2017-02-07, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StureMjuk
det är enkelt, en stark polis
och det är varje medborgares plikt att se till att den fungerar
man har ett personligt ansvar

Men polisen fungerar ju inte...

Tillägg:
Polisen genomförde sin stora omorganisation för att försöka lösa tidigare problem. Nu har det framkommit att denna omorganisation helt har misslyckats. Det är ett gigantiskt fiasko som visar på en synnerligen dysfunktionell ledningsstruktur inom polisen. Det måste handla om mycket djupgående problem när en total omorganisation kan misslyckas så fullständigt. Se vidare mitt inlägg här:
(FB) Leif GW Persson vs Dan Eliasson & Anders Ygeman i Veckans brott

Det mest självklara att göra klart för sig INNAN ett arbete påbörjas är ju rimligen VAD som ska göras. Det tycks vara pinsamt klart att man har satt igång att organisera om hela polisen UTAN att ha en klar bild över VAD som ska göras av VEM och NÄR.

Om denna analys stämmer så handlar det ju om en djupgående inkompetens och vårdslöshet hos stora delar av ledningen. Hur ska detta kunna redas ut?

Att bara byta ut Dan Eliasson kan ju knappast hjälpa i ett sådant läge – det lär vara många som då behöver bytas ut. Eller har de lärt sig av sina misstag och nu skaffat sig nödvändig kompetens? Går det någonsin att lita på en ledning av sådant slag? Det finns många frågor samtidigt som krisen pågår.

Vidare är det ju uppenbart att resten av det rättsvårdande systemet inte lyckas ta hand om buset. Samma individer återkommer gång på gång. Här brister ju uppenbarligen åklagare och domstolar gravt.
Senast redigerad av Polu 2017-02-07 kl. 15:49. Anledning: Tillägg
Citera
2017-02-07, 15:53
Medlem
kan man vända på pannkakan ?
att poliserna på gatan väljer sin chef , osv
Citera
2017-02-07, 15:57
Medlem
polisen bör väl vara opolitisk ?
Citera
2017-02-07, 16:23
Medlem
https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-01-05/watch-out-sweden-hits-10-million-people
Citera
2017-02-07, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Jo, men de där siffrorna gäller enbart flyktingar. Enligt vissa beräkningar på det antal flyktingar vi redan tagit in så tillkommer det drygt 300.000 anhöriga de närmaste 2-3 åren, och då är inte 2016 års tsunami medräknad.

Japp japp skrämmande
Citera
2017-02-07, 16:42
Medlem
christallqhulaaas avatar
du glömde bostadsbristen och dom sjuka bostadspriserna det är egentligen det största problemet.sverige är sämst i världen på bostadspolitik.
Senast redigerad av christallqhulaaa 2017-02-07 kl. 16:45.
Citera
2017-02-07, 17:08
Medlem
blue_no1s avatar
ang ts
jag tror att svenska politiker är bara helt hjärndöda amöbor som endast vill ha mer makt o mer pengar inget annat finns för dom, nu när invandrare börjar kosta lite för mkt för samhället kan inte löfven ordna inbördeskrig för att sen dra med statskassa o fortsätta i exilregering , detta kan han direkt göra bara den fete vidret inför undantagstillstånd!
fundera lite på den då, det skulle inte alls vara första ggn en sån sak hände i världen!
Citera
2017-02-07, 17:13
Medlem
Citat:
kan man vända på pannkakan ?
att poliserna på gatan väljer sin chef , osv

Citat:
polisen bör väl vara opolitisk ?

Det har länge rapporterats om problem inom polisen, några exempel nedan:

2012-09-10: Varnar för låg takhöjd
http://www.publikt.se/artikel/varnar-lag-takhojd-14943

2013-08-30: Lågt i tak hos polisen enligt polisfacket
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1650&artikel=5631168

Citat:
Sex av tio poliser vågar inte framföra kritik på jobbet, visar en medlemsenkät som Polisförbundet gjort.

Så är det inte i en frisk organisation. Liknande har jag hört inom landsting och kommun där personal säger att man inte vågar framföra kritik eller anmäla missförhållande.

