Flashback bygger pepparkakshus!
2017-06-24, 19:47
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Och var har du källorna till det du påstår den här gången.

(FB) Thaimassage, 38-årig kvinna häktad i Stockholm

Du borde kanske läsa det där FUP:et innan du knackar ner ett totalt onödigt inlägg igen?

Vad gäller öppettiderna så är dom extremt generösa på de flesta ställen då många har öppet 10-12 timmar och det är "flytande stängningstider" som verkar gälla på många ställen, såg en thaisalong i veckan som fortfarande hade öppet kvart i tio på kvällen och dom hade ändå öppnat kl 09 00. Antagligen var det kunder som behövde någon form av "behandling" innan midsommar

Det förekommer självklart att massöser övernattar/bor på helt andra salonger, allt enligt mina uppgiftslämnare, tyvärr har flera av dessa salonger ännu inte råkat ut för någon razzia från myndigheterna och förövrigt får du tro vad fan du vill om detta.

Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2017-06-24 kl. 19:58.
Citera
2017-06-24, 20:14
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Du borde kanske läsa det där FUP:et innan du knackar ner ett totalt onödigt inlägg igen?

Vad gäller öppettiderna så är dom extremt generösa på de flesta ställen då många har öppet 10-12 timmar och det är "flytande stängningstider" som verkar gälla på många ställen, såg en thaisalong i veckan som fortfarande hade öppet kvart i tio på kvällen och dom hade ändå öppnat kl 09 00. Antagligen var det kunder som behövde någon form av "behandling" innan midsommar

Det förekommer självklart att massöser övernattar/bor på helt andra salonger, allt enligt mina uppgiftslämnare, tyvärr har flera av dessa salonger ännu inte råkat ut för någon razzia från myndigheterna och förövrigt får du tro vad fan du vill om detta.

Och varför måste dom övernatta på salongen tror du fåntratt? Hade du bemödat dig med att förstå, då hade du inte behövt upprepa dig hur många gånger som helst
Ingen här har väl undgått dina rasistiska budskap. Somna om för helvete, ingen tar dig längre på allvar
Citera
2017-06-24, 20:38
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Och varför måste dom övernatta på salongen tror du fåntratt? Hade du bemödat dig med att förstå, då hade du inte behövt upprepa dig hur många gånger som helst
Ingen här har väl undgått dina rasistiska budskap. Somna om för helvete, ingen tar dig längre på allvar

Det kan knappast sägas vara rasism att komma med fullt saklig kritik mot den organiserade sexkommers som försiggår på Sveriges thaisalonger, istället så är det nog de personer av utländsk härkomst som styr sexhandeln och främjar prostitution som ska visa respekt för Svea rikes lagar? Du själv är nog också den sista på FB som ska börja yra om rasism, det enda thaimassöserna tycks duga till är att ruska tupp på svenska män.

Och de massöser som övernattar på salongerna gör det nog av flera skäl, bostadsbristen är en och den ekonomiska aspekten en annan, dessutom är det nära till jobbet efter en arbetsdag på 10-12 timmar med diverse kunder med "olika önskemål"

En fråga, varför tar du helt uppenbar organiserad brottslighet i försvar? Vad är din vinning i det hela?
Citera
2017-06-24, 20:41
Medlem
Citat:
Vilken skitlag pratar du om nu? Koppleri är förbjudet sen många år i Sverige, bokföringsbrott/skattebrott likaså.

Vad är det som enligt dig ska förbjudas eller legaliseras? Koppleri? Det är redan olagligt att främja prostitution eller menar du att en legalisering av bordellmammornas yrkesverksamhet är något som ska bli verklighet?

Återkom gärna med ett inlägg där du utvecklar dina något förvirrade tankar.

Givetvis syftar jag till att prostitutionen skall förbjudas eller att sexköp skall tillåtas. Nu är det ju helt uppåt väggarna att kvinnorna kan bjuda ut sig som på den aktuella salongen och om en man nappar så gör han någonting kriminellt.
Skulle det få finnas lagliga bordeller så skulle mindre brott begås och även mer pengar tas upp till beskattning.
Är man helt emot sexhandel så bör logiskt sett ett förbud av prostitution vare det man förespråkar.
Citera
2017-06-24, 20:58
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Givetvis syftar jag till att prostitutionen skall förbjudas eller att sexköp skall tillåtas. Nu är det ju helt uppåt väggarna att kvinnorna kan bjuda ut sig som på den aktuella salongen och om en man nappar så gör han någonting kriminellt.

