Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-03, 18:33
Medlem
Skottihuvets avatar
Föredömlig, kort och enbart faktarelaterad sammanfattning!
Sån skulle vi behöva i de flesta trådar som är längre än 3 sidor så "folket" slipper gissa och komma med massa egna antaganden....om vad som redan är fakta !

Eloge!
Citera
2017-02-03, 22:49
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xaroc
Nej, hon var inte släkt. Rob*ns farfar och BO:s mor var syskon.

Om BO nu var Robyns pappas kusin så tycker jag nog allt att de är relativt nära släkt på samma sätt som jag anser mina föräldrars kusiner vara släkt med mig.

Man kan ju spekulera i att mordorsaken kan bottna i någon schism som rör gården eller arrenden av markerna. Arrenderar Robyns familj mark/skog av BO?
Citera
2017-02-03, 23:02
Medlem
Kan någon förklara om Robyn är före detta Robert, och numera är kvinna. Vad jag förstår är det en kvinna som är anhållen.
Citera
2017-02-03, 23:04
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anragninnas
Kan någon förklara om Robyn är före detta Robert, och numera är kvinna. Vad jag förstår är det en kvinna som är anhållen.
Det stämmer.
Citera
2017-02-03, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Om BO nu var Robyns pappas kusin så tycker jag nog allt att de är relativt nära släkt på samma sätt som jag anser mina föräldrars kusiner vara släkt med mig.

Man kan ju spekulera i att mordorsaken kan bottna i någon schism som rör gården eller arrenden av markerna. Arrenderar Robyns familj mark/skog av BO?
De jag svarade nej på, var frågan om R*byns mor var släkt med BO. Det var hon alltså inte, men hon var gift med BO:s kusin.
Sådana spekulationer är väl rätt onödiga, när vi vet att R*byn kort efter det förmodade mordtillfället av polis fördes till sjukhus för psykiatrisk vård. Det framgår också av media att hon är kvar där. Hon deltog i häktningsförhandlingen på videolänk från sjukhuset.
Citera
2017-02-04, 12:45
Medlem
Avalanchekings avatar
Robyn brukade sälja sig för 1000 kronor i Göteborg bland annat. Ibland bytte fjollan mot droger. En av mina vänners äldre syster brukade berätta om denna imbecill.
Citera
2017-02-04, 16:00
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Robyn brukade sälja sig för 1000 kronor i Göteborg bland annat. Ibland bytte fjollan mot droger. En av mina vänners äldre syster brukade berätta om denna imbecill.
Du säger att hen var hora? Vad har du för bevis för det?
Citera
2017-02-04, 16:53
Medlem
Avalanchekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Du säger att hen var hora? Vad har du för bevis för det?

Man kan kalla det vad man vill. Jag tror inte att hen gjorde de 7-4 precis men jag vill påstå att det förekommit flertalet gånger. Vad jag har för belägg för det? Jag har ingen film precis. Men jag påstår aldrig saker jag inte med säkerhet vet.
Citera
2017-02-04, 17:08
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Man kan kalla det vad man vill. Jag tror inte att hen gjorde de 7-4 precis men jag vill påstå att det förekommit flertalet gånger. Vad jag har för belägg för det? Jag har ingen film precis. Men jag påstår aldrig saker jag inte med säkerhet vet.
Ok. Tack för intressant info! Och detta då ev i kombination med droger och könsbyte..hmm..ja det låter som en trasig person med stora problem..
Citera
2017-02-09, 17:12
Medlem
Lifeisnows avatar
Väldigt tyst i detta ärende men idag hittade jag följande i pappersupplagan av tidningen Kungsbacka-Nytt, den 9.e februari 2017, med rubriken "Misstänkt vill att mordet ska utredas:

Citat:
Kvinnan som häktats misstänkt för mord i Vallda varken förnekar eller erkänner. - Hennes minne är fullständigt blankt, säger advokat Jan Breikss, som försvarar henne.
vidare
Citat:
Jan Breiksssäger också att utredningen kommer att pågå minst en månad. Åtal skall vara väckt den 3 mars. Utredningen är i sin linda Jag tror att åklagaren kommer att begära förlängning , kanske med yttrerligare en månad

Ja..undrar hur detta kommer sluta..
Citera
2017-02-09, 19:23
Medlem
Venators avatar
Det låter på mig som om man gräver efter teknisk bevisning ner till nivån fotavtryck från dammkvalster ungefär. R*byn har ju kanske befunnit sig i huset i helt legala ärenden och kan ha lämnat DNA och fingeravtryck och även om BO:s blod skulle finnas på R*byns kläder kan ju en advokat hävda att hon hälsade på av någon anledning och hittade kroppen och det var utlösande faktor till psykosen.

Att en psykotisk kvinna ränner omkring med en hammare på motorvägen några timmar efter att en avlägsen ingift släkting dödats må vara en besvärande omständighet, men därifrån till fällande dom är steget långt.
Citera
2017-02-19, 09:48
Medlem
HWGs avatar
Inte mycket nytt:

http://kungsbackaposten.se/nyheter/fler-kan-vara-inblandade/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem