2017-02-14, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Vi har förstått att du tycker manlig ejakulation är upprörande. Betydligt viktigare att förhindra än pedofili, mord, organiserad brottslighet, trafficking etc idag när vi lever i ett Sverige där polisens resurser är begränsade och kriminaliteten exploderar.

Ontopic, någon som luskat ut var massagesalongen ligger?

Ja, hängde inte nyheterna ut salongen? Snart stämmer inte trådens namn heller
Citera
2017-02-15, 01:25
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Vi har förstått att du tycker manlig ejakulation är upprörande.

Det är en relativt liten promille av Sveriges män som springer på dessa salonger och köper extratjänster, att du utnämnt dig till talesperson för en anonym hop sexköpare som faktiskt bidrar till att koppleri och människohandel florerar på salongerna får stå på ditt minuskonto

Citat:
Betydligt viktigare att förhindra än pedofili, mord, organiserad brottslighet, trafficking etc idag när vi lever i ett Sverige där polisens resurser är begränsade och kriminaliteten exploderar.

Pratar du om den explosionsartade ökningen av antalet salonger nu eller vad? Eftersom många salonger tycks ha samma upplägg (extratjänster) med någon typ av "organisation" bakom så kan man faktiskt klassa denna verksamhet som organiserad och eftersom koppleri är förbjudet så vill du alltså stoppa de salonger som erbjuder förtäckta bordelltjänster fast samtidigt verkar du vara för korkad för att inse vad du nyss skrev

Citat:

Jag tror jag vet var salongen ligger men det håller jag för mig själv ett tag till
Citera
2017-02-15, 02:25
Medlem
Citat:

Ja och vill du ha mer info om när och varför just den salongen drabbades så kan du få ett pm, skriver inte ut det här eftersom tråden spammats sönder av en besviken gubbe som inte fick he hur han än försökte.
Citera
2017-02-15, 07:09
Avstängd
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hon kanske arbetade som eskort ja, men mannen som mördade henne var faktiskt en expartner med vilken hon hade barn, exmannen var absolut inte någon kund till den mördade kvinnan och det där fallet uppfyller inte på nåt sätt kriterierna som kännetecknar ett sk. prostitutionsmord.

Det hela var alltså inget annat än ett klassiskt relationsdrama med dödlig utgång för kvinnan och hon var inte ens thai så jag föreslår att vi lämnar det där fallet och koncentrerar oss på den olagliga kommers som tycks florera på många av thaisalongerna runt om i Sverige, det har förresten varit rätt tyst om det aktuella fallet med kvinnan som är häktad för grovt koppleri, antagligen beror det på att utredningen är inne i ett kritiskt skede men vi kommer nog att vi veta mer mkt snart.

Hon var hora, och hon mördades, ok,? Det var bara ett svar på ditt påstående. Sedan vem som utförde mordet eller hur det gick till är ju ovidkommande, orsaken var säkert att hon " horade"
Citera
2017-02-15, 07:52
Medlem
Fidelio69s avatar
Citat:
Jag tror jag vet var salongen ligger men det håller jag för mig själv ett tag till
Men det är ju just därför du (och övriga FI-tomtar ute i vänsterfilen) inte ska sitta och uttala er. Du har aldrig varit på några salonger, du vet inte vad det handlar om. Ni gapar om människohandel hit och dit och att vi ska vara OT. ALLA som har lite koll, antingen via salongbesök eller med kontakter i branschen vet vilken salong det handlar om, vilken ägarinnan är och vilka tjejer det handlar om.

Och viktigast av allt, för att vara OT, i den salongen skedde ingen människohandel eller tvång. Tjejerna har varit här i många år, och flera av dem har svenska pojkvänner/makar, det enda tvång de tjejerna möjligen upplevde var det sociala tvånget att de måste ha senaste iPhone eller dyraste LV-väskan. Då är det bra med snabba pengar, och rent teoretiskt kan ägarinnan vara ovetande om vad som händer i rummen (för att ta det tillbaka OT gällande kopplerifrågan). Det är bara du och andra förståsigpåare som inte har koll, snackar om brottsoffer istället för pryl- och statuskåta tjejer som rent krasst är för lata för att knega på en restaurang eller städa och spara pengar som alla andra.

Sker det människohandel och tvång på någon annan salong är jag självklart emot det och tycker den ska stängas, men det är inte vad den här tråden handlar om, så ta din gräsklippare och spola ner dig nu.

Nu, ser jag fram emot att läsa en FUP...
Senast redigerad av Fidelio69 2017-02-15 kl. 07:59.
Citera
2017-02-15, 09:20
Bannlyst
Är hon häktad fortfarande? Har hon mördat någon....
Citera
2017-02-15, 10:34
Avstängd
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guason
Är hon häktad fortfarande? Har hon mördat någon....

ja hon är fortfarande anhållen.
Hennes väninnor är jätteledsna för att de inte får hälsa på henne.
Och hon har sina barn här som saknar sin mamma.

Det gäller att inte knulla i detta land för en slant, då tar fan bofinken
Citera
2017-02-15, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fidelio69
Men det är ju just därför du (och övriga FI-tomtar ute i vänsterfilen) inte ska sitta och uttala er. Du har aldrig varit på några salonger, du vet inte vad det handlar om. Ni gapar om människohandel hit och dit och att vi ska vara OT. ALLA som har lite koll, antingen via salongbesök eller med kontakter i branschen vet vilken salong det handlar om, vilken ägarinnan är och vilka tjejer det handlar om.

