2017-05-13, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tr4ms
Va fan menar du? Du anser alltså att när jag gick på ett möte på SEB och fick uppleva en orgie med 14 bisexuella 20-åringar är osant? Du borde lita på mig, jag skriver ju på Flashback!

Ok jag ger mig allt som står på flashback är sant, även om jag ju visste att just din historia om mötet på banken var sann eftersom jag ju var där själv och smög fram och gläntade på dörren när jag hörde era stön.
BTW du har den största stock jag någonsin sett begriper inte än idag hur den där lilla blonda kunde ta in den när hon sög, här talar vi inte om långt ner i halsen snarare långt ner i magen.
Citera
2017-05-13, 15:28
Medlem
Citat:
Ja, det är underligt att polisen hävdar en hög siffra men bara lagför en bråkdel. Antingen ljuger de om den höga %-siffran eller så ser de mellan fingrarna och inte bötfäller bevisade brott. Vilket är värst?
Sett till rättssäkerhet så är det väldigt illa att man sitter och uppskattar och gissar sig till saker och dessutom går ut i media med det.
Det skulle ha varit en annan sak om thaidamen erkänt att boken handlar om sexköp då kanske de skulle ha haft tillräckligt på fötterna för att gå ut med det, men nu nekade hon till det och då blir det gissningar.
Vore ju intressant att höra om någon läst något uttalande när någon langare har åkt fast,- vi uppskattar att han har sålt si och så många kilo kokain- eller mördare - vi uppskattar att han har mördat si och så många hela-.
Citera
2017-05-13, 15:37
Medlem
Citat:
Allt på flashback är sanning, så du har säkert rätt i din "empiriska" studie. I min "empiriska" flashbackstudie är alla invandrare kriminella och borde utvisas, har du någon teori om varför det inte görs trots studiens legitimitet?
Nej jag har ingen teori om det. Kanske av samma anledning som bordellerna får vara.
Citera
2017-05-13, 17:16
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Ny artikel:
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/misstankt-thaibordell-avslojad-i-stockholm/

Ja den där salongen tycks ha varit ett riktigt litet horhus med anställda glädjeflickor som betjänar "kunder" på löpande band. Fusk med bokföringen också? Det är ingen hejd på allt fiffel tydligen och sen finns det tomtar som till varje pris vill ha bord...FÖRLÅT thaisalongerna kvar. Bra att det blitt ett åtal och småkul att den nu aktuella bordellmamman använt sig av ett system med ettor och nollor, man kan fråga sig hur många av "ettorna" som skriver här i tråden?

Det här är nog enda gången förresten när helt vanliga normala män önskar att dom är nollor
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2017-05-13 kl. 17:18.
Citera
2017-05-13, 17:31
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnsven
I det hör fallet tror jag mer på Lawnmover än på polisen. Kolla den tråd här på FB som handlar om thaisalonger. 9 av 10 verkar vara den vanligaste uppskattningen byggd på empiriska studier. Om det är oskyldigt eller inte är en annan sak.

Jag uppskattar andelen salonger som säljer extra till runt 90% i Stockholmsområdet och jag har tillgång till rätt mycket information från olika källor, det finns fullt seriösa salonger också givetvis och dom blir lidande på många sätt i konkurrensen, egentligen så är det helt otroligt att myndigheterna inte satt stopp för bordellerna i var och varannan stadsdel.

I det aktuella fallet så är det tydligt att runt 93% gått till salongen för att köpa sexuella tjänster, en mycket hög siffra alltså och den kan sättas i relation till det mycket stora antalet salonger som kan misstänkas sälja tjänster, nu behöver andelen vara lika hög som på den aktuella salongen men den är nog i rätt många fall ungefär lika hög eller något lägre.

– Kunder har kommit dit och köpt massage och vi har kommit fram till att ungefär 93 procent av kunderna som gått dit köper massage med sexuell tjänst, så pass mycket har det varit, säger kammaråklagare Frida Rylander.
Enligt åtalet så har minst 2 700 sexköp ägt rum inne på salongen mellan 1 januari 2016 till och med 17 januari 2017 och i flera av massagerummen har man hittat sperma och kondomer, enligt förundersökningen

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/misstankt-bordell-avslojad-i-stockholm/
Citera
2017-05-13, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Jag uppskattar andelen salonger som säljer extra till runt 90% i Stockholmsområdet och jag har tillgång till rätt mycket information från olika källor, det finns fullt seriösa salonger också givetvis och dom blir lidande på många sätt i konkurrensen, egentligen så är det helt otroligt att myndigheterna inte satt stopp för bordellerna i var och varannan stadsdel.