Ja visst är det vansinnigt att det är på det här sättet, speciellt eftersom det är massöserna som i mångt och mycket varit pådrivande på den aktuella salongen och kommit med förslag om sexuella aktiviteter mot betalning eller avvisat de kunder som bara ville ha vanlig massage. Det enda rätta är troligtvis att sexsäljarna också kriminaliseras, dom gör sig hur som helst skyldiga till uppsåt av brottslig gärning om dom erbjuder sexuella tjänster som ej är tillåtna att köpa, dvs dom borde kunna lagföras/åtalas om dom erbjuder dessa tjänster till poliser, skatteverket eller helt vanliga män som inte har något som helst intresse av såna här tjänster?

Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Skulle det få finnas lagliga bordeller så skulle mindre brott begås och även mer pengar tas upp till beskattning.
Är man helt emot sexhandel så bör logiskt sett ett förbud av prostitution vare det man förespråkar.

Eller så skärps straffen mot koppleri, människohandel, trafficking, fusk med bokföringen och skattebrott och det blir istället som det var innan 1999 då sexköpslagen infördes? Lagliga bordeller kommer inte att införas i Sverige de närmaste 100 åren om ens någonsin.
Citera
2017-06-24, 23:21
Medlem
Citat:

Jag har talat om för dig tre eller fyra gånger att jag läst fup,en, vad fup,et är för något vet jag inte.
Men den hänvisar till just det specifika fallet nu vill jag ha källa till att du dels påstår att det sovs över på andra salonger för att inte säga alla som du så självsäkert hävdar, sen vill jag ha källdokumentation på att inga torskar bryr sig om trafficking och människohandel, samt vilken organisation du hävdar ska ligga bakom alla salonger.

Återigen babblar du om dina uppgiftslämnare också har du några sådana vilket jag betvivlar eftersom just sådana kommentarer kommer från folk som endast vill göra sig märkvärdiga och tror sig vara det utan att ha kunskap, men finns de så är de ungefär av samma srot som dig som sitter hemma på kammaren och gissar eftersom de inte har lärt dig ett dugg om hur det fungerar vilket du på ett klart och tydligt sätt visat ett tiotal gånger i denna tråd.
Du tror du är klok men du har fortfarande inte greppat eller ens funderat över ett par ganska allvarliga frågor i ämnet något som är långt mycket värre än att staten inte får in pengar eller att någon blir avrunkad.

BTW hur mycket pengar tror du att staten får iomed denna dom, tror du på allvar att thaidamen snällt kommer att betala?
Citera
2017-06-25, 01:22
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag har talat om för dig tre eller fyra gånger att jag läst fup,en, vad fup,et är för något vet jag inte.
Men den hänvisar till just det specifika fallet nu vill jag ha källa till att du dels påstår att det sovs över på andra salonger för att inte säga alla som du så självsäkert hävdar, sen vill jag ha källdokumentation på att inga torskar bryr sig om trafficking och människohandel, samt vilken organisation du hävdar ska ligga bakom alla salonger.

Du får skaffa dig bättre glasögon istället för de flaskbottnar du använder nu. Jag har INTE påstått att det är någon enskild organisation som ligger bakom alla salonger men att många salonger tycks bedriva en organiserad sexhandel står ställt utom allt rimligt tvivel men det innebär inte att dom är en del i ett kriminellt nätverk. Du har en sällsynt förmåga att misstolka mina inlägg och det är inte till din fördel i debatten, mina uppgiftslämnare är anonyma och vill så förbli av en rad olika anledningar och det kan inte du göra någonting åt, jag har aldrig dessutom aldrig påstått att alla salonger används som bostad och logi åt massöserna men vissa nyttjas faktiskt på detta sätt vilket jag länkade till tidigare (till ditt stora förtret) och varför är det här ett problem just för dig? Har du någon personlig koppling till thaimassagebranschen som motiverar ditt stora engagemang här i tråden eller är du bara en helt vanlig massagekund som ser åskmolnen hopas vid horisonten?

