2017-02-08, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Den här jämförelsen kan du väl ändå inte applicera på det aktuella fallet. Här handlar det om en kille/man som ena stunden menar sej vara 14 eventuellt i nästa kanske över 18. Det är en grov överdrift att jämföra med dagisbarn.

Nej, den pojken är mest troligt 14 för han inte "ensamkommande" han bodde med sin familj
Citera
2017-02-08, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gymnasist
Jag måste ärligen tillstå at jag inte förstår hu detta skulle kunna fungera. Alltså - om en man ger sig på en flicka och har samlag med henne mot hennes vilja är det våldtäkt. Han kan ju tränga in i henne och hålla fast/hota henne och ändå "lyckas" - eller hur man nu ska säga. MEN hur blir det om en kvinna ska tilltvinga sig samlag med en kille? Hur tvingar hon honom att kunna knulla henne om han inte vill? Ni förstår vad jag menar. Jag vet verkligen inte hur det fungerar. OBS jag vill på intet sätt försvara denna Sandra E om hon är skyldig ska hon sättas dit.

Att killens kropp svarar fysiskt på hennes beröring etc är ju bara biologi, men en trettioåring befinner sig i överläge mot en tonåring och ska inte närma sig tonåringen sexuellt, så är det bara. Vuxna får ha sex med vuxna, jag fattar inte hur hon kan tänka att det ska vara ok att ha sex med någon som (åtminstone i papperen) är 14 år!
Citera
2017-02-08, 14:00
Medlem
Skäggbarnet är så klart inte 14 år. Skäggbarn är aldrig 14 år.
Skäggbarn är minst 20.
Citera
2017-02-08, 14:01
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Ett inlägg värt att betänka. Han kanske verkligen är 14 och då är det ju inget snack om saken. Jag observerade inte att han kommit hit med sin familj men det förändrar ju saken.

Vet vi att han verkligen kommit med sin familj? Vi vet ju bara att han bor med sin familj. Det kunde ha varit en familjeåterförening..

Men det var riktigt pinsamt av Friatider

https://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Skydd-och-asyl-i-Sverige/Att-ansoka-om-asyl/Barn-i-asylprocessen.html
Citat:
Barn har rätt att återförenas med sin familj

Barn har enligt barnkonventionen rätt att vara med sin familj. Därför försöker svenska myndigheter hitta ensamkommande barns föräldrar eller någon annan vårdnadshavare. Sökandet efter anhöriga pågår samtidigt som Migrationsverket utreder barnets asylansökan. Målet är att familjen i första hand ska kunna återförenas i hemlandet. Om barnets anhöriga befinner sig i trygghet i något annat land kan återföreningen också ske där. Om det inte är möjligt att återförenas någon annanstans kan barnets familj få uppehållstillstånd i Sverige om barnet har fått uppehållstillstånd i Sverige som flykting.
Citera
2017-02-08, 14:01
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
All form av sex mellan vuxen och person under 15 år är våldtäkt enligt svensk lag.

Det vet jag också. Men det blir fullständigt barockt att jämför det aktuella sexet där båda är med på det med ett tilltvingar sex.
Citera
2017-02-08, 14:05
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Små barn har av naturen inte förstånd nog att inse vad de egentligen vill, därför våldtäkt.

Skärp dej! I det fall vi debatterar om på den här tråden handlar det inte om ett litet barn utan en kille/man som antingen är 14 år men kanske äldre.
Citera
2017-02-08, 14:06
Medlem
Tampiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gymnasist
Jag måste ärligen tillstå at jag inte förstår hu detta skulle kunna fungera. Alltså - om en man ger sig på en flicka och har samlag med henne mot hennes vilja är det våldtäkt. Han kan ju tränga in i henne och hålla fast/hota henne och ändå "lyckas" - eller hur man nu ska säga. MEN hur blir det om en kvinna ska tilltvinga sig samlag med en kille? Hur tvingar hon honom att kunna knulla henne om han inte vill? Ni förstår vad jag menar. Jag vet verkligen inte hur det fungerar. OBS jag vill på intet sätt försvara denna Sandra E om hon är skyldig ska hon sättas dit.

Våldtäkt (och även sex) handlar om otroligt mycket mer än en kuk som ska in i en fitta.
Men jag gissar på att du stirrar dig blind på att någon ska få orgasm vid en våldtäkt, och då kan man ju till exempel tänka på att det inte krävs en kuk i fittan för att en kvinna ska få orgasm.

I just det här fallet så klassas det som våldtäkt eftersom hon är 30 år gammal och snubben är blott 14. Att hon är vuxen sätter henne i maktposition. Barnet känner att det "måste" lyda den vuxna.
Folk får gärna rätta mig om jag har fel kring detta!
Citera
2017-02-08, 14:07
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Det vet jag också. Men det blir fullständigt barockt att jämför det aktuella sexet där båda är med på det med ett tilltvingar sex.

Nej det är du som lägger in någon skum värdering där.

I praktiken kan du få en liten femåring att tacka ja till sex verbalt. Det är inte svårt att manipulera ett barn. Tonåringar kanske man tänker är vuxna, men faktum är att de är ofta riktigt vilsna, osäkra på sig själva, osäkra på sin plats i livet. Du kan även här manipulera eller verbalt tvinga dig till sex, där personen egentligen inte vill eller inte vet hur denne ska hantera situationen. Det är därför vi har en lag och det är därför vi har en myndiggräns.
Citera
2017-02-08, 14:13
Medlem
Citat:
Den här jämförelsen kan du väl ändå inte applicera på det aktuella fallet. Här handlar det om en kille/man som ena stunden menar sej vara 14 eventuellt i nästa kanske över 18. Det är en grov överdrift att jämföra med dagisbarn.

Så om jag fixar till en skön stund med min dotters kompis i högstadieklassen, är det OK för dig?
Eller om en tjej i åk 7 har en kul stund med gympaläraren efter avslutad lektion?
"Jo men hon var ju sminkad så hon såg äldre ut" typ?

Du är ju helt sjuk!
Citera
2017-02-08, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Nej det är du som lägger in någon skum värdering där.

I praktiken kan du få en liten femåring att tacka ja till sex verbalt. Det är inte svårt att manipulera ett barn. Tonåringar kanske man tänker är vuxna, men faktum är att de är ofta riktigt vilsna, osäkra på sig själva, osäkra på sin plats i livet. Du kan även här manipulera eller verbalt tvinga dig till sex, där personen egentligen inte vill eller inte vet hur denne ska hantera situationen. Det är därför vi har en lag och det är därför vi har en myndiggräns.

Exakt. Han kan komma att ångra detta/må dåligt över det i framtiden.

Och den här pojkens föräldrar. Hur tror hon de känner när de får veta att en vuxen kvinna varit och kladdat på deras son? Personligen skulle jag spy av tanken.
Dessutom, om han är bara fjorton år är det våldtäkt enligt lag och det är en bra lag.
Citera
2017-02-08, 14:21
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KulturberikareSWE
Tilltalad:
Sandra Maria Elisabeth Rådén

Åtal:
https://minfil.org/D3W8tbbeb1/V_rmlands_TR_B_3132-16_Aktbil_6.pdf
Till trådstarten

//Mod
Citera
2017-02-08, 14:26
Medlem
Karembeus avatar
Det värsta är ju att hon själv har barn. Hur gör man i fall där mamman har våldtagit ett (annat) barn, inte fan kan man väl anses vara en lämplig morsa efter avtjänat fängelsestraff?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in