Vad detta beror på vet jag inte men jag gissar att politisk styrning och politiskt tillsatta chefer spelar in. Många tycks mena att ledningen inte förstår verksamheten och därför fattar dåliga eller inga beslut. Det är ju ganska självklart att en verksamhet behöver en ändamålsenlig ledning för att kunna fungera. Men så tycks inte vara fallet inom polisen och många andra offentliga verksamheter.

Jag tror att man måste ha kunniga yrkesmänniskor som förstår verksamheten i ledningen. Annars blir det kaos – som vi också kan se i utfallet.
Citera
2017-02-07, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Du har ganska mycket attityd med tanke på att det är ditt andra inlägg någonsin på flashback, varav det första handlade om att acceptera sin penis.

Om du vill komma med judekortet, var snäll och förskona oss i den här tråden!

Dra dina foliehatts-analyser till någon kompis som orkar lyssna istället!

Vad spelar det för roll hur många inlägg jag har gjort på Flashback? Får man ha mer attityd ju mer man har skrivit eller?

Jag har inte gjort någon analys, jag frågade falcon vad han menar det beror på, om det nu inte beror på judarna? Jag är öppen för andra vettiga förslag, men jag kan ju inte blunda för det faktum att de äger oerhört viktiga verksamheter över hela västvärlden och lyckas komma undan med folkmord i Palestina relativt ostört. Varför skulle de då inte kunna komma undan med självdestruktiv politik, så som den som förs i Sverige?
Citera
2017-02-07, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Visst är det så och det är för jävligt! Håller med dig i sak och du behöver inte predika för en redan frälst! Men jag önskar att du inte hade slungat ut den frågan, för nu kommer tråden att fyllas av foliehattar som skriver att det är: "judarnas fel att Sverige går åt helvete". Man kan nästan ställa klockan efter de där små antisemiterna!

Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Ja men bara nästan. Denna gång tog det 58 minuter och inte en timme så klockan kommer gå lite fel.

Men det tog bara 8 minuter och första inlägget att kalla judekritikerna för foliehattar, trots att TS inte ens nämner judarna
Citera
2017-02-07, 19:49
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
Det finns många teorier om de bakomliggande orsakerna till att Sverige är på väg mot kollaps. MEN i slutändan handlar det om legitimitet anser jag.

Legitimitet kan sägas beteckna det rättfärdigade, tillåtna eller berättigade av något i en kultur eller ett samhälle med de normer som finns där. Så länge medborgarna accepterar ordningen så finns legitimitet för systemet.

Från din egen länk:

Citat:
John Locke (1632–1704) said that political legitimacy derives from popular explicit and implicit consent of the governed: "The argument of the [Second] Treatise is that the government is not legitimate unless it is carried on with the consent of the governed."

Det måste vara ett *informerat* (explicit eller implicit) samtycke från väljarna - vilket inte finns i Sverige.

Väljarna har aldrig tillfrågats om t.ex. invandringspolitiken eller kunnat ta del av ngn utredning om hur mycket skattebetalarna tvingas betala för svenska politikers unika invandringspolitik. Svenska politiker anstränger sig tvärtom för att *dölja* totalkostnaden för den unika invandringspolitiken genom att sprida ut kostnaderna på på ett otal budgetposter (på så många budgetposter som möjligt ... är intrycket).

Det finns inte finns någon accountability för svenska politiker.

http://www.ohlininstitutet.se/wp-content/uploads/2008/09/har-sverige-blivit-en.pdf
Senast redigerad av Meiji 2017-02-07 kl. 19:59.
Citera
2017-02-07, 20:36
Medlem
QkNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virgil.I.Grissom
Om inte politiker kan göra något åt saken!

Tja då är vi riktigt illa ute. Detta innebär att skutan driver vind för våg utan att någon håller i styråran.

Det känns inte bra! Jag tror du har fel om inte den lagstiftande församlingen styr så innebär det att allt är en slump!

Politik är INGEN SLUMP!

edit:

Framför allt som alla "båtar" i Europa styrs på samma sätt just nu!

Vad är det du anser att dom styr?

Eller ska göra åt saker?

Jag menar folk kommer alltid synda..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in