Citat:
Ursprungligen postat av
NyfikenMenErfaren
Okej det låter spännande och jobbigt haha. Men det är inte farligt utöver att jag kan råka bli för bång? Hur mycket doserar du?
Ingen fara med metoden vad jag vet, det enda är att man ska absolut inte röka resultatet. Jag brukar använda metoden med ett tillplattat bakplåtspapper- och aluminiumfoliepaket.
- Förvärm ugn med plåt till 140c, låt plåten komma upp i temperatur.
- Mät upp 100mg cbd och 200mg zeolit, blanda väl, lägg i bakplåtspapper och vik ihop till ett platt paket. Linda in och täck med ett par lager aluminiumfolie och tryck ihop mellan köksbänken och en skärbräda.
- Placera foliepaketet på plåten och låt tillagas i 14 min.
- Plocka ut paketet, innehållet bör nu lukta lite som citrus blandat med sopor. Vanligtvis är det lite segt som ett halvtorrt tuggummi, så knåda runt det lite för för att blanda allt igen.
- Dela innehållet på två och ta en av delarna tillsammans med något fett som thc kan binda till.
Vanligtvis tar jag halva dvs. ca 50mg konverterat cbd. För en lägre dos tar jag en fjärdedel så 25mg. Effektiviteten varierar väldigt beroende på tid, temperatur, metod och mängden syre, vad jag har läst tidigare omvandlas mer cbd ju längre du har paketet i ugnen, men då får du också mindre d9 och mer d8.