2021-04-09, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PostPaxAmericana
Hej!

Jag testade blasta lite cbd buds med ozon i en timme och rökte det därefter. Blev THC bäng. Så det fungerar.

Dock verkar som om det finns risk att man får en massa sidoreaktioner när man bombar CBD med ozon.

UNDVIK tillsvidare om du inte vill riskera att dra i dig cancergener och annat skit

De är några amerikaner som håller på att blasta CBD buds med ozon och har skickat dessa på analys. Vi får se vad spektrumanalyserna visar.

Jag har läst en del om detta och kan säga att thc bäng blir du inte, det är en omöjlighet då inget thc kommer att finnas kvar även om du hade det från början.
Det som händer är att du oxiderar sönder molekylen, på sin höjd kan du få cbd-quinon,men ur ett berusningsperspektiv är det inget att ha.

Dessutom så oxiderar ozon sönder thc molekyler, så rent teoretiskt är produkten ännu mindre psykoaktiv än var den var från början.

Så jag är ledsen, men effekten du kände är vad som inom läkarvärlden kallas för "placebo" du tror på något så starkt att du inbillar sig att du får effekt, det du kände var antagligen den sedvanliga effekten av cbd, men i ditt väldigt upphöjda tillstånd så uppfattade du det som betydligt mer påtagligt än vad det i verkligheten faktiskt är.

Det finns inga enkla genvägar till att isomerisera cbd- valfri delta molekyl hemma i köket med enkla medel utan att blanda in farliga kemikalier osv, vilket betyder att utan tillgång till ett lab och en grundutbildning i kemi så lär ingen isomerisering ske.

Det enda jag kan tänka mig är om du får tag på jästen som bla Hyasynth använder i sin produktion, det är bokstavligt talat diy cannabinoids i köket, du blandar den specifika jästen med socker och vatten, när fermentering är klar så extraherar du bara den valda cannabinoiden ur vätskan och dehydrerar den.
Men det är nog ganska många år kvar innan den här typen av jäst når ut till allmänheten, det skulle få förödande konsekvenser, förut fick privatpersoner odla i flera månader, med jästen tar det 5 dagar och ger väldigt mycket högre avkastning, man blandar allt i en jäshink, håller 25 grader i en vecka ca, voilá, färdig thc/cbd beroende på val av jäst.
Citera
2021-04-10, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dipt
Jag har läst en del om detta och kan säga att thc bäng blir du inte, det är en omöjlighet då inget thc kommer att finnas kvar även om du hade det från början.
Det som händer är att du oxiderar sönder molekylen, på sin höjd kan du få cbd-quinon,men ur ett berusningsperspektiv är det inget att ha.

Dessutom så oxiderar ozon sönder thc molekyler, så rent teoretiskt är produkten ännu mindre psykoaktiv än var den var från början.

Så jag är ledsen, men effekten du kände är vad som inom läkarvärlden kallas för "placebo" du tror på något så starkt att du inbillar sig att du får effekt, det du kände var antagligen den sedvanliga effekten av cbd, men i ditt väldigt upphöjda tillstånd så uppfattade du det som betydligt mer påtagligt än vad det i verkligheten faktiskt är.

Det finns inga enkla genvägar till att isomerisera cbd- valfri delta molekyl hemma i köket med enkla medel utan att blanda in farliga kemikalier osv, vilket betyder att utan tillgång till ett lab och en grundutbildning i kemi så lär ingen isomerisering ske.

Det enda jag kan tänka mig är om du får tag på jästen som bla Hyasynth använder i sin produktion, det är bokstavligt talat diy cannabinoids i köket, du blandar den specifika jästen med socker och vatten, när fermentering är klar så extraherar du bara den valda cannabinoiden ur vätskan och dehydrerar den.
Men det är nog ganska många år kvar innan den här typen av jäst når ut till allmänheten, det skulle få förödande konsekvenser, förut fick privatpersoner odla i flera månader, med jästen tar det 5 dagar och ger väldigt mycket högre avkastning, man blandar allt i en jäshink, håller 25 grader i en vecka ca, voilá, färdig thc/cbd beroende på val av jäst.

Hahaha!!! Fuuck! Bara en tidsfråga innan jästen läcker.

Då behöver du bara jäsa färdigt sen lösa thc i heptan och sen separera thc från heptanet. Det kommer bli lika lätt att som brygga sprit.

