• 1
  • 2
2005-12-22, 11:38
Medlem
ericos avatar
Vad är detta för en clown egentligen?
(Nu vet jag inte om detta skall vara i denna avdelningen men jag testar)
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...750980,00.html
Citat:
Ni minns säkert dom här barnen som i september langade antingen en sten eller en chokladbit på en tjej i Ronna. Det blev lite uppblåst, för hennes farsa kom med ett basebollträ och skulle rädda henne i stället för att ringa polisen.
Blev lite uppblåst? Om jag inte minns fel var det "lite" skottlossning och sådant.
"Rassarna" har blivit feminister? Går ut ifrån han menar rasister, och vad är så konstigt med att någon tycker det är fel att jävlas med en liten tjej??? Eller är det ok så länge man är "blatte" som han kallar sig?
Citat:
Jag undrar fortfarande hur många av dom mejlande männen som samma kväll tog ner fötterna från bordet, la ölen åt sidan och gick till köket och styrde upp mysmiddag åt sin fru.
Jag gjorde det inte just då tror jag. Men gjör det ganska ofta ändå, FAST jag tycker att dom ska ge fan i att jävlas med tjejen.
Citat:
Det är lätt att skylla allt ont på blattar. Men jävligt dumt. Skulle jag vara en flaggtatuerad bicepspatriot som dog för mitt land skulle jag av rent taktiska skäl faktiskt inte snacka alls om blattar. En sann patriot vill ju Sveriges bästa.
Eeeh, så det är bra för Sverige att slänga iväg ett par skott mot en polisstation med jämna mellanrum.?
Citat:
Idiotiskt av Brå att göra en undersökning som bara är passé och ihålig och idiotiskt av folk att ens bry sig om att ta den på allvar.
Så undersökningen passar inte. Det var inte svaret vi ville ha.
Citat:
På Brås sida står det nämligen att det är män som begår 90 procent av alla brott. Varför har ingen skrikit om det här innan?
Var har snubben varit det senaste året? Det är väl just det dom har gapat om högt och ljudligt. Männens kollektiva ansvar etc.
Hur fan kan dom låta en sånn idiot skriva sånt här dravel? Är det enbart för att uppväga Axel Odelberg?
Citera
2005-12-22, 11:58
Medlem
Jaha Johoanssons avatar
Carlos får skriva i Aftonhoran för att hans fans i förorten ska köpa tidningen. Lösnummermånglande, helt enkelt.

Bara en konspiratorisk tanke i juletid.
Citera
2005-12-22, 12:22
Medlem
Carl-Willhelms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erico
Vad är detta för en clown egentligen?
(Nu vet jag inte om detta skall vara i denna avdelningen men jag testar)
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...750980,00.html

Blev lite uppblåst? Om jag inte minns fel var det "lite" skottlossning och sådant.
"Rassarna" har blivit feminister? Går ut ifrån han menar rasister, och vad är så konstigt med att någon tycker det är fel att jävlas med en liten tjej??? Eller är det ok så länge man är "blatte" som han kallar sig?

Jag gjorde det inte just då tror jag. Men gjör det ganska ofta ändå, FAST jag tycker att dom ska ge fan i att jävlas med tjejen.

Eeeh, så det är bra för Sverige att slänga iväg ett par skott mot en polisstation med jämna mellanrum.?

Så undersökningen passar inte. Det var inte svaret vi ville ha.

Var har snubben varit det senaste året? Det är väl just det dom har gapat om högt och ljudligt. Männens kollektiva ansvar etc.
Hur fan kan dom låta en sånn idiot skriva sånt här dravel? Är det enbart för att uppväga Axel Odelberg?

Carlos Rojas är kunskapsföraktet personifierad. Hans populistiska vänster-flum är mindre intressant, känns lite självklart så att säga, men att han och hans vapendragart Adamis aktiva kampanj mot korrekt fakta och högre utbildning är förödande. Jag inbillar mig att dessa killar är en slags förebilder för unga människor med invandrarbakgrund. Varför saluför man då idéer som dessa

Zanyar Adami i SvD
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_11362844.asp
Krönikan handlar om hur dåligt det är med högskoleutbildning och att universiteten är onödiga eftersom de är så slöa. Vad sänder det för signal?

Carlos Rojas i Aftonbladet
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...743142,00.html
Om att det är smart att använda sig av namnet Beskow för att få gratispoäng. Vad sänder det för signaler?

Zanyar Adami i SvD
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_11225125.asp
Om att hans mamma minsann är jättesmart, men att hon på grund av språkfel inte fått nåt jobb. Språket är enligt Adami av underordnad betydelse i ett samhälle.
Vad sänder det för signaler?

