2017-04-11, 07:05
Avstängd
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
I förlängning kan vi se ett väldigt respektlöst förhållningssätt till Sverige och de lagar som gäller här och det oavsett om det gäller invandrade personer från Thailand eller Uzbekistan. Att det är personer med ett kriminellt uppsåt som ligger bakom rätt många av Sveriges thaisalonger torde vara ställt utom allt rimligt tvivel, i det aktuella fallet så har väldigt lite sipprat ut och frågan är när ett åtal väcks mot misstänkta bordellmamman på thaisalongen i centrala Stockholm?

Det är nog dags att myndigheterna tar i med hårdhandskarna mot det stora problem thaisalongerna utgör, tillslaget mot mot den aktuella salongen måste få en rejäl uppföljning för det är enligt viss trovärdig underrättelseinformation från en "hemlig källa" mycket vanligt med extratjänster och svarta pengar på ett stort antal salonger i Stockholm.

Och det utgör " ett stort problem"? För vem? Dig?
Och hur in i helvete kan du jämföra Thaifolket med terrorister? Ruska på huvet karljävel
Citera
2017-04-11, 07:21
Medlem
Det stämmer att de flesta thai massage hak bjuder på sexuella tjänster. När jag bodde i Södertälje så hade jag ett thai hak mitt emot min bostad, har satt på varenda anställd där. Ibland innan jag skulle till jobbet så brukade jag stå och banka på dörren innan dom öppnat för att få en morgon avsugning. Det brukade i regel funka då jag var stammis.
Citera
2017-04-11, 08:30
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StupidMonkey
Det stämmer att de flesta thai massage hak bjuder på sexuella tjänster. När jag bodde i Södertälje så hade jag ett thai hak mitt emot min bostad, har satt på varenda anställd där. Ibland innan jag skulle till jobbet så brukade jag stå och banka på dörren innan dom öppnat för att få en morgon avsugning. Det brukade i regel funka då jag var stammis.

En sann väluppfostrad gentleman från Slöddertälje. Syrian eller neger?
Citera
2017-04-11, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tr4ms
En sann väluppfostrad gentleman från Slöddertälje. Syrian eller neger?

Nej fan jag är svensk. Vadå då, måste få leva ut sina dekadenta drömmar eller? 😊

En svensk neger! Eller är du rasist eller?
Senast redigerad av StupidMonkey 2017-04-11 kl. 09:12.
Citera
2017-04-11, 09:11
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StupidMonkey
Nej fan jag är svensk. Vadå då, måste få leva ut sina dekadenta drömmar eller? 😊

Då kan vi konstatera att integrationen i Slöddertälje går utmärkt, svenskar har fullt ut integrerats i blattekulturen.
Citera
2017-04-11, 12:46
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Och det utgör " ett stort problem"? För vem? Dig?

Salongerna utgör ett problem för det svenska samhället då många tycks drivas av personer med ett brottsligt uppsåt, bordellverksamhet under organiserade former där massöser utnyttjas är inget som ska tolereras i Sverige då detta är förbjudet. Att du sen är sexköpare och bordellbesökare är nog inget som du ska känna dig särskilt stolt över, rätt idiotiskt också att utgå ifrån att alla män resonerar på samma vansinniga sätt som du gör.

Citat:
Och hur in i helvete kan du jämföra Thaifolket med terrorister? Ruska på huvet karljävel

Använd hjärnan för en gångs skull och inte bara det lilla huvudet, det handlar om noll respekt för Sverige och de lagar som råder här hos de människor som kommer hit som gäster till vårt land, själva graden av brott som vissa gör sig skyldiga till förminskar inte problemet med den utbredda könshandeln på thaibordellerna. Thaifolket får helt enkelt acceptera att horhus är inget som är tillåtet i Sverige. Kan dom inte det så får myndigheterna hjälpa dom på rätt väg.
Citera
2017-04-11, 13:37
Avstängd
thaimans avatar
Citat:
Salongerna utgör ett problem för det svenska samhället då många tycks drivas av personer med ett brottsligt uppsåt, bordellverksamhet under organiserade former där massöser utnyttjas är inget som ska tolereras i Sverige då detta är förbjudet. Att du sen är sexköpare och bordellbesökare är nog inget som du ska känna dig särskilt stolt över, rätt idiotiskt också att utgå ifrån att alla män resonerar på samma vansinniga sätt som du gör.

