2005-12-22, 17:37
Medlem
Jaha Johoanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julia45
Sen är det väl så att vi tyvärr har de tidningar och skribenter vi förtjänar. Varje klick på länken till hans krönika ger chefredaktören yttterligare argument att låta honom vara kvar.

Tyvärr helt sant. I kvällspressens värld är all publicitet bra publicitet, all uppmärksamhet bra uppmärksamhet. (Eller nästan, i alla fall. Kan tänka mig att Otto skulle invända i nuvarande läge.)

Får man då föreslå att alla som vill gnälla på en Aftonhore- eller Sexpressenartikel klistrar in texten i meddelandet istället för att bifoga länk? Eller blir det problem med upphovsrätt och grejer då? Inte min starka sida, det där, fastän jag borde kunna.
Citera
2005-12-22, 18:08
Medlem
Fula Gubbens avatar
Jag uppmanar alla som blivit upprörda när de läst Carlos Rojas hånfulla och lögnaktiga krönika att maila till Aftonbladet, förslagsvis chefredaktör och redaktionschef. Det här var bland det värsta jag har läst, och visar om inte annat att invandrar-lobbyn inte drar sig för rena lögner för att försvara sin "sak".

chefred Anders Gerdin:
anders.gerdin@aftonbladet.se

redaktionschef Niklas Silow
niklas.silow@aftonbladet.se

samhällsredaktionen, Lena Mellin:
lena.mellin@aftonbladet.se

Nedan kommer mitt bidrag, som jag skickat till Aftonbladet.

"Aftonbladet innehöll idag den 22/12 en krönika av Carlos Rojas som är bland det mest lögnaktiga och förvrängda jag har läst i en svensk dagstidning. Att tonfallet dessutom är hånfullt och förringar brott mot kvinnor gör det hela ännu värre. Krönikan innehöll ett antal direkta faktafel, eller förvanskningar, och det är häpnadsväckande att Aftonbladet trycker något sådant. Nedan tar jag bara upp de värsta exemplen.

ROJAS: "Ni minns säkert dom här barnen som i september langade antingen en sten eller en chokladbit på en tjej i Ronna. Det blev lite uppblåst, för hennes farsa kom med ett basebollträ och skulle rädda henne i stället för att ringa polisen."
KOMMENTAR: En grov förfalskning av skeendet. De assyriska pojkarna trakasserade flickan, kastade ett föremål i huvudet på henne, och försökte även sparka omkull henne när hon pratade med en polis. Det mest anmärkningsvärda är förstås vad som hände på kvällen, när okända gärningsmän gick till angrepp mot polisstationen med en k-pist i syfte att döda poliser och/eller flickan -- en händelse som är unik i efterkrigs-Sverige.

ROJAS:"Metro sa som det var den 16 november när de hade en profilruta på genomsnittsvåldtäktsmannen: "svensk" och "33 år". Det är större risk att du blir våldtagen av en svenne än en blatte helt enkelt. Så patriotlogiken måste ju byta riktning."
KOMMENTAR: En betydligt mer aktuell och statistiskt säker siffra säger att invandrare är överrepresenterade 4.5 ggr vid våldtäkter, vilket vid en invandrartäthet på 15% i Sverige ger en andel invandrare som gärningsmän vid våldtäkter på ca 70% [vilket f ö stämmer exakt med de siffror vi bollat med på Flashback]. Om man hänvisar till Metros undersökning kan man också nämna att tidningen i Malmö funnit 100% invandrare vid en stickprovsundersökning; 10 av 10 dömda våldtäktsmän var utlänningar.

ROJAS: "Idiotiskt av Brå att göra en undersökning som bara är passé och ihålig och idiotiskt av folk att ens bry sig om att ta den på allvar."
KOMMENTAR: Invandrarbrottsligheten ökar i snabb takt, vilket är uppenbart för var och en som har ögon och öron. Huruvida detta beror på etniskt/kulturella skäl, eller misslyckad svensk politik, eller båda delarna, är en bisak. Kriminalitet är ett av samhällets viktigaste problem, och måste granskas och åtgärdas. Finns det någon (utom Carlos Rojas) som tycker något annat?