Och viktigast av allt, för att vara OT, i den salongen skedde ingen människohandel eller tvång. Tjejerna har varit här i många år, och flera av dem har svenska pojkvänner/makar, det enda tvång de tjejerna möjligen upplevde var det sociala tvånget att de måste ha senaste iPhone eller dyraste LV-väskan. Då är det bra med snabba pengar, och rent teoretiskt kan ägarinnan vara ovetande om vad som händer i rummen (för att ta det tillbaka OT gällande kopplerifrågan). Det är bara du och andra förståsigpåare som inte har koll, snackar om brottsoffer istället för pryl- och statuskåta tjejer som rent krasst är för lata för att knega på en restaurang eller städa och spara pengar som alla andra.

Sker det människohandel och tvång på någon annan salong är jag självklart emot det och tycker den ska stängas, men det är inte vad den här tråden handlar om, så ta din gräsklippare och spola ner dig nu.

Håller fullständigt med dig! Han har noll koll och vet inte vad det handlar om!
Citera
2017-02-15, 11:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
ja hon är fortfarande anhållen.
Hennes väninnor är jätteledsna för att de inte får hälsa på henne.
Och hon har sina barn här som saknar sin mamma.

Det gäller att inte knulla i detta land för en slant, då tar fan bofinken
Anhållen är en stor skillnad på att vara häktad, men jag antar att du menar häktad. Det är helt sjukt. För att häkta någon så måste brottet minst ge ett års fängelse. Känns som det inte rimmaR för mig.
Citera
2017-02-15, 12:07
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Hon var hora, och hon mördades, ok,? Det var bara ett svar på ditt påstående. Sedan vem som utförde mordet eller hur det gick till är ju ovidkommande, orsaken var säkert att hon " horade"

Hon var inte mer hora än de thaikvinnor som säljer extratjänster på källarsalongerna under organiserade former med inslag av koppleri och människohandel. Och det där fallet du yrar om var fortfarande inget renodlat prostitutionsmord i den bemärkelsen att brottet inträffade i anslutning till kvinnans verksamhet som prostituerad då hon kom i kontakt med kunder.

Jag vill dessutom komma med en gissning här, det är fullt möjligt att extratjänster förkommer på väldigt många av landets källarsalonger lite då och då räknat under ett år beroende på vilka som arbetar där men visst kan det finnas enstaka undantag då de som driver salongerna är seriösa. Hur som helst så är det fullt möjligt att klappa igen större delen av salongerna om myndigheterna bara sätter hårt mot hårt för salongerna tycks vara en smitthärd inte bara för koppleri och människohandel utan också svartarbete och förbjudna sexköp, sammantaget så är det helt enkelt för många olagliga saker som sammanverkar här och det är svårt att finna någon annan bransch i Sverige där det tycks vara så mycket fiffel i en så pass stor omfattning, nu kommer väl en liten skara högljudda sexköpare att skrika högt i protest men deras könsdrift är ingen ursäkt för att tolerera denna sunkiga verksamhet som har tillåtits breda ut sig på ett rent groteskt sätt.
Citera
2017-02-15, 12:15
Medlem
Citat:
Hon var inte mer hora än de thaikvinnor som säljer extratjänster på källarsalongerna under organiserade former med inslag av koppleri och människohandel. Och det där fallet du yrar om var fortfarande inget renodlat prostitutionsmord i den bemärkelsen att brottet inträffade i anslutning till kvinnans verksamhet som prostituerad då hon kom i kontakt med kunder.

Jag vill dessutom komma med en gissning här, det är fullt möjligt att extratjänster förkommer på väldigt många av landets källarsalonger lite då och då räknat under ett år beroende på vilka som arbetar där men visst kan det finnas enstaka undantag då de som driver salongerna är seriösa. Hur som helst så är det fullt möjligt att klappa igen större delen av salongerna om myndigheterna bara sätter hårt mot hårt för salongerna tycks vara en smitthärd inte bara för koppleri och människohandel utan också svartarbete och förbjudna sexköp, sammantaget så är det helt enkelt för många olagliga saker som sammanverkar här och det är svårt att finna någon annan bransch i Sverige där det tycks vara så mycket fiffel i en så pass stor omfattning, nu kommer väl en liten skara högljudda sexköpare att skrika högt i protest men deras könsdrift är ingen ursäkt för att tolerera denna sunkiga verksamhet som har tillåtits breda ut sig på ett rent groteskt sätt.
Hur ska du ha det? Är thailändskorna horor eller oskyldiga traffickingoffer?
Citera
2017-02-15, 12:30
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fidelio69

Du resonerar som en tomte nu, eftersom kvinnan är häktad misstänkt för grovt koppleri så rimmar det illa att du börjar surra om att rent teoretiskt så kan hon vara ovetande om vad som händer på hennes egen salong, det där är ju med stor sannolikhet bara en lam efterhandskonstruktion? Problemet är nog snarare att det är svårt att bevisa att ägarinnan gjort sig skyldig till koppleri, lite skillnad va?

Jag gissar dessutom att massösernas pojkvänner/makar är fullt medvetna om att deras kvinnor säljer extratjänster på jobbet men att dom inte bryr sig så länge det rullar in kosing, ungefär som det går att misstänka i fallet med ägarinnan? Men det krävs bevis som sagt för att det ska hålla hela vägen i rätten.

Hela konceptet med dessa märkliga salonger är egentligen en rätt smart konstruktion, i täckmantel av vanlig hederlig massage så frodas ett utbud av extratjänster "i hemlighet" och ingen ägarinna eller mamasan är så korkad så att hon inte vet om vad som händer i rummen på hennes egen salong. Blir det en razzia på en viss salong så beror det antagligen på att det har varit alldeles för mycket spring av torskar där och att grannarna har klagat eller så har det varit bråk på salongen och då har en utredning startat, allt detta är givetvis bara spekulationer men visst ska det bli väldigt intressant att läsa FUP:et
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in