2017-02-02, 05:28
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yabbis111
Vilka är de mest sannolika orsakerna till att det är sekretess?

Kan bara tänka mig att det skulle kunna vara en fråga om att personen ifråga har skyddad identitet. Kan vara fråga om tidigare historier. Troligen någon idiot till ex kanske...
Citera
2017-02-02, 05:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Kan bara tänka mig att det skulle kunna vara en fråga om att personen ifråga har skyddad identitet. Kan vara fråga om tidigare historier. Troligen någon idiot till ex kanske...

aha du menar ett lesbiskt litet extra dramatiskt sätt att göra slut på en taskig relation?

kan du utveckla?
Citera
2017-02-02, 07:38
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Helt ofattbart! Men rättsväsendet fungerar ju inte i Sverige, det är ju så uppenbart. Det kan ju inte vara så att en galen person som springer runt med hammare på motorväg kan vara ute på gatan bara dagar senare och nu sitter inne misstänkt för mord.

Är det så här det går till?

Den äldre kvinnan var troligen redan död vid gripandet av hammarkvinnan.
Citera
2017-02-02, 07:40
Medlem
Bluebeast72s avatar
Galen människa, troligen psykos va, well, anyway, filmen där det hela började.

http://www.expressen.se/gt/kvinna-attackerade-polisbil--efter-vansinnesfard-pa-e6/
Citera
2017-02-02, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Den äldre kvinnan var troligen redan död vid gripandet av hammarkvinnan.

Låter troligt. Mordet kan ha skett tidigare samma dag och GM har suttit i förvar sedan E6-incidenten, men inte kunnat höras pga total breakdown. Inte förrän BO hittades förstod polisen vad som hänt och vad som utlöst galenskapen och hammarjakten.

Vore inte ett speciellt bra betyg för psykvården i Kungsbacka att få ännu ett mord på halsen pga att man släppt ut en galning i förtid (tänker på Forsbäck).
Citera
2017-02-02, 09:34
Medlem
Troians avatar
Citat:
Mycket märkligt att det är sekretess på misstänkte GM?
Kan faktiskt inte erinra mig att jag har sett det tidigare redan i dagboksbladet.....

Sekretess är väl (sedan i höstas) praxis om personen inte begärts häktad?
Citera
2017-02-02, 09:36
Medlem
Referenshumlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Galen människa, troligen psykos va, well, anyway, filmen där det hela började.

http://www.expressen.se/gt/kvinna-attackerade-polisbil--efter-vansinnesfard-pa-e6/

När jag läser om hammarkvinnan som jagat en medtrafikant på motorvägen, kommer jag att tänka på tvillingsystrarna som löpte amok på en motorväg i England för ett antal år sedan. De var ursprungligen från Värmland och har viss anknytning till Göteborg enligt den här gamla Flash-tråden. Det är nog långsökt att det skulle vara en av dem eller...

https://www.flashback.org/t760519
Senast redigerad av Referenshumla 2017-02-02 kl. 09:41. Anledning: bytte länk till en bättre
Citera
2017-02-02, 09:43
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Referenshumla
När jag läser om hammarkvinnan som jagat en medtrafikant på motorvägen, kommer jag att tänka på tvillingsystrarna som löpte amok på en motorväg i England för ett antal år sedan. De var ursprungligen från Värmland och har viss anknytning till Göteborg enligt den här gamla Flash-tråden. Det är nog långsökt att det skulle vara en av dem eller...

https://www.flashback.org/t760519
Inget förvånar mig längre..de blev ju tom släppta..visst har hon kunnat åkt ner till Bröndome och slagit ihjäl BO med sin hammare och sen åkt som en idiot på E6 och precis som tvillingidioterns springer hon runt på motorvägen..var det inte en av dem som hade slagit ihjäl en man (med hammare?) efter de blev frisläppta? Men på vilket sätt skulle hon vara isf vara connectad med BO?
Senast redigerad av Lifeisnow 2017-02-02 kl. 10:02.
Citera
2017-02-02, 09:50
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Sekretess är väl (sedan i höstas) praxis om personen inte begärts häktad?

Det gör mig lite generad . Det har jag faktiskt missat totalt......
Citera
2017-02-02, 10:04
Medlem
Referenshumlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Inget förvånar mig längre..de blev ju tom släppta..visst har hon kunnat åkt ner till Bröndome och slagit ihjäl BO med sin hammare och sen åkt som en idiot på E6 och precis som tvillingidioterns springer hon runt på motorvägen..var det inte en av dem som hade slagit ihjäl en man (med hammare?) efter de blev frisläppta? Men på vilket sätt skulle hon vara isf vara connectad med BO?

Nu vet jag inte om de bor i Sverige eller England, eller US men kom att tänka på den händelsen.

Jag bor själv i Värmland sedan något år tillbaka som inflyttad från Hägersten Stockholm, och de bor inte här i Värmland nu det vet jag.
Men beteendet liknar varandra lite.
Senast redigerad av Referenshumla 2017-02-02 kl. 10:06.
Citera
2017-02-02, 10:16
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Referenshumla
Nu vet jag inte om de bor i Sverige eller England, eller US men kom att tänka på den händelsen.

Jag bor själv i Värmland sedan något år tillbaka som inflyttad från Hägersten Stockholm, och de bor inte här i Värmland nu det vet jag.
Men beteendet liknar varandra lite.

De hade sitt föräldrar hem i Mölndal utanför Göteborg och levde rövare i UK
Citera
2017-02-02, 10:23
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
De hade sitt föräldrar hem i Mölndal utanför Göteborg och levde rövare i UK
Var inte de adoptivbarn? Tänk om det är så att BO var adoptivmamma eller på annat sätt kopplad till denna familj?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in