Citat:
Hej!
Jag testade blasta lite cbd buds med ozon i en timme och rökte det därefter. Blev THC bäng. Så det fungerar.
Dock verkar som om det finns risk att man får en massa sidoreaktioner när man bombar CBD med ozon.
UNDVIK tillsvidare om du inte vill riskera att dra i dig cancergener och annat skit
De är några amerikaner som håller på att blasta CBD buds med ozon och har skickat dessa på analys. Vi får se vad spektrumanalyserna visar.
Jag testade blasta lite cbd buds med ozon i en timme och rökte det därefter. Blev THC bäng. Så det fungerar.
Dock verkar som om det finns risk att man får en massa sidoreaktioner när man bombar CBD med ozon.
UNDVIK tillsvidare om du inte vill riskera att dra i dig cancergener och annat skit
De är några amerikaner som håller på att blasta CBD buds med ozon och har skickat dessa på analys. Vi får se vad spektrumanalyserna visar.
Jag har läst en del om detta och kan säga att thc bäng blir du inte, det är en omöjlighet då inget thc kommer att finnas kvar även om du hade det från början.
Det som händer är att du oxiderar sönder molekylen, på sin höjd kan du få cbd-quinon,men ur ett berusningsperspektiv är det inget att ha.
Dessutom så oxiderar ozon sönder thc molekyler, så rent teoretiskt är produkten ännu mindre psykoaktiv än var den var från början.
Så jag är ledsen, men effekten du kände är vad som inom läkarvärlden kallas för "placebo" du tror på något så starkt att du inbillar sig att du får effekt, det du kände var antagligen den sedvanliga effekten av cbd, men i ditt väldigt upphöjda tillstånd så uppfattade du det som betydligt mer påtagligt än vad det i verkligheten faktiskt är.
Det finns inga enkla genvägar till att isomerisera cbd- valfri delta molekyl hemma i köket med enkla medel utan att blanda in farliga kemikalier osv, vilket betyder att utan tillgång till ett lab och en grundutbildning i kemi så lär ingen isomerisering ske.
Det enda jag kan tänka mig är om du får tag på jästen som bla Hyasynth använder i sin produktion, det är bokstavligt talat diy cannabinoids i köket, du blandar den specifika jästen med socker och vatten, när fermentering är klar så extraherar du bara den valda cannabinoiden ur vätskan och dehydrerar den.
Men det är nog ganska många år kvar innan den här typen av jäst når ut till allmänheten, det skulle få förödande konsekvenser, förut fick privatpersoner odla i flera månader, med jästen tar det 5 dagar och ger väldigt mycket högre avkastning, man blandar allt i en jäshink, håller 25 grader i en vecka ca, voilá, färdig thc/cbd beroende på val av jäst.