• 1
  • 2
2017-01-31, 04:15
Bannlyst
https://www.nytimes.com/2017/01/30/u...ban-memo.html?

"Taking action in an escalating crisis for his 10-day-old administration, Mr. Trump declared that Sally Q. Yates had “betrayed” the administration, the White House said in a statement."

https://www.yahoo.com/news/backlash-...002244824.html

"Trump fires top government lawyer who defied immigration order"

""Ms. Yates is an Obama Administration appointee who is weak on borders and very weak on illegal immigration," the White House said in a statement."

Take no prisoners.
2017-01-31, 05:14
Medlem
PiusXIIIs avatar
"You're Fired". Det tog inte lång tid.
2017-01-31, 05:40
Medlem
NickSonnys avatar
Haha Trump bara kör på med sitt race. Precis vad världen behöver: En stark ledare som skiter fullständigt i vad alla tycker.
2017-01-31, 07:16
Medlem
hieroboams avatar
Klart att man genast ska sparka någon som inte gör sitt jobb... Folket röstade in Trump, vad trodde hon skulle hända?
2017-01-31, 07:19
Medlem
Chockad över Trump han slår alla mina förväntningar. Full av beundran än så länge.
2017-01-31, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av garderobsnazist
Chockad över Trump han slår alla mina förväntningar. Full av beundran än så länge.
Jag också! Grymt imponerad.
OT: Det är rätt bra att någon går o bräschen för att avskeda departementschefer som vill göra lite som de tycker. Jmf Sverige och bara hoppas på att pendeln globalt mu svänger om. Tydlighet är det främsta motmedlet mot okunskap.
2017-01-31, 07:41
Medlem
Jag hänger inte med.
Menar ni att Trump har (haft) en justitieminister som han har ärvt av Obama.
Varför då?
2017-01-31, 07:57
Medlem
Blackslayers avatar
Jag får en känsla av att denna man inte blir långvarig som president. Hoppas jag har fel, för jag tycker verkligen att det är underhållande och läsa vad han gör haha.
2017-01-31, 08:09
Medlem
Undra om Ribbenvik och Danielsson skulle få sitta kvar under Trump?
2017-01-31, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackslayer
Jag får en känsla av att denna man inte blir långvarig som president. Hoppas jag har fel, för jag tycker verkligen att det är underhållande och läsa vad han gör haha.

Om inte annat grusar han verkligen alla chanser för extremhögern att göra några större framgångar den närmsta framtiden.
2017-01-31, 08:21
Medlem
apelsinhimlens avatar
Med Trump blir det drag under galoscherna hela veckan lång. Ska vi gissa på att många nyhetssändningar ökat sina tittarsiffror med 50 % sedan nye presidenten tillträdde?
2017-01-31, 08:23
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackslayer
Citat:
Ursprungligen postat av Orax
Om inte annat grusar han verkligen alla chanser för extremhögern att göra några större framgångar den närmsta framtiden.

En ny variant av "SD kommer aldrig in i riksdagen" och "Nästa val åker SD ur riksdagen"?

Ingen vet hur det kommer att sluta med Trump. Dock levererar han vallöfte efter vallöfte, så ingen av hans väljare