Citat:
Återigen babblar du om dina uppgiftslämnare också har du några sådana vilket jag betvivlar eftersom just sådana kommentarer kommer från folk som endast vill göra sig märkvärdiga och tror sig vara det utan att ha kunskap, men finns de så är de ungefär av samma srot som dig som sitter hemma på kammaren och gissar eftersom de inte har lärt dig ett dugg om hur det fungerar vilket du på ett klart och tydligt sätt visat ett tiotal gånger i denna tråd.
Du tror du är klok men du har fortfarande inte greppat eller ens funderat över ett par ganska allvarliga frågor i ämnet något som är långt mycket värre än att staten inte får in pengar eller att någon blir avrunkad.

Jag tänker fortsätta "babbla" hur mycket jag vill och jag tänker fortsätta att fokusera på denna sunkiga bransch där koppleri är ett mycket vanligt förekommande fenomen för människohandel i kombination med koppleri och stora svarta pengar är företeelser som inte på något sätt ska accepteras i Sverige idag och du kan vara väldigt säker på att jag kommer att punktmarkera den här tråden.

Citat:
BTW hur mycket pengar tror du att staten får iomed denna dom, tror du på allvar att thaidamen snällt kommer att betala?

Vad jag TROR är helt ointressant, däremot så kommer hon troligtvis att åka på en bakläxa i och med att hon fuskat med bokföringen och mörkat minst en halv mille, tror du skatteverket skiter i återbetalningen? Man kan faktiskt fråga sig om du är någon sorts inhyrd anonym lakej som för talan här i denna tråd?
Citera
2017-06-25, 09:05
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Det kan knappast sägas vara rasism att komma med fullt saklig kritik mot den organiserade sexkommers som försiggår på Sveriges thaisalonger, istället så är det nog de personer av utländsk härkomst som styr sexhandeln och främjar prostitution som ska visa respekt för Svea rikes lagar? Du själv är nog också den sista på FB som ska börja yra om rasism, det enda thaimassöserna tycks duga till är att ruska tupp på svenska män.

Och de massöser som övernattar på salongerna gör det nog av flera skäl, bostadsbristen är en och den ekonomiska aspekten en annan, dessutom är det nära till jobbet efter en arbetsdag på 10-12 timmar med diverse kunder med "olika önskemål"

En fråga, varför tar du helt uppenbar organiserad brottslighet i försvar? Vad är din vinning i det hela?
Sanningen är att du för " ingen saklig kritik" för du har inte en susning om annat än andrahandsuppgifter. Jag har inga " egna intressen" i någon som helst salong, men jag känner väldigt många thaipersoner, både manliga och kvinnliga.
Till skillnad från dig som nog aldrig kommer i närheten av en trevlig person.
Du är en stor jävla nolla som fått detta ämne på hjärnan.
Du ser en massa " sanningar" i rent skitsnack. Men håll på du, ingen har minsta förståelse för fanatiker.
Om du visste en procent av vad jag vet så höll du käften. En fråga till dig som så otroligt laglydig, har du aldrig gått mot röd gubbe?
Citera
2017-06-25, 19:44
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:

Flytta tråden till humor..

"Det kan knappast sägas vara rasism att komma med fullt saklig kritik mot den organiserade sexkommers som försiggår på Sveriges thaisalonger"

Fullt saklig, mmmm 😉 Men om vi har överseende med att du är en slav under dina demoner..

Om jag säger att: Det kan knappast sägas vara rasism att komma med fullt saklig kritik mot den kvinnoförnedrande hederskultur som försiggår inom den kurdiska/negroida/arabiska delen av befolkningen.

Inte heller rasistiskt, gräs-halmgubben?
Citera
2017-06-26, 02:27
Medlem
Citat:
Du får skaffa dig bättre glasögon istället för de flaskbottnar du använder nu. Jag har INTE påstått att det är någon enskild organisation som ligger bakom alla salonger men att många salonger tycks bedriva en organiserad sexhandel står ställt utom allt rimligt tvivel men det innebär inte att dom är en del i ett kriminellt nätverk. Du har en sällsynt förmåga att misstolka mina inlägg och det är inte till din fördel i debatten, mina uppgiftslämnare är anonyma och vill så förbli av en rad olika anledningar och det kan inte du göra någonting åt, jag har aldrig dessutom aldrig påstått att alla salonger används som bostad och logi åt massöserna men vissa nyttjas faktiskt på detta sätt vilket jag länkade till tidigare (till ditt stora förtret) och varför är det här ett problem just för dig? Har du någon personlig koppling till thaimassagebranschen som motiverar ditt stora engagemang här i tråden eller är du bara en helt vanlig massagekund som ser åskmolnen hopas vid horisonten?

