla partier (i Europa - kanske inte bara där, vad vet jag) som framställer sig som patriotiska kulturkonservativa av någon anledning måste ty sig till (eller gå ärenden åt) ryssen på det ena eller andra sättet?

Min egen hypotes är att många av dessa ofta nya eller på senare tid mer populära partier har företrätt ett synsätt som inte är så politiskt korrekta. Vi lever i en baksmälletid efter låång vänsterdominans. Marxism -> postmodernism osv och nu är det backlash på bordet. Så, de som var tidiga och protesterade mot identitetspolitik, postmodernism och istället ville försvara en värdekonservativ linje snabbt bemöttes som rasister. Det motangreppet var (är?) bekvämt och i vissa fall fanns/ finns det säkert en poäng. Men barnet åkte ut med badvattnet och allt som var värdekonservativt kom att klassas som rasism. Så ock de som var kritiska (inte minst i Sverige) mot idén om att välfärdsstat borde kombineras med öppna gränser (så att säga). Den kritiken hade såklart inte med färgen på skinnet eller ens med kulturella preferenser att göra utan med samhällskontraktet och statsfinansiella överväganden. Här är ett exempel.

https://tino.us/2013/11/assar-lindbeck-talar-klarsprak-om-invandringspolitikens-negativa-konsekvenser/

Så, de som förde fram dessa farhågor klassades alldeles för ofta som rasister. Det i sin tur gjorde att "normala etablerade människor med karriär" (ja jag vet, det är en generalisering, det blir så långt annars) vanligen inte vågade bli företrädare för dessa partier och åsiktsinriktningar. Istället blev det en överrepresentation av människor som hade mindre att förlora. Bland "mindre att förlora" var marginaliserade människor överrepresenterade. Marginaliserade människor är mer sårbara (när jag säger "sårbara" så menar jag i vid bemärkelse). Mer sårbara människor är genomsnittligt sätt lättare att rekrytera (för annan aktörs räkning), påverka och locka.

Dessa människor, som representerar åsikter som ligger i det politiska spektrats ytterkanter är också intressantare att rekrytera därför att de mer bidrar till polarisering av samhällen. Polarisering av samhällen gör samhällen/ länder mindre resiljenta (hybridkrigföring osv).
Är det därför dessa kulturkonservativa och nationalistiska partier tenderar att gå ryssens ärenden?
Jag försökte förstå grundpremissen till din hypotes.

Du måste börja med att visa att det finns konservativa partier som går Rysslands ärenden.

Betänk att de flesta lösa påståenden som antyder detta kommer från organisationer som är liberal-progressiva och oftast går det internationella kapitalets ärenden.

Det räcker inte med att påpeka att SD har en något märklig ryss på kansliet. Förklara för dig själv hur och varför t ex Tony Blair, Clintons och Reinfeldt efter sina politiska karriärer har blivit mångmiljonärer i pund, dollar respektive kronor.

Och din hypotes som skall förklara ditt ogrundande påstående tror jag inte alls på. En främmande makt som vill påverka ett land har oändligt mycket större nytta av att rekrytera en tidningsjournalist eller departementstjänsteman än en ”sårbar” perifer existens utan makt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in