2017-03-04, 09:04
Medlem
Nån som har erfarenhet av salongen i fråga? Nån måste ju veta någonting.
Citera
2017-03-04, 11:24
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Jag kan en del i branchen men inte pga att jag har varit kund eller ens haft sex med dom utan pga att jag träffat många thaitjejer som sysslar just med detta och ingen tycker att det är något fel i det då det är ett bra sätt att tjäna pengar för dom.

Dom flesta har ju kommit hit genom att gifta sig och knulla med fula gamla svenska gubbar så att ha sex mot pengar är inget främmande i den kulturen.
Så länge inte släkten får veta något förstås...
Citera
2017-03-04, 11:30
Bannlyst
har dom släppt thaitrollet än? Häktad fortfarande?
Citera
2017-03-04, 11:55
Medlem
Borde det inte komma en FUP snart? Eller har jag missat det kanske.
Citera
2017-03-05, 00:57
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Jag kan en del i branchen men inte pga att jag har varit kund eller ens haft sex med dom utan pga att jag träffat många thaitjejer som sysslar just med detta och ingen tycker att det är något fel i det då det är ett bra sätt att tjäna pengar för dom.

Dom flesta har ju kommit hit genom att gifta sig och knulla med fula gamla svenska gubbar så att ha sex mot pengar är inget främmande i den kulturen.
Så länge inte släkten får veta något förstås...

Sverige kan nog sägas vara rena rama paradiset för dom där thaitjejerna som säljer sexuella extratjänster (svarta pengar) tills polisen och skatteverket slår till mot bordellerna. Och visst hör det till viss del till deras "kultur" att ha sex mot pengar och släkten vet nog i rätt många fall om vad som försiggår bakom draperierna i källarsalongerna och i hemmen men dom väljer att hålla god min. Pengar luktar inte.

I det aktuella fallet som det varit tyst om i några veckor så kan man misstänka att ägarinnan trodde att det var fritt fram att fortsätta businessen (sexkommersen) på ungefär samma sätt som i hemlandet där polisen är genomkorrumperad in i benmärgen men i Sverige fungerar det inte så
Citera
2017-03-06, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Sverige kan nog sägas vara rena rama paradiset för dom där thaitjejerna som säljer sexuella extratjänster (svarta pengar)

BRA, vi är överens om att sälja extratjänster i Sverige är som DU skriver "rena paradiset" för de Thailändska massöserna, SÅ VAD ÄR DÅ DITT PROBLEM ?

Själv skulle jag kanske inte gå så långt som att beskriva det som "rena paradiset", men det är ju som vi är överens om betydligt bättre för dem än alternativet. Sedan fortsätter du, quoten nedan:

Citat:
tills polisen och skatteverket slår till mot bordellerna.

Och det är ju detta du vill att de skall göra
Det har du gjort tydligt genomgående i upprepning efter upprepning i hela denna tråd. Det är ju extremt tydligt att det inte är massösernas bästa du efterstävar, vad har dessa tjejer gjort dig för ont ? Varför allt detta hat mot dessa och vad de pysslar med. Tror helt ärligt att du inte ens är en man som du uppger, utan snarare nån svartsjuk gammal fet kärring som är förbannad över att män går till dessa Thailändskor istället för att du skall kunna få ett nyp.
Citera
2017-03-06, 13:32
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.Pitt
BRA, vi är överens om att sälja extratjänster i Sverige är som DU skriver "rena paradiset" för de Thailändska massöserna, SÅ VAD ÄR DÅ DITT PROBLEM ?

Och vad är ditt problem? Jag är bara en av många bekymrade medborgare som sett salongerna växa fram ohämmat likt ett virus som sprider sig med överraskande fart. De salongerna som fifflar/fuskar/säljer extratjänster är samhällets problem för de drar åt sig olika former av kriminalitet.

Det här ÄR ett problem oavsett vad du än tycker.

Citat:
Ursprungligen postat av B.Pitt
Och det är ju detta du vill att de skall göra
Det har du gjort tydligt genomgående i upprepning efter upprepning i hela denna tråd. Det är ju extremt tydligt att det inte är massösernas bästa du efterstävar, vad har dessa tjejer gjort dig för ont ? Varför allt detta hat mot dessa och vad de pysslar med.