Jag tänker fortsätta "babbla" hur mycket jag vill och jag tänker fortsätta att fokusera på denna sunkiga bransch där koppleri är ett mycket vanligt förekommande fenomen för människohandel i kombination med koppleri och stora svarta pengar är företeelser som inte på något sätt ska accepteras i Sverige idag och du kan vara väldigt säker på att jag kommer att punktmarkera den här tråden.

Vad jag TROR är helt ointressant, däremot så kommer hon troligtvis att åka på en bakläxa i och med att hon fuskat med bokföringen och mörkat minst en halv mille, tror du skatteverket skiter i återbetalningen? Man kan faktiskt fråga sig om du är någon sorts inhyrd anonym lakej som för talan här i denna tråd?

Du har alltså inga svar att komma med vilket återigen visar på att du och dina så kallade uppgiftslämnare inte har en aning vilket du på ett glasklart bevisade någon eller några sidor tillbaka i tråden, alla som har ett endaste hum om ämnet kan se det, klantigt av dig att inte ens ta reda på några enkla fakta.

Jasså jag tyckte mig se att du senast igår skrev om organisationen bakom, och du som är så insatt borde ju begripa att när det gäller trafficking och människohandel från Asien så finns det inte så många att välja på.

Jaha så det är ointressant nu helt plötsligt vad du tror där ser man bra att du kommit till den insikten nu även om de flesta räknade ut det för länge sedan, och ändå består tråden till 97% av vad just du tror och gissar.

Du har höga tankar om skatteverket ser jag, men det kunde man ju räkna ut då du inte tycks vara kapabel att tänka ut vad nästa steg blir du jobbar säkert på skatteverket också.
Citera
2017-06-27, 08:26
Medlem
thaimans avatar
Citat:

Var någonstans har jag påståt att de bara duger till sexuella tjänster? Och du kommer INTE med " saklig kritik" du är olyckligt medveten om hur allt förhåller sig, därför gissar och påstår du saker som är total osanning.
Men så brukar de vara med fanatiker och enögda.
Citera
2017-06-27, 13:35
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Var någonstans har jag påståt att de bara duger till sexuella tjänster? Och du kommer INTE med " saklig kritik" du är olyckligt medveten om hur allt förhåller sig, därför gissar och påstår du saker som är total osanning.
Men så brukar de vara med fanatiker och enögda.

Du kan omöjligt veta hur det förhåller sig på alla thaisalonger förutom de enstaka som du möjligtvis har insyn i och det innebär i sin tur att du gissar, sen är det jättekonstigt att du aldrig någonsin kommer med kritik mot de bordellmammor som faktiskt utnyttjar sina anställda och ej betalar ut skäliga löner som i det aktuella fallet, en normalt funtad person reagerar faktiskt över denna oerhörda girighet där mamasan blåser inte bara staten utan även sina egna anställda men du är knäpptyst av någon anledning? Det är ju de utnyttjade anställda som har bidragit till bordellmammans leverne och hon har dragit stora ekonomiska fördelar av massösernas arbete. Allt det här blundar du för.

Kan inte du också förklara för tråden varför vi ska acceptera helt uppenbara brott som koppleri och bokföringsbrott bara för att det finns en liten grupp män som till varje pris ska kunna köpa sexuella tjänster av massöserna? Ska lagar upphävas bara för att det finns män som är beroende av att ranta runt på de salonger som erbjuder extratjänster som dessutom är förbjudna att köpa?

Ditt tjat om fanatiker kan faktiskt appliceras på dig själv för du är hela tiden närvarande i debatten och du har inget vettigt att tillföra förutom diverse försvarstal för en bransch som i många fall handlar om koppleri och systematiskt fusk i alla möjliga former och det här är konstaterat fusk som myndigheterna upptäckt vid flera tillslag och granskningar av thaisalongerna.

Och nej, du har inte påstått att de anställda bara duger till sexuella tjänster men du tar heller aldrig avstånd från de salonger med en solklar bordellverksamhet med en mamasan i toppen som styr verksamheten och då nickar du faktiskt bifall åt människohandeln på salongerna och massösernas situation där deras huvudsakliga uppgift tycks vara att "hjälpa" kunderna med diverse åkommor av det sexuella slaget. Om du anser att det här är ett framtidsyrke med möjligheter till en karriär så hoppas jag verkligen att du rekommenderar det åt dina bekanta, släktingar, vänner och döttrar givetvis om du har några.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in