• 1
  • 2
2017-01-31, 11:58
Medlem
Bortsett från kreditkort från banken man har pengarna på. Är det omöjligt att skaffa kreditkort från någon annan utgivare? De kollar ju mot skatteverket och ser att man har 0kr i inkomst (förutsatt att man säger upp sig och lever på lottovinsten).

Är varken lottomiljonär eller high roller som ni säkert märker, heller aldrig haft betalningsanmärkningar. Så inte så insatt i hur sånt här fungerar
Citera
2017-01-31, 12:00
Medlem
Varför ha kreditkort om man är miljonär?
Citera
2017-01-31, 12:04
Medlem
MartinStLouiss avatar
Jag hade för mig att banker försökte sälja på kreditkort till alla. De brukar väl till o med försöka sälja på det till gamlingar som egentligen inte har någon användning för det.
Citera
2017-01-31, 12:16
Medlem
HerrFlicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diktalben

Suck! Ännu en på detta forum som inte förstår varför man skaffar och använder kreditkort.
Citera
2017-01-31, 12:28
Moderator
tobess avatar
Rimligen bör man ju ha kapitalinkomst iställer för förvärvsinkomst om man har stora summor pengar på banken. Så länge du inte stoppar pengarna i madrassen bör du alltså likt förbannat ha inkomster.

Aldrig hört talas om uttrycket att "låta pengarna jobba"?
Citera
2017-01-31, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Jag hade för mig att banker försökte sälja på kreditkort till alla. De brukar väl till o med försöka sälja på det till gamlingar som egentligen inte har någon användning för det.

Nej, alla seriösa kräver något i stil med 100K i årsinkomst.
Citera
2017-01-31, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Rimligen bör man ju ha kapitalinkomst iställer för förvärvsinkomst om man har stora summor pengar på banken. Så länge du inte stoppar pengarna i madrassen bör du alltså likt förbannat ha inkomster.

Aldrig hört talas om uttrycket att "låta pengarna jobba"?
Inte denna lottomiljonären nej. Han har ingen inkomst av något slag. Bara en jävla massa pengar.
Citera
2017-01-31, 12:51
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av workinman
Inte denna lottomiljonären nej. Han har ingen inkomst av något slag. Bara en jävla massa pengar.

Ett personligt möte på ett bankkontor löser garanterat problemet.
Citera
2017-01-31, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diktalben

Det finns en annan tråd här på forumet, där olika fattiga och skuldsatta shoppingmissbrukare beskriver vilka genier de är som använder kredit istället för cash. Läsvärd tråd, så man inte glömmer bort hur många till människor det finns därute...
Citera
2017-01-31, 13:42
Medlem
DeadByDawns avatar
Jag förstår helt ärligt inte varför så många använder kreditkort egentligen. Själv har jag bara ett vanligt visa kopplat till kontot. Är det enbart för att tjäna ihop diverse poäng till resor och hotellvistelser? Fattar i ärlighetens namn inte.
Citera
2017-01-31, 14:25
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av workinman

Vad menar du? Fastän du skulle lägga pengarna på ett helt vanligt sparkonto utan att investera dom i något så har du kapitalinkomster i form av ränta.

Om du har 10 miljoner på ett konto med 1% ränta så "tjänar du" 100k om året i bara räntor (om man bortser från inflation o.s.v.).

Enda sättet att inte tjäna pengar på att ha mycket pengar är att lägga dom i madrassen där hemma och vänta på att inflationen äter upp dom.

Oavsett så tvivlar jag starkt på att det är några problem som helst att skaffa ett kreditkort oavsett, så länge du inte har betalningsanmärkningar eller dylikt. Jag skaffade mitt första kreditkort medan jag bara plockade in studiestöd och lite sommarjobbande, med en kredit som motsvarade mer eller mindre hela årets inkomst i form av studiestöd.
Citera
2017-01-31, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeadByDawn
Jag förstår helt ärligt inte varför så många använder kreditkort egentligen. Själv har jag bara ett vanligt visa kopplat till kontot. Är det enbart för att tjäna ihop diverse poäng till resor och hotellvistelser? Fattar i ärlighetens namn inte.

Cashback och att skyddet är bättre. Skulle någon sno ditt kreditkort och kod och shoppa loss så är det inga problem för dig. Händer samma sak med ditt visa så ber banken dig att dra åt helvete.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in