I det aktuella fallet så är det tydligt att runt 93% gått till salongen för att köpa sexuella tjänster, en mycket hög siffra alltså och den kan sättas i relation till det mycket stora antalet salonger som kan misstänkas sälja tjänster, nu behöver andelen vara lika hög som på den aktuella salongen men den är nog i rätt många fall ungefär lika hög eller något lägre.

– Kunder har kommit dit och köpt massage och vi har kommit fram till att ungefär 93 procent av kunderna som gått dit köper massage med sexuell tjänst, så pass mycket har det varit, säger kammaråklagare Frida Rylander.
Enligt åtalet så har minst 2 700 sexköp ägt rum inne på salongen mellan 1 januari 2016 till och med 17 januari 2017 och i flera av massagerummen har man hittat sperma och kondomer, enligt förundersökningen

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/misstankt-bordell-avslojad-i-stockholm/

Hur går det nu med dokumentationen som du skulle visa när det gäller de 2441 sexköpen i Uppsala som du skulle visa? Vi väntar tålmodigt på det.
Citera
2017-05-13, 17:38
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Sett till rättssäkerhet så är det väldigt illa att man sitter och uppskattar och gissar sig till saker och dessutom går ut i media med det.
Det skulle ha varit en annan sak om thaidamen erkänt att boken handlar om sexköp då kanske de skulle ha haft tillräckligt på fötterna för att gå ut med det, men nu nekade hon till det och då blir det gissningar.
Vore ju intressant att höra om någon läst något uttalande när någon langare har åkt fast,- vi uppskattar att han har sålt si och så många kilo kokain- eller mördare - vi uppskattar att han har mördat si och så många hela-.

Jag väntar med spänning på när polisen går ut med en uppskattning om hur andra invandrargrupper beter sig;
"Vi uppskattar att bland arabiska affärsverksamheter är 94% svarthandel."
"I den negerianska delen av vårt sammhälle är 94% av männen benägna att våldta"
"Människor från forna Yogoslavien står för 94% av människo- och vapenhandeln i Sverige."

Vågar man hålla andan tills dess?
Citera
2017-05-13, 17:40
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 00sju
Hur lyckas dom åka fast egentligen?

Poliser går ju dit incognito - låtsas vara vanliga kunder. Och så ser dom vad dom får för erbjudanden...
Citera
2017-05-13, 17:43
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

En gissning, när de gick igenom hennes bokföring så såg de att polismännen som tackat nej till sexköp registrerades som "nollor", medan mannen som erkänt sexköp fanns registrerad som "etta". Därav har de dragit slutsatsen vad ettor och nollor betyder och kommit fram till 93% är sexköpare.
Citera
2017-05-13, 17:48
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Hur går det nu med dokumentationen som du skulle visa när det gäller de 2441 sexköpen i Uppsala som du skulle visa? Vi väntar tålmodigt på det.

Lycka till, du lär inte få svar på din fråga men istället ett långt svar på det du inte frågat om.

Lawnmover vet mer än polisen (hen har erkänt att han gillar att ligga i buskarna runt om i Sthlm och spana), han anser att detta är ett systemhot (människohandel och organiserad brottslighet), svarta inkomster (inkomst av lagtrots deklareras sällan men men)..

Enda frågan av intresse är, blev Lawnmower dumpad av sin thailändska flickvän (om hen är man) eller gick hennes man på massage för att han inte fann den feta trebarnsmorsan Lawnmower knullbar (om hen är kvinna).

Lawnmower, du brukar ha problem att svara på frågor så begränsar mig till en endaste:

Om det finns bevis för redovisat antal i Uppsala och 93% av kunderna i detta fall, varför lagförs inte sexköparna?
Citera
2017-05-13, 17:50
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
En gissning, när de gick igenom hennes bokföring så såg de att polismännen som tackat nej till sexköp registrerades som "nollor", medan mannen som erkänt sexköp fanns registrerad som "etta". Därav har de dragit slutsatsen vad ettor och nollor betyder och kommit fram till 93% är sexköpare.

Den bevisningen hade inte ens hållt i Nordkorea.
Citera
2017-05-13, 18:00
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Det står ju i domen som finns längre bak i tråden, och antalet var dessutom ett uppskattat antal sexköp om jag minns rätt. Varför är det exakta antalet så viktigt för en tomte som dig förresten? Brukade du springa på den där salongen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in