Massösernas bästa kan aldrig någonsin vara lika med att dom arbetar under en ägarinna som är i rätt många fall tycks vara lite av spindeln i nätet vad gäller företeelser som koppleri, svart kontanthantering och kanske även trafficking och detta tycks vara satt i system av att döma av tidigare tillslag mot salonger.

Många massöser arbetar också under vidriga former med 10-12 timmars arbetstid med oklara anställningsförhållanden, det tycks snarare vara du som drivs av hat mot massöserna? Du verkar dessutom nästan tro att dom njuter att att jobba från 10-20 sju dagar i veckan med att "betjäna" kunder? Skulle du själv ställa upp på en liknande anställningsform? Om svaret är ja så sök då anställning på en thaisalong.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2017-03-06 kl. 13:38.
Citera
2017-03-06, 16:48
Avstängd
thaimans avatar
Citat:
Och vad är ditt problem? Jag är bara en av många bekymrade medborgare som sett salongerna växa fram ohämmat likt ett virus som sprider sig med överraskande fart. De salongerna som fifflar/fuskar/säljer extratjänster är samhällets problem för de drar åt sig olika former av kriminalitet.

Det här ÄR ett problem oavsett vad du än tycker.

Massösernas bästa kan aldrig någonsin vara lika med att dom arbetar under en ägarinna som är i rätt många fall tycks vara lite av spindeln i nätet vad gäller företeelser som koppleri, svart kontanthantering och kanske även trafficking och detta tycks vara satt i system av att döma av tidigare tillslag mot salonger.

Många massöser arbetar också under vidriga former med 10-12 timmars arbetstid med oklara anställningsförhållanden, det tycks snarare vara du som drivs av hat mot massöserna? Du verkar dessutom nästan tro att dom njuter att att jobba från 10-20 sju dagar i veckan med att "betjäna" kunder? Skulle du själv ställa upp på en liknande anställningsform? Om svaret är ja så sök då anställning på en thaisalong.

Jah ja, så nu vurmar du helt plötsligt för de som jobbar på salongerna.
Om du kände lika många salongsägare som jag gör, så skulle du se saken från en helt annan vinkel.
Du är så jävla insnöad så man blir förskräck Hu känns det att vara den där perfekta människan? Blir det inte jobbigt att leva upp till din perfektionism?
Och eftersom du aldrig har besökt någon salong, hur kan du veta hur vidriga förhållanden tjejerna lever under?
Du är en jävla kvirulant inget annat, en "ensling på skäret" som garanterat har blivit nobbad av en thaitjej, vilket nog är det lägsta man kan komma, då jag skulle tro att det är bland det svåraste som finns.
Citera
2017-03-06, 17:06
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Jah ja, så nu vurmar du helt plötsligt för de som jobbar på salongerna.
Om du kände lika många salongsägare som jag gör, så skulle du se saken från en helt annan vinkel.

Du ser det hela från salongsägarnas synvinkel och det är rätt uppenbart att det är dom som är de stora skurkarna om det förekommer organiserad brottslig verksamhet på salongen (koppleri/trafficking/svarta cash) för det är oftast de som får ta smällen när polisen och skattmasen slår till, inte massöserna.

Det är rätt tydligt att du är oerhört partisk i debatten och tråden bör nog ifrågasätta dina dunkla motiv till att skriva här?

Jag försöker istället se det hela från de utnyttjade anställdas perspektiv dvs de massöser på thaisalongerna som bidrar till att fylla ägarnas plånböcker. Ofta betalar inte ens ägarna några arbetsgivaravgifter då det är mycket fusk med kontanthanteringen och kassamaskinerna och de anställda har också orimligt långa arbetsdagar med en sjudagars arbetsvecka på väldigt många ställen, men visst, håll du dina älskade salongsägare om ryggen, allt det ni gör mot andra människor får ni tillbaka förr eller senare
Citera
2017-03-21, 11:27
Medlem
Ingen FUP ? har tagit lång tid.
Citera
2017-03-21, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lasselowkick
Ingen FUP ? har tagit lång tid.
Är hon fortfarande häktad? Vad är brottmisstankarna?
Citera
2017-03-22, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbomber
Är hon fortfarande häktad? Vad är brottmisstankarna?

Ja fortfarande häktad misstänkt för grovt koppleri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in