ROJAS: "Är man något påläst vet man att vi i Sverige generellt är mer benägna att anmäla en blatte som begår ett brott än en suedi som gör samma sak. Och att polisen är mer benägen att gå vidare och utreda Mohamed än Karl när de anmäls. Det är väldigt fint förklarat i Christian Diesens bok "Lika inför lagen"."
KOMMENTAR: En mycket dubiös teori, som aldrig letts i bevis, och enbart har framförts av kommentatorer inom invandrar-lobbyn. Christian Diesen är en känd radikal åsiktsmaskin, och har kallats "utomordentligt kufisk" av Jan Guillou i Aftonbladet.

ROJAS: "På Brås sida står det nämligen att det är män som begår 90 procent av alla brott. Varför har ingen skrikit om det här innan?"
KOMMENTAR: Rojas har tydligen sovit under de senaste årens högljudda feministpropaganda.

För mer kommentarer, se:
http://www.flashback.org/showthread.php?p=3422474

Vad vill Aftonbladet uppnå med att trycka denna krönika? Vilket syfte fyller dessa lögner, och det hånfulla tonfallet?

God Jul, önskar
----"

- F.G
Citera
2005-12-22, 18:26
Medlem
Mysonoxens avatar
Nästan så man vill dra igång en insamling till en julklapp åt denne Rojas:

En enkelbiljett till paradiset Nordkorea kanske vore nåt...
Citera
2005-12-22, 19:09
Medlem
carebears avatar
var bara tvungen att maila till anders gerdin... detta var det bedrövligaste på länge!
Citera
2005-12-22, 19:17
Medlem
Fula Gubbens avatar
Ni som skriver till Aftonhoran, se till att namnet "Carlos Rojas" står i rubriken, gärna kombinerat med "lögn", "kvinnoförakt", eller så. Det är osannolikt att någon sitter och läser alla insändare, men rubrikerna på mailen lär de se.

- F.G
Citera
2005-12-22, 19:20
Medlem
nachos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Willhelm
Carlos Rojas i Aftonbladet
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...743142,00.html
Om att det är smart att använda sig av namnet Beskow för att få gratispoäng. Vad sänder det för signaler?
Denna artikel läste jag och reagerade med avsmak. Det passar tydligen Carlos att använda moderns släktnamn Beskow när det gynnar den egna karriären. Sedan när han gjort sig ett namn på det, då är det dags att göra sig av med det, snacka skit om moderns släkt och distansera sig. En obehaglig och opålitlig typ, den där Carlos!
Citera
2005-12-22, 19:33
Medlem
Sossegubbes avatar
Tror jag minns han från gamla debattforum för många år sedan. Han hade någon hemmasnickrad nättidning som hette epigon. Han fick visst medvind i seglen och är statligt avlönad idag.

Fan, jag är i fel bransch.
Citera
2005-12-22, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
...
ROJAS: "Är man något påläst vet man att vi i Sverige generellt är mer benägna att anmäla en blatte som begår ett brott än en suedi som gör samma sak. Och att polisen är mer benägen att gå vidare och utreda Mohamed än Karl när de anmäls. Det är väldigt fint förklarat i Christian Diesens bok "Lika inför lagen"."
KOMMENTAR: En mycket dubiös teori, som aldrig letts i bevis, och enbart har framförts av kommentatorer inom invandrar-lobbyn. Christian Diesen är en känd radikal åsiktsmaskin, och har kallats "utomordentligt kufisk" av Jan Guillou i Aftonbladet.
...
En mycket tvivelaktig bortförklaring enligt min mening. Detta argument brukar poppa upp i invandardebatten med jämna mellanrum. Tyvärr är det inte nån debattör eller journalist som vågar/orkar argumentera emot.