1 gram rent thc kommer kosta ca 1-3 kr att producera!! Hahahaha

Det kommer bli helt omöjligt att inte legalisera det.

Dags att öppna upp en cannabisdel på Systembolaget!
Citera
2021-04-10, 20:18
Medlem
Citat:
Hahaha!!! Fuuck! Bara en tidsfråga innan jästen läcker.

Då behöver du bara jäsa färdigt sen lösa thc i heptan och sen separera thc från heptanet. Det kommer bli lika lätt att som brygga sprit.

1 gram rent thc kommer kosta ca 1-3 kr att producera!! Hahahaha

Det kommer bli helt omöjligt att inte legalisera det.

Dags att öppna upp en cannabisdel på Systembolaget!

Ja precis.
Det kommer bli som under förbudstiden med alkohol, det kommer vara så enkelt att framställa det på egen hand att det är en omöjlighet att hålla det illegalt 😅.
Citera
2021-04-18, 23:38
Medlem
null636s avatar
Du kan extrahera svavelsyra från batterisyra.
Citera
2021-04-19, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av null636
Du kan extrahera svavelsyra från batterisyra.

Nej du extraherar inte svavelsyra, du KONCENTRERAR!
Batterisyra är svavelsyra på 30% och man kan "tillverka" koncentrerad genom att antingen koka bort vattnet (utomhus med skyddsmask) eller låta det stå i ett öppet glaskärl utomhus för avdunstning, vilket tar lite längre tid men är betydligt säkrare.

Edit: ett bättre och säkrare alternativ än svavelsyra är att blanda citronsyra, Cbd-isolat, några droppar etanol och vatten och refluxa (100 grader) det i 10-12 timmar så har du thc, citronsyra kan man köpa överallt, svavelsyra är en kontrollerad substans här i Svedjet.

Thank me later.
Senast redigerad av Dipt 2021-04-19 kl. 08:05.
Citera
2021-04-19, 10:55
Medlem
Citat:

Update, det har nu läckt ut enkla beprövade metoder som INTE innefattar farliga kemikalier, mitt inlägg ovan beskriver detta.

Äntligen så har staten ingen chans i världen att hejda folk som vill ha thc, nu kan folk producera sitt eget röka i köket.
Det är som under förbudstiden med alkohol, när folk insåg hur enkelt och smidigt det var att tillverka egen sprit med enkla medel så hade staten inget val än att legalisera spriten, det var på tok för enkelt att tillverka sin egen sprit utan vare sig kunskap eller avancerade metoder.
Precis som man kan göra med cbd isolat idag, i praktiken så kokar du cbd under en längre tid för att få molekylen att vrida sig, och i den sura miljön tillsammans med värme (100 grader konstan så sker detta, håll det under 2 pH så sköter det sig självt.

Folk kan ta sig en titt på Bath tub tek på reddit så ska ni se att folk slutar göda den organiserade brottsligheten.

Blev själv väldigt nyfiken på metoden, har pratat med flertalet människor som testat och kan skriva under på att det faktiskt fungerar.

Det som tidigare tog 3-4 månader att odla tar nu 12 timmar att koka.
Bifogar en liten länk
http://cbdisomerization.wikidot.com/citric-acid
Senast redigerad av Dipt 2021-04-19 kl. 11:04.
Citera
2021-04-19, 21:07
Medlem
Citat:
Update, det har nu läckt ut enkla beprövade metoder som INTE innefattar farliga kemikalier, mitt inlägg ovan beskriver detta.

Äntligen så har staten ingen chans i världen att hejda folk som vill ha thc, nu kan folk producera sitt eget röka i köket.
Det är som under förbudstiden med alkohol, när folk insåg hur enkelt och smidigt det var att tillverka egen sprit med enkla medel så hade staten inget val än att legalisera spriten, det var på tok för enkelt att tillverka sin egen sprit utan vare sig kunskap eller avancerade metoder.
Precis som man kan göra med cbd isolat idag, i praktiken så kokar du cbd under en längre tid för att få molekylen att vrida sig, och i den sura miljön tillsammans med värme (100 grader konstan så sker detta, håll det under 2 pH så sköter det sig självt.

Folk kan ta sig en titt på Bath tub tek på reddit så ska ni se att folk slutar göda den organiserade brottsligheten.