Och så slutligen, artikeln som tråden handlar om Carlos Rojas om Brå-rapporten http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...750980,00.html där han bygger sin kritik av Brå på att undersökningen kartlägger invandrare som är anmälda för brott. Jag kan hålla med om den pooäng som byggs upp därifrån om det inte vore så att han kommer med falska faktauppgifter. Det är nämligen så att Brås-rapport inte ALLS kartlägger invandrare som var anmälda för brott utan invandrare som var SKÄLIGEN MISSTÄNKTA för brott. Detta bryr sig Rojas inte om. I hans värld är väl sådant en detalj.

/CW
Citera
2005-12-22, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaha Johoansson
Carlos får skriva i Aftonhoran för att hans fans i förorten ska köpa tidningen. Lösnummermånglande, helt enkelt.

Bara en konspiratorisk tanke i juletid.

Mer än bara en konspiratorisk tanke är jag rädd..
Citera
2005-12-22, 12:34
Medlem
Jaha Johoanssons avatar
Firma Rojas och Adami är förmodligen de mest obildade puckona i svensk media i dag (vilket inte vill säga lite). Tyvärr är det material som prånglas ut från journalisthögskolorna av samma kvalitet, utbildningen till trots. Eller kanske tack vare - sakkunskap och ämneskunskaper står inte högt i kurs på journalistutbildningarna. Carlos et al är den svenska medieframtiden, åtminstone så länge folk köper tidningar. Vilket i och för sig inte behöver vara så länge till. Jag märker ett ständigt ökande förakt för min egen yrkeskår, inte bara här på FB. I alltför många fall är det välförtjänt.
Citera
2005-12-22, 12:45
Medlem
InkoPinkos avatar
Jag var faktiskt en hårsmån från att starta en tråd om Rojas kolumn tidigare idag...

Jag blev nämligen fruktansvärt irriterad när jag läste hans krönika... maken till jubelidiot har jag sällan skådat!

Intrycket av krönikan förbättras ju inte heller direkt av att Rojas svänger sig med orden "typ", "blatte och "fett" i varannan mening...
Citera
2005-12-22, 13:05
Medlem
Ralphies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InkoPinko
Jag var faktiskt en hårsmån från att starta en tråd om Rojas kolumn tidigare idag...

Jag blev nämligen fruktansvärt irriterad när jag läste hans krönika... maken till jubelidiot har jag sällan skådat!

Intrycket av krönikan förbättras ju inte heller direkt av att Rojas svänger sig med orden "typ", "blatte och "fett" i varannan mening...

Gör som jag. Sluta läs skittidningar som aftonbladet, eller åtminstone artiklar från korkade "journalister" som Rojas eller varför inte min personliga hatfavorit, Fredrik Virtanen.
Citera
2005-12-22, 13:43
Medlem
XenuHubbards avatar
Var inte så ilskna på Carl Beskow nu. Det är idioter som honom som desegregerar samhällen. Med lite tur så blir det hippt att bo i förorten bland vilsna människor med mycket pengar och lite att gnälla på, och sen kanske dom områdena rycker upp sig lite som Soho i London eller West End i Brisbane.

Nyttig idiot, helt enkelt. Lyssna inte på honom. Men håll tummarna att andra gör det. Låt dom ta smällarna som möjligtvis kan städa upp samhället lite!
Citera
2005-12-22, 13:45
Medlem
ericos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralphie
Gör som jag. Sluta läs skittidningar som aftonbladet, eller åtminstone artiklar från korkade "journalister" som Rojas eller varför inte min personliga hatfavorit, Fredrik Virtanen.
Brukar läsa blaskorna för att få ett gott skratt. All idioti dom kan vräka ur sig. Men denna var för mycket. Är inte svensk själv men nu fan får det vara nog....
Citera
2005-12-22, 13:58
Medlem
julia45s avatar
Ja han är irriterande, en tvättäkta mediabroiler som skamlöst och gissningsvis mycket medvetet surfar på en tidsanda men egentligen är han väl inte värd att yvas över? Bästa sättet att hantera såna som honom är att inte ge honom uppmärksamhet. (Även om det är svårt att uthärda hans gapiga pubertala hormonbröl.)

Sen är det väl så att vi tyvärr har de tidningar och skribenter vi förtjänar. Varje klick på länken till hans krönika ger chefredaktören yttterligare argument att låta honom vara kvar.

Om det är till någon tröst tror jag nog de flesta stör sig på hans brötiga låtsasutanförskap.
Han är ju inte direkt sofistikerad i sina provokationer.
Jag tror inte heller att han egentligen har någon läsekrets i den sk förorten. (inte Pascalidou heller gissar jag)
Citera
2005-12-22, 16:08
Medlem
Musse669s avatar
Han har väl fått jobbet för att skriva om det som hittills alla hans krönikor handlat om, ett enda ämne: Rasism. Det räcker tydligt med utländskt namn, spela roll att namnet är spanskt - ett land med fina fascistiska traditioner.
Citera
2005-12-22, 17:32
Medlem
Jag kan ju säga att alla "invandrar"-skribenter blir direkt uppmanade att använda ordet "blatte" och "svenne" ofta från redaktörerna i sina kolumner
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in