Använd hjärnan för en gångs skull och inte bara det lilla huvudet, det handlar om noll respekt för Sverige och de lagar som råder här hos de människor som kommer hit som gäster till vårt land, själva graden av brott som vissa gör sig skyldiga till förminskar inte problemet med den utbredda könshandeln på thaibordellerna. Thaifolket får helt enkelt acceptera att horhus är inget som är tillåtet i Sverige. Kan dom inte det så får myndigheterna hjälpa dom på rätt väg.

Källa på att " många drivs med ett brottsligt uppsåt"
Sedan när blev det förbjudet att sälja sex? Och vad i detta är brottsligt? Det är väl de som köper som utför en brottslig handling enligt " fittstimmet" vilket jag förstår att just du tillhör.
Citera
2017-04-11, 14:44
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Källa på att " många drivs med ett brottsligt uppsåt"
Sedan när blev det förbjudet att sälja sex? Och vad i detta är brottsligt? Det är väl de som köper som utför en brottslig handling enligt " fittstimmet" vilket jag förstår att just du tillhör.

Koppleri är förbjudet och det är just koppleri som tycks vara satt i system på många thaisalonger, varför tror du polisen slog till mot thaisalongen i centrala Stockholm nyligen? Den 38-åriga kvinnan är/var häktad misstänkt för grovt koppleri, vad är det du inte förstår?

Samtidigt postade en viss "skribent" detta tidigare i tråden, det fetade är gjort av mig:

Citat:
Kan du definiera oseriös salong?
Om det är extratjänster som menas så är 99% oseriösa. Sedan graden av extra varierar ganska mycket från salong till salong.

Och att just denna kvinna kommit i kläm är för mig helt obegripligt då hon långt ifrån är ensam om verksamheten.

Ingen normalbegåvad person i Sverige inbillar väl sig heller att de som driver salongerna inte är fullt medvetna om att massöserna erbjuder extratjänster och då är det frågan om koppleri.
Citera
2017-04-11, 15:34
Medlem
Citat:
Koppleri är förbjudet och det är just koppleri som tycks vara satt i system på många thaisalonger, varför tror du polisen slog till mot thaisalongen i centrala Stockholm nyligen? Den 38-åriga kvinnan är/var häktad misstänkt för grovt koppleri, vad är det du inte förstår?

Samtidigt postade en viss "skribent" detta tidigare i tråden, det fetade är gjort av mig:

Ingen normalbegåvad person i Sverige inbillar väl sig heller att de som driver salongerna inte är fullt medvetna om att massöserna erbjuder extratjänster och då är det frågan om koppleri.

Och då frågar jag dig eftersom du verkar så oerhört begåvad i detta ämne.

En mamasan som äger en salong, hur ska hon göra så att tjejerna i hennes salong inte gör extra enligt dig?

Lek med tanken att du är ägarinnan/ägare av en salong.
- Till dina tjejer har du allt juridiskt riktigt som anställningsavtal/att de har egna f-skatt sedlar.
- Du får ju inte montera in övervakningskameror i rummen då är du olaglig enligt svensk lag vad jag vet.

I din värld så verkar det som att du är säker på att det är ägarinnan/mamasan som kräver att de ska göra extra (kan säkert förekomma men absolut inte vanligt vad jag vet), eftersom du säger att det är en kriminell verksamhet osv.
Senast redigerad av BigDicken 2017-04-11 kl. 15:46. Anledning: Tillägg
Citera
2017-04-11, 16:06
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigDicken
Och då frågar jag dig eftersom du verkar så oerhört begåvad i detta ämne.