Gör tankeexperimentet; den svenska tjejen Maria är på väg hem en lördagkväll hon passserar en tunnel/park/mörk väg, där blir hon nedslagen misshandlad och brutalt våldtagen. Hon skulle nu enligt Rojas &Co tycka att det var helt ok att bli våldtagen av en blond och blåögd man och skulle strunta i att anmäla detta, men om förövaren är svarthårig så går hon omedelbart till polisen eftersom hon inte gillar "svartskallar". Ni hör själva hur konstigt det låter. Att inga feminister/kvinnorganisationer protesterar mot den synen på den svenska kvinnan??

Jag skulle gärna vilja se ett underlag på vilken typ av brott vi svenskar skulle underlåta att anmäla pga att förövaren är svensk! Oftast är det så vid grova våldsbrott, där invandrarna är överrepresenterade, att traumat att bli utsatt för dessa brott är så stort att man anmäler oavsett etnicitet på förövaren. Alla jag känner skulle om dom blev misshandlade, rånade, våldtagna anmäla oavsett om gärningsmannen är svensk eller utomeuropeisk.

Snarare är det så när det gäller ungdomsbrottslighet där offret går i skolan att man inte anmäler tex bötning eller misshandel/rån om det är invandrare just pga att man riskerar att bli uppsökta dagen efter på skolgården av ett gäng på 10-15 invandrare som skall hämnas anmälningen. Bland skolungdomar tror jag att anmälningsbenägenheten är mindre, till invandrarnas fördel. Det visar också undersökningar av polisen.
Citera
2005-12-22, 21:04
Medlem
Bultmans avatar
Jag har länge varit en stor beundrare av Natanael Beskow (gift med Elsa), tragiskt att han skulle få en sån ättling.
Citera
2005-12-22, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Nästan så man vill dra igång en insamling till en julklapp åt denne Rojas:

En enkelbiljett till paradiset Nordkorea kanske vore nåt...

Kanske ett medlemskap i Fi? Där kan han träffa människor som kan övertyga honom om att männens överrepresentation i brott har varit känt och debatterat LÄNGE.
Citera
2005-12-22, 21:30
Medlem
Många omskakade PK-iter, som inte vill få sin världsbild rubbad, klänger sig nu fast vid skenargumentet att BRÅ:s undersökning rör personer som misstänks för brott, inte personer som är dömda för brott.

BRÅ har förklarat att man valt denna ansats eftersom man ville ha jämförbarhet med sin undersökning från 1996, som var upplagd på detta sätt. Det är för mig ett fullgott skäl.

Jag tror inte heller det hade förändrat något i sak om BRÅ i stället valt dömda personer. Om man nu accepterar att det kan finnas en felkälla, så att invandrare systematiskt blir misstänkta oftare än svenskar, borde denna snedvridning följa med genom domstolsprocesserna, varför slutresultatet vad gäller relationen invandrare/svenskar skulle ha utfallit ungefär på samma sätt. Det är alltså inte något att haka upp sig på om man väljer populationen misstänkta för brott eller dömda för brott.
Citera
2005-12-22, 23:48
Medlem
Du är ingenting nytt Rojas.

Rojas:
Citat:
Metro sa som det var den 16 november när de hade en profilruta på genomsnittsvåldtäktsmannen: "svensk" och "33 år". Det är större risk att du blir våldtagen av en svenne än en blatte helt enkelt.

info14.com:
Citat:
När samma journalister, professorer och politiker breder ut sig i medierna och högfärdigt ”upplyser” det svenska folket att ”även svenskar våldtar” är det personer som Omar Mohamed Omar, Mursal Mohamud Abdullahi, Jassin Abdikarim Mahmud och Abdulgadir Mohamed Khalif som de refererar till som ”svenskar”.
http://www.info14.com/artiklar.php?id=180

Skrämmande genomskinlig propaganda från Metro/Rojas/Aftonbladet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in