Flashback bygger pepparkakshus!
2017-05-13, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tr4ms
"Runt 40 av de runt 300 thaimassagesalonger som finns i Stockholmsregionen misstänks erbjuda sexuella tjänster, enligt polisen."

http://www.expressen.se/nyheter/stockholm/massagesalonger-erbjod-kunder-sexuella-tjanster/

Lawnmover, 40 av 300 misstänks.. om det stämmer finns alltså misstanke om sexuella tjänster på 13% av salongerna. Jag fick uppfattningen att du ville påskina att det var närmare 100% än 13% (och det gäller misstankar, inte bevisad brottslighet), vad vet du som inte polisen vet?
I det hör fallet tror jag mer på Lawnmover än på polisen. Kolla den tråd här på FB som handlar om thaisalonger. 9 av 10 verkar vara den vanligaste uppskattningen byggd på empiriska studier. Om det är oskyldigt eller inte är en annan sak.
Citera
2017-05-13, 09:40
Medlem
Citat:
"Runt 40 av de runt 300 thaimassagesalonger som finns i Stockholmsregionen misstänks erbjuda sexuella tjänster, enligt polisen."

http://www.expressen.se/nyheter/stockholm/massagesalonger-erbjod-kunder-sexuella-tjanster/

Lawnmover, 40 av 300 misstänks.. om det stämmer finns alltså misstanke om sexuella tjänster på 13% av salongerna. Jag fick uppfattningen att du ville påskina att det var närmare 100% än 13% (och det gäller misstankar, inte bevisad brottslighet), vad vet du som inte polisen vet?
Som vi alltid påpekar så finns det en stor recensionstråd här på FB som visar tydligt att i princip 100% av alla salonger erbjuder sex i storstäderna. Ett par salonger är helt seriösa. I småstäderna ligger det på 30-50%. Underlaget är 1000 tals redovisade i tråden.

Kolla tråden så får du svar på hur det går till, vad det kostar, kännetecken på salong som erbjuder men inte namngivna salonger
Citera
2017-05-13, 09:41
Medlem
RuneRusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnsven
I det hör fallet tror jag mer på Lawnmover än på polisen. Kolla den tråd här på FB som handlar om thaisalonger. 9 av 10 verkar vara den vanligaste uppskattningen byggd på empiriska studier. Om det är oskyldigt eller inte är en annan sak.
Lawnmover bedriver en egen privat kampanj som beror på tidigare händelser i hans liv kombinerat med ohälsa.

Polisen, som saknar resurser, kan inte gå ut med de verkliga talen för då skulle det bli ett herrans liv på feministerna och PK-maffian. På det här viset visar de att det finns ett problem och att de gör något åt det. Alla som har minsta insyn i eller erfarenhet av företeelsen vet hur det egentligen ligger till.
Citera
2017-05-13, 10:03
Medlem
Gizurs avatar
Det framgår inte riktigt av artikeln om det är avrunkningar eller samlag som erbjudits poliserna, eller vilken typ av sexköp som kunden erkänt men med tanke på de upphittade kondomerna så tyder det ju på samlag. Nu spelar det för målet ingen större roll vilken typ av sex det rör sig om, en avrunkning eller samlag är bägge sex.

Däremot har jag fått uppfattningen att sexförsäljningen på de här salongerna brukar handla om avrunkning och inte samlag, så på det sättet kanske den här salongen står ut från mängden.

93% av kunderna köpte sex enligt polisen uppskattning, nästan ingen normal kund gick till den här salongen verkar det som.
Citera
2017-05-13, 14:07
Medlem
Fidelio69s avatar
Citat:
Det ska också understrykas att tråden med recensioner ligger under huvudgruppen "prostitution" så de som skriver där berättar om sina sexköpsrelaterade äventyr. Om det finns en knullfri massagetråd under "hälsa" så är jag säker på att den ser avgjort annorlunda ut.

Med det sagt så är det säkert så som en tidigare talare sa, polisen vet att det är betydligt fler bordeller än så men att deras resurser inte räcker till så istället lägger man allt krut på den här tjejen och jämnar man henne med marken så kommer det kanske agera som ett avskräckande exempel. Vilket det förstås inte gör eftersom det redan knullas för fulla muggar på salongerna innan åttalet ens är väckt.
Citera
2017-05-13, 14:14
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:

Allt på flashback är sanning, så du har säkert rätt i din "empiriska" studie. I min "empiriska" flashbackstudie är alla invandrare kriminella och borde utvisas, har du någon teori om varför det inte görs trots studiens legitimitet?
Citera
2017-05-13, 14:18
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kerstschon
Som vi alltid påpekar så finns det en stor recensionstråd här på FB som visar tydligt att i princip 100% av alla salonger erbjuder sex i storstäderna. Ett par salonger är helt seriösa. I småstäderna ligger det på 30-50%. Underlaget är 1000 tals redovisade i tråden.