Blev själv väldigt nyfiken på metoden, har pratat med flertalet människor som testat och kan skriva under på att det faktiskt fungerar.

Det som tidigare tog 3-4 månader att odla tar nu 12 timmar att koka.
Bifogar en liten länk
http://cbdisomerization.wikidot.com/citric-acid
Kul!
Jag håller själv på och experimenterar med citronsyra och CBD.

Vet du om det bildas Delta 8 eller 9?
Vet du om lösningen ändrar färg?
När du kör med ättiksyra och 0,005 h2so4 så blir lösningen bärnstensfärgad.

Jag ska testa om jag kan få igenom reaktionen i rumstemperatur genom att blanda 0,5 g isolat med ca 15-20 ml isopropanol mättad med citronsyra.
Senast redigerad av PostPaxAmericana 2021-04-19 kl. 21:11.
Citera
2021-04-19, 22:18
Medlem
null636s avatar
Citat:
Nej du extraherar inte svavelsyra, du KONCENTRERAR!
Batterisyra är svavelsyra på 30% och man kan "tillverka" koncentrerad genom att antingen koka bort vattnet (utomhus med skyddsmask) eller låta det stå i ett öppet glaskärl utomhus för avdunstning, vilket tar lite längre tid men är betydligt säkrare.

Edit: ett bättre och säkrare alternativ än svavelsyra är att blanda citronsyra, Cbd-isolat, några droppar etanol och vatten och refluxa (100 grader) det i 10-12 timmar så har du thc, citronsyra kan man köpa överallt, svavelsyra är en kontrollerad substans här i Svedjet.

Thank me later.
+1 Kommer ihåg att svavelsyra var 1 av 2 ingredienser jag inte hittade enkelt online till en amfetamin syntes för ett par år sen. Tror kvicksilver nitrat var det andra.
Citera
2021-04-20, 05:57
Medlem
Citat:
Kul!
Jag håller själv på och experimenterar med citronsyra och CBD.

Vet du om det bildas Delta 8 eller 9?
Vet du om lösningen ändrar färg?
När du kör med ättiksyra och 0,005 h2so4 så blir lösningen bärnstensfärgad.

Jag ska testa om jag kan få igenom reaktionen i rumstemperatur genom att blanda 0,5 g isolat med ca 15-20 ml isopropanol mättad med citronsyra.

Om du läser den länken jag skrev med så står det "This yeilds 40-50% Delta-9 THC, 40-50% Delta-8 Thc".
I rumstemperatur händer inget, det måste vara en termisk reaktion som startar så svaga syror. Det magiska börjar hända runt 100 grader vad jag har förstått.
Citera
2021-04-20, 13:20
Medlem
Citat:
Om du läser den länken jag skrev med så står det "This yeilds 40-50% Delta-9 THC, 40-50% Delta-8 Thc".
I rumstemperatur händer inget, det måste vara en termisk reaktion som startar så svaga syror. Det magiska börjar hända runt 100 grader vad jag har förstått.
Cool!

Här är en bild på produkten från citronsyra synt. Han har fått samma resultat som vilken annan högklassig synt. Hahahaha! Vi har hittat guld!

https://www.reddit.com/r/BabyBees/co...tm_name=iossmf

1 kg cbd kosta ca 10 000 kr. Låt säga du får ut 900 ml THC olja.

Om 1 ml säljs för 400 kr. 900*400= 360 00 kr

Du går ca 330 000 kr i vinst.
Senast redigerad av PostPaxAmericana 2021-04-20 kl. 13:29.
Citera
2021-04-20, 13:53
Medlem
Citat:
Cool!

Här är en bild på produkten från citronsyra synt. Han har fått samma resultat som vilken annan högklassig synt. Hahahaha! Vi har hittat guld!

Du får dubbla det där, 1 ml säljs för 1000-1200:-, det är 0,5 ml som ligger på 400-500:-

Ja den där killen har använt sig av syltburk och vattenbad för att få fram det där, några bekanta har testat det där och kan intyga att det funkar och att det blir sjukt starkt, två bloss sen seglar man iväg.

Edit: det man stoppar in får man ut, stoppar du in ett gram cbd isolat får du ut 1 gram thc på 99% om isolatet håller 99%.
Senast redigerad av Dipt 2021-04-20 kl. 13:58.
Citera
2021-04-23, 00:30
Bannlyst
Citat:
Cool!

Var hittar man guiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in