En mamasan som äger en salong, hur ska hon göra så att tjejerna i hennes salong inte gör extra enligt dig?

Lek med tanken att du är ägarinnan/ägare av en salong.
- Till dina tjejer har du allt juridiskt riktigt som anställningsavtal/att de har egna f-skatt sedlar.
- Du får ju inte montera in övervakningskameror i rummen då är du olaglig enligt svensk lag vad jag vet.

I din värld så verkar det som att du är säker på att det är ägarinnan/mamasan som kräver att de ska göra extra (kan säkert förekomma men absolut inte vanligt vad jag vet), eftersom du säger att det är en kriminell verksamhet osv.

Mamasan får väl ta och anställa tjejer som är fullt seriösa massöser ungefär som i övrig skönhetsvård och kroppsvård? När hörde man senast talas om happy endings hos fotvårdaren, frisören eller sjukgymnasten? Men samtidigt så är det nog kanske också så att det finns nog rätt få fullt seriösa personer som driver thaisalonger, man kan fråga sig om inte själva upplägget är att massöserna ska sälja extratjänster för annars går inte verksamheten ihop ekonomiskt då det i princip är rätt vanligt att det bara är ljusskygga manliga kunder som besöker många av salongerna?

Det behöver inte heller vara så att mamasan kräver att de anställda ska sälja extra, för att det ska räknas som koppleri räcker det med att hon vet att de anställda säljer extra och att hon tar del av pengarna?

En fråga: Hur många mamasan tror du driver salonger i rent välgörenhetssyfte där hon låter de anställda behålla alla inkomster från extratjänsterna?
Citera
2017-04-11, 16:25
Medlem
Citat:
Mamasan får väl ta och anställa tjejer som är fullt seriösa massöser ungefär som i övrig skönhetsvård och kroppsvård? När hörde man senast talas om happy endings hos fotvårdaren, frisören eller sjukgymnasten? Men samtidigt så är det nog kanske också så att det finns nog rätt få fullt seriösa personer som driver thaisalonger, man kan fråga sig om inte själva upplägget är att massöserna ska sälja extratjänster för annars går inte verksamheten ihop ekonomiskt då det i princip är rätt vanligt att det bara är ljusskygga manliga kunder som besöker många av salongerna?

Det behöver inte heller vara så att mamasan kräver att de anställda ska sälja extra, för att det ska räknas som koppleri räcker det med att hon vet att de anställda säljer extra och att hon tar del av pengarna?

En fråga: Hur många mamasan tror du driver salonger i rent välgörenhetssyfte där hon låter de anställda behålla alla inkomster från extratjänsterna?

Svar på din fråga: Väldigt många. Tyvärr finns ingen fakta på detta, men kan bara svara på de jag känner och det är ett antal.

Du svarade inte på min fråga hur du skulle göra om du var ägarinna till en salong.

Anställa seriösa tjejer.... kan du ju aldrig veta vart du än arbetar... men om du anställer "fel" tjej så kan du åka dit för koppleri.... inte riktigt korrekt lagstiftning i min värld då ägaren/ägarinnan aldrig kan veta vad som försiggår bakom stängda dörren/skynket eller vad de nu har i sina salonger.
Citera
2017-04-11, 16:33
Avstängd
thaimans avatar
Citat:

En fråga: Hur många mamma san tror du driver salonger i rent välgörenhetssyfte där hon låter de anställda behålla alla inkomster från extratjänsterna?
Alla utom en, och har de Fskatt är det väl frågan om mamma san kan torska då det rör sig om enskilda firmor, då borde ju den som innehar firman vara ansvarig för sitt handlande. Så är det ju i all annan buesnes
Inte många som har anställda vad jag vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in