2017-03-05, 17:48
Medlem
Tore Franss avatar
Är det värt att köpa vid launch eller ska man vänta på nedsatt pris om x månader?
Citera
2017-03-05, 18:56
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tore Frans
Är det värt att köpa vid launch eller ska man vänta på nedsatt pris om x månader?

Den frågan går inte att svara på... Det beror helt på vad du tror att det här spelet kommer vara.

Edit: Eller rättare sagt: Vad du vill att det här spelet ska vara.
Citera
2017-03-06, 01:58
Medlem
boonies avatar
blev köp endast för co-op
Citera
2017-03-06, 03:53
Medlem
rezonens avatar
Om man går till GreenManGaming
och gör ett konto får man köpa gold edition för 600kr, istället för 1000 som ubisoft själva tar.
Citera
2017-03-06, 12:30
Medlem
reffis avatar
Jag har ett gtx970 och i7-6700k och för mig flöt det på hur bra som helst, inte ett enda problem på open beta. Vi var 4 stycken som spelade och ingen hade några problem alls.

Citat:
Ursprungligen postat av rezonen
Om man går till GreenManGaming
och gör ett konto får man köpa gold edition för 600kr, istället för 1000 som ubisoft själva tar.

Ja eller 360 kr för standard/deluxe edition.
Citera
2017-03-06, 16:46
Medlem
Tja
Någon som vet vart man kan få tag i spelet till PC UTAN digital download.
Har mobilt bredband som tar slut om jag ska hålla på o ladda ner spel.
Har letat på alla svenska sajter där alla verkar vara utan skiva...
Citera
2017-03-06, 20:45
Medlem
Jag har kollat på lite gameplay och tycker spelet har flera riktigt intressanta element men är lite skeptiskt till att det kanske riskerar att bli väldigt repetitivt? Det verkar bara vara "interogation" eller "collect intel" eller helt enkelt att döda en måltavla - men alla utmaningar verkar ändå vara utformade på det viset att målet är beläget inne i ett område som bevakas av fiender, och varje uppdrag utförs därför på samma sätt (du ska plocka en fiende åt gången).

Har ni också den uppfattningen eller är det mycket innehåll som jag har missat?

Vet någon om det kommer finnas en offline co-op, eller är det konceptet helt dött numera?
Senast redigerad av mushymushy 2017-03-06 kl. 20:48.
Citera
2017-03-06, 23:54
Medlem
reffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Jag har kollat på lite gameplay och tycker spelet har flera riktigt intressanta element men är lite skeptiskt till att det kanske riskerar att bli väldigt repetitivt? Det verkar bara vara "interogation" eller "collect intel" eller helt enkelt att döda en måltavla - men alla utmaningar verkar ändå vara utformade på det viset att målet är beläget inne i ett område som bevakas av fiender, och varje uppdrag utförs därför på samma sätt (du ska plocka en fiende åt gången).

Har ni också den uppfattningen eller är det mycket innehåll som jag har missat?

Vet någon om det kommer finnas en offline co-op, eller är det konceptet helt dött numera?

Min feting... repetitivt är ett möjligt moment beroende på vilket spelsätt du använder dig av. Att köra med stealth och försöka ta uppdraget på bästa sätt är det som jag finner roligast och det blir alltid nya strategier för varje ställe då de är utformade olika. Men köttar man bara igenom som Tony Montana så tror jag det kanske kan bli tråkigt, betan innehöll ju bara två kapitel.

Med co-op tror jag det kan bli ruskigt roligt oavsett hur man kör eftersom friheten är så stor. Jag köpte det och ska lira direkt när det släpps så jag hoppas att det håller
Citera
2017-03-07, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reffi
Min feting... repetitivt är ett möjligt moment beroende på vilket spelsätt du använder dig av. Att köra med stealth och försöka ta uppdraget på bästa sätt är det som jag finner roligast och det blir alltid nya strategier för varje ställe då de är utformade olika. Men köttar man bara igenom som Tony Montana så tror jag det kanske kan bli tråkigt, betan innehöll ju bara två kapitel.

Med co-op tror jag det kan bli ruskigt roligt oavsett hur man kör eftersom friheten är så stor. Jag köpte det och ska lira direkt när det släpps så jag hoppas att det håller
Fast du beskriver bara två olika taktiker: kötta eller stealth. Det är ju uppdragens utformning som hittills tycks verka lite repetitiva. I slutändan verkar det som att det är fiendebaser och vid dessa ett antal fiender och i basen finns intel/förhörsperson/måltavla. Det finns liksom inte jättestora möjligheter till varierad strategi när det ser ut på det här sättet.

Men återigen: Jag vet inte, jag har inte spelat spelet bara tittat på gameplay.
Citera
2017-03-08, 09:26
Medlem
dovAkins avatar
Vad tycker ni?

Gillar miljöerna och fordonen. gillar det mer än divison men det jag gillade med Division var Dark Zone. Hoppas på PVP i framtiden.
Citera
2017-03-08, 12:38
Medlem
Kaddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Vad tycker ni?

Gillar miljöerna och fordonen. gillar det mer än divison men det jag gillade med Division var Dark Zone. Hoppas på PVP i framtiden.

Jag förstår inte alla jämförelser med Division om jag ska vara ärlig. Det här är ju bra mkt närmare Far Cry-serien än Division tycker jag.
Gillar för övrigt spelet ordentligt. Miljöerna alltså. Kollade djungel, berg, stad och saltöken igår. Grymt snyggt. Vattnet är inte så snyggt dock. Har ni sett "forsarna"?

Spelmässigt tycker jag det e grymt. Jag gillar stealth, men inte lyckats ta något större helt i stealth ännu. Men jag kommer ägna många fler timmar åt det här. Igår ägna jag dagen åt att utforska och hitta vapen. Ger väl mej snart på uppdragen oxå.
Citera
2017-03-08, 14:18
Medlem
dovAkins avatar
Finns det något "end game" i spelet? Vad är max lvl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in