Kolla tråden så får du svar på hur det går till, vad det kostar, kännetecken på salong som erbjuder men inte namngivna salonger

Och du vet med säkerhet att användarna är faktiska kunder och inte personer som vill förtala/ljuga/imponera/osv? Samma fråga igen, i aktuella brott framgår konsensus att "blattar" är bidragsfuskande kriminella våldtäktsmän, är det också helt sant?
Citera
2017-05-13, 14:20
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Det framgår inte riktigt av artikeln om det är avrunkningar eller samlag som erbjudits poliserna, eller vilken typ av sexköp som kunden erkänt men med tanke på de upphittade kondomerna så tyder det ju på samlag. Nu spelar det för målet ingen större roll vilken typ av sex det rör sig om, en avrunkning eller samlag är bägge sex.

Däremot har jag fått uppfattningen att sexförsäljningen på de här salongerna brukar handla om avrunkning och inte samlag, så på det sättet kanske den här salongen står ut från mängden.

93% av kunderna köpte sex enligt polisen uppskattning, nästan ingen normal kund gick till den här salongen verkar det som.

I Uppsala hävdade polisen över 2000 sexuella tjänster men bara några få (<5) bötfälldes. Varför beivrar inte polisen alla brott som kan bevisas?
Citera
2017-05-13, 14:48
Medlem
Citat:
Och du vet med säkerhet att användarna är faktiska kunder och inte personer som vill förtala/ljuga/imponera/osv? Samma fråga igen, i aktuella brott framgår konsensus att "blattar" är bidragsfuskande kriminella våldtäktsmän, är det också helt sant?
Ja precis man ser ju när man läser att mycket är fantasier som folk skriver ungefär som alla de sexstorys man kunde läsa i porrtidningarna förr, somliga historier ser ju nästan ut att vara direkt stulna från någon lektyr från 70-talet.
Dessutom så går det ju inte att säga 100% även om allt är sant i den tråden eftersom många handlar om samma salonger, oftast börjar ju skriften med- känd salong- salong jag fått tips om - ett säkert kort från fb broder osv osv.
Senast redigerad av clanton 2017-05-13 kl. 14:58.
Citera
2017-05-13, 14:54
Medlem
Citat:
I Uppsala hävdade polisen över 2000 sexuella tjänster men bara några få (<5) bötfälldes. Varför beivrar inte polisen alla brott som kan bevisas?

Vore ju intressant med en redovisning på hur de kommit fram till just 93%, att det sitter 1 or och nollor i någon bok håller ju inte riktigt eftersom personen nekar till att det handlar om det så först får de vä ta och bevisa att boken verkligen handlar om det och inte om ett vanligt thailändskt spel.
Vidare så undrar man ju varför en enda köpare åkt fast samt om alla tjejer som gick dit också är köpare eller är det de som är nollorna.
Citera
2017-05-13, 14:58
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Ja precis man ser ju när man läser att mycket är fantasier som folk skriver ungefär som alla de sexstorys man kunde läsa i porrtidningarna förr, somliga historier ser ju nästan ut att vara direkt stulna från någon lektyr från 70-talet.

Va fan menar du? Du anser alltså att när jag gick på ett möte på SEB och fick uppleva en orgie med 14 bisexuella 20-åringar är osant? Du borde lita på mig, jag skriver ju på Flashback!
Citera
2017-05-13, 15:01
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Vore ju intressant med en redovisning på hur de kommit fram till just 93%, att det sitter 1 or och nollor i någon bok håller ju inte riktigt eftersom personen nekar till att det handlar om det så först får de vä ta och bevisa att boken verkligen handlar om det och inte om ett vanligt thailändskt spel.
Vidare så undrar man ju varför en enda köpare åkt fast samt om alla tjejer som gick dit också är köpare eller är det de som är nollorna.

Ja, det är underligt att polisen hävdar en hög siffra men bara lagför en bråkdel. Antingen ljuger de om den höga %-siffran eller så ser de mellan fingrarna och inte bötfäller bevisade brott. Vilket är värst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in