2017-02-09, 16:33
Medlem
Vimurs avatar
Bert sammanfattar problemet väl.
Citat:
– Det finns uppenbarligen folk som inte vet vad de sysslar med. De som beviljar pengar är inga entreprenörer. Men kommunen älskar ordet integrationsprojekt. Säger du ordet integration kan du få hur mycket pengar som helst. Det här borde stoppas innan det ens drar igång, säger Bert Karlsson.
De myndighetspersoner som fattar beslut om dylika projekt vet oftast inte ett smack om entreprenörskap. De flesta är akademiker som inte förstår hur näringslivet fungerar öht.

Det har faktiskt funnits projekt där man har samarbetat med olika företag för att utbilda nyanlända i enklare arbetsuppgifter vilket har lett till arbete. Det är också de enda "integrationsprojekt" man borde syssla med men personer som arbetar med integration har sällan koll på var rekryteringsbehoven finns, arbetsgivarnas behov och vilken kompetens som krävs för att bli anställningsbar.

I stället sitter de i fullständigt meningslösa möten med nyanlända och fyller i handlingsplaner utifrån de senares egna uppgifter. En stor andel somalier har säkert skött kameler i hemlandet men det är förstås fullständigt ointressant. Svenska myndigheter med ansvar för "integration" ska enbart ägna sig åt arbetsgivarkontakter och dra slutsatser utifrån det om de ska få ut de minst hopplösa fallen i jobb. Den här typen av projekt borde totalförbjudas. Är inte näringslivet och externa arbetsgivare på något sätt involverade och verksamheten blir beroende av bidrag och "arbetsmarknadsåtgärder" från början ska den stoppas direkt.

Idag kan man kalla sig "integrationsexpert" utan någon som helst kontakt med näringslivet eller kunskaper om målgruppen. Man lär sig de vanligaste maträtterna och hur man säger hej på somaliska men vet ingenting om arbetsmarknaden, skolsystemet, den politiska och ekonomiska historien i invandrarnas ursprungsländer, vilket borde vara relevant för att förstå deras förutsättningar. Det är ett skamlöst lurendrejeri och slöseri från början till slut.
2017-02-09, 16:48
Medlem
Får ändå ge denna Lena att hennes projekt ändå ger skattebetalarna ett visst humoristiskt värde, mer än så tror jag knappast att det kommer producera. I övrigt skulle jag gärna vilja veta vilken utbildning man behöver för att kunna arrangera/kläcka idéen för ett projekt som detta, kanske finns mer humoristiskt underhåll att hämta direkt från källan?
Visa ord från Bert Karlsson. Gubben får motstå mycket oförtjänt skitsnack.
2017-02-09, 16:55
Medlem
Bert Karlsson, pajas number uno.

Om detta projektet går med vinst kommer Bert Karlsson öppna kamelparker i hela Sverige.

På 90-talet var han emot invandring och nu har han tjänat massa miljoner på invandringen och vill ha fler invandrare.

Fet jävel den Bert Karlsson.
2017-02-09, 19:29
Medlem
Scott Danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Citat;

Kamelcentret kommer att ha fyra verksamhetsområden:

~ kamelhållning och kamelskötsel
~ turism och evenemang
~ produktion och försäljning
~ information, utbildning och forskning

Ser de en ökande marknad i Sverige, vad har de för människosyn egentligen. Vem ska köpa de här kamelerna eller är det kamelmjölk som är den stora biten?

Stackars oskyldiga kameler används som ett politiskt verktyg, de blir cirkusdjur som skall underhålla turister io ekonomiskt syfte.

Detta gjorde mig nyfiken. Vad kan det tänkas vara för forskning som ska bedrivas? Ska valfri arbetslös somalier från gatan, genom detta "integrationsprojekt", helt plötsligt börja forska om kameler? Men visst, det mesta är väl möjligt i korruptionens högborg Göteborg.
2017-02-09, 20:10
Medlem
StyleWarss avatar
Haha, jag trodde det här var ett konstprojekt från Flashback först.
Ja, det var värst

'Kanske leder till kamelimperium, marknaden utvecklar sig ju våldsamt' är ju ett typiskt sånt där Flashbackskämt.

Hoppas det faller väl ut. Alla förutsättningar finns ju (?) haha
2017-02-09, 20:16
Medlem
Det förvånar mig ingen först och främst reagerar på att djuren, dvs kamelerna, i en djurpark som ska ligga i en brottstyngd stadsdel troligtvis kommer att fara mycket illa. Det här projektet kommer knappast att ha råd med vakter på plats på nätterna för att hindra vandaler från att plåga djuren. Det finns tillräckligt med otäcka exempel på djurplågeri från Slottskogen.
2017-02-09, 20:31
Medlem
1001PSs avatar
Deras logga är en dromedar.
2017-02-09, 20:33
Medlem
Undrar hur många som kommer att semestra i angered i framtiden.

Man kanske bygger nya hotell mm.

Men för mig känns varken angered eller kameler särskilt lockande
Har varit där en gång, det räckte
2017-02-09, 21:52
Medlem
Ett integrationsprojekt med åsnor, invandrare kan få umgås med åsnor på tu man hand kanske låna hem en åsna. jag vet inte?
2017-02-09, 21:54
Medlem
BizarreReverends avatar
Äntligen, jag har undrat hur man ska sysselsätta alla dessa horder av invandrare...😩
2017-02-09, 22:11
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scott Daniels
Detta gjorde mig nyfiken. Vad kan det tänkas vara för forskning som ska bedrivas? Ska valfri arbetslös somalier från gatan, genom detta "integrationsprojekt", helt plötsligt börja forska om kameler? Men visst, det mesta är väl möjligt i korruptionens högborg Göteborg.

På Miljöpartisten låter det som "forskningen" kommer handla om kamelmjölkens helande egenskaper, på allt från autism till tuberkulos och Chrons sjukdom. Låter onekligen som den typen av spjutspetsforskning som vi har kommit att förvänta oss från regeringens satsningar. Och vilka bättre att bedriva spjutspetsforskning på kameler än kamelfösande stamkrigare?
2017-02-09, 22:17
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a11byndy
Ett integrationsprojekt med åsnor, invandrare kan få umgås med åsnor på tu man hand kanske låna hem en åsna. jag vet inte?

Äntligen förverkligas flyktingsmugglarnas löften om "Svenska" flickvänner!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in