Jag uppmanar alla som blivit upprörda när de läst Carlos Rojas hånfulla och lögnaktiga krönika att maila till Aftonbladet, förslagsvis chefredaktör och redaktionschef. Det här var bland det värsta jag har läst, och visar om inte annat att invandrar-lobbyn inte drar sig för rena lögner för att försvara sin "sak".
chefred Anders Gerdin:
anders.gerdin@aftonbladet.se
redaktionschef Niklas Silow
niklas.silow@aftonbladet.se
samhällsredaktionen, Lena Mellin:
lena.mellin@aftonbladet.se
Nedan kommer mitt bidrag, som jag skickat till Aftonbladet.
"Aftonbladet innehöll idag den 22/12 en krönika av Carlos Rojas som är bland det mest lögnaktiga och förvrängda jag har läst i en svensk dagstidning. Att tonfallet dessutom är hånfullt och förringar brott mot kvinnor gör det hela ännu värre. Krönikan innehöll ett antal direkta faktafel, eller förvanskningar, och det är häpnadsväckande att Aftonbladet trycker något sådant. Nedan tar jag bara upp de värsta exemplen.
ROJAS: "Ni minns säkert dom här barnen som i september langade antingen en sten eller en chokladbit på en tjej i Ronna. Det blev lite uppblåst, för hennes farsa kom med ett basebollträ och skulle rädda henne i stället för att ringa polisen."
KOMMENTAR: En grov förfalskning av skeendet. De assyriska pojkarna trakasserade flickan, kastade ett föremål i huvudet på henne, och försökte även sparka omkull henne när hon pratade med en polis. Det mest anmärkningsvärda är förstås vad som hände på kvällen, när okända gärningsmän gick till angrepp mot polisstationen med en k-pist i syfte att döda poliser och/eller flickan -- en händelse som är unik i efterkrigs-Sverige.
ROJAS:"Metro sa som det var den 16 november när de hade en profilruta på genomsnittsvåldtäktsmannen: "svensk" och "33 år". Det är större risk att du blir våldtagen av en svenne än en blatte helt enkelt. Så patriotlogiken måste ju byta riktning."
KOMMENTAR: En betydligt mer aktuell och statistiskt säker siffra säger att invandrare är överrepresenterade 4.5 ggr vid våldtäkter, vilket vid en invandrartäthet på 15% i Sverige ger en andel invandrare som gärningsmän vid våldtäkter på ca 70% [vilket f ö stämmer exakt med de siffror vi bollat med på Flashback]. Om man hänvisar till Metros undersökning kan man också nämna att tidningen i Malmö funnit 100% invandrare vid en stickprovsundersökning; 10 av 10 dömda våldtäktsmän var utlänningar.
ROJAS: "Idiotiskt av Brå att göra en undersökning som bara är passé och ihålig och idiotiskt av folk att ens bry sig om att ta den på allvar."
KOMMENTAR: Invandrarbrottsligheten ökar i snabb takt, vilket är uppenbart för var och en som har ögon och öron. Huruvida detta beror på etniskt/kulturella skäl, eller misslyckad svensk politik, eller båda delarna, är en bisak. Kriminalitet är ett av samhällets viktigaste problem, och måste granskas och åtgärdas. Finns det någon (utom Carlos Rojas) som tycker något annat?
ROJAS: "Är man något påläst vet man att vi i Sverige generellt är mer benägna att anmäla en blatte som begår ett brott än en suedi som gör samma sak. Och att polisen är mer benägen att gå vidare och utreda Mohamed än Karl när de anmäls. Det är väldigt fint förklarat i Christian Diesens bok "Lika inför lagen"."
KOMMENTAR: En mycket dubiös teori, som aldrig letts i bevis, och enbart har framförts av kommentatorer inom invandrar-lobbyn. Christian Diesen är en känd radikal åsiktsmaskin, och har kallats "utomordentligt kufisk" av Jan Guillou i Aftonbladet.
ROJAS: "På Brås sida står det nämligen att det är män som begår 90 procent av alla brott. Varför har ingen skrikit om det här innan?"
KOMMENTAR: Rojas har tydligen sovit under de senaste årens högljudda feministpropaganda.
För mer kommentarer, se:
http://www.flashback.org/showthread.php?p=3422474
Vad vill Aftonbladet uppnå med att trycka denna krönika? Vilket syfte fyller dessa lögner, och det hånfulla tonfallet?
God Jul, önskar
----"
- F.G