Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-02, 00:44
Medlem
Kvinnan i fråga jagade en annan person med hammare på E6 i förrgår, vid Kållered i Mölndal, efter en incident i trafiken.
Citera
2017-02-02, 00:46
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vBRdp/hammarkvinnan-misstanks-for-kungsbackamordet
Citera
2017-02-02, 00:46
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rulletulle
Kvinnan i fråga jagade en annan person med hammare på E6 i förrgår, vid Kållered i Mölndal, efter en incident i trafiken.
Wtf? Var det samma person? Det var ju rätt omskrivet. Hon har blivit galen helt enkelt.
Citera
2017-02-02, 00:49
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vBRdp/hammarkvinnan-misstanks-for-kungsbackamordet
Lite citat:

Citat:
Den misstänkta kvinnan ska så sent som i söndags ha frihetsberövats av polisen vid en annan uppmärksammad händelse. Kvinnan som nu misstänks för Kungsbackamordet ska då ha gått med en hammare mitt på E6:an, enligt uppgift till Aftonbladets.
Vid 14.15 på söndagen larmades polisen till E6 i höjd med Kållered, söder om Göteborg, efter att en mindre krock följts av ett bråk – en kvinna skulle då ha jagat en annan person med hammare mitt på vägen.
– Bråket ska, enligt en inringare, slutat ganska fort och nu går personen med hammaren mitt på vägbanan på motorvägen, sa Christer Fuxborg, presstalesman på polisen i region väst, då.
Citera
2017-02-02, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Det kan ju också vara så att det är en akut psykos som gör att MGM "varken erkänt eller förnekat"...

Helt klart en psykos/psykiskt sjuk kvinna. Men om det stämmer att det är samma kvinna med hammaren så undrar jag varför polisen/psyket släppt henne efter första incidenten?! Tragiskt! Då hade inte detta behövt hända.
Citera
2017-02-02, 01:11
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Lite citat:
Det kanske var GM och BO som hade krockat på motorvägen och GM fick tag på BO regnr och kunde därmed få tag i BO adressuppgifter?!
Citera
2017-02-02, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Wtf? Var det samma person? Det var ju rätt omskrivet. Hon har blivit galen helt enkelt.

Citat:

Enligt aftonbladet ja, vilket för mig direkt till frågan, varför i helvete släpper polisen en sån människa?

Jag fattar verkligen inte hur man är funtad om man tycker att en person som jagar folk med hammare på en motorväg är frisk att befinna sig ute bland folk bara 2 dagar efteråt?

Hoppas personen som tog det beslutet känner sig riktigt nöjd över att ha kostat någon annan livet nu.
Citera
2017-02-02, 01:31
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Enligt aftonbladet ja, vilket för mig direkt till frågan, varför i helvete släpper polisen en sån människa?

Jag fattar verkligen inte hur man är funtad om man tycker att en person som jagar folk med hammare på en motorväg är frisk att befinna sig ute bland folk bara 2 dagar efteråt?

Hoppas personen som tog det beslutet känner sig riktigt nöjd över att ha kostat någon annan livet nu.

Helt ofattbart! Men rättsväsendet fungerar ju inte i Sverige, det är ju så uppenbart. Det kan ju inte vara så att en galen person som springer runt med hammare på motorväg kan vara ute på gatan bara dagar senare och nu sitter inne misstänkt för mord.

Är det så här det går till?
Citera
2017-02-02, 04:09
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Ok. Då uppkommer frågan om hon testamenterat sina ägor till någon som inte orkade vänta. Med tanke på att polisen så snabbt kunde gripa en misstänkt, så borde det röra sig om något sådant. Alltså ingen random GM.
En annan situation som också kan uppstå är naturligtvis att B.O. testamenterat till någon helt annan än den som gick och väntade....
Citera
2017-02-02, 04:56
Medlem
Gillas avatar
Var hammarkvinnan på väg söderut till Bröndomevägen då i söndags efter incidentent på motorvägen? Bekant till B.O eller rent av boende i området?
Citera
2017-02-02, 05:08
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
WTF? Varför är det sekretess på MGMs namn?

MGM varken erkänner eller förnekar:

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/kvinnan-kan-ha-mordats-redan-dagen-innan

Märkligt

Mycket märkligt att det är sekretess på misstänkte GM?
Kan faktiskt inte erinra mig att jag har sett det tidigare redan i dagboksbladet.....
Citera
2017-02-02, 05:11
Medlem
Vilka är de mest sannolika orsakerna till att det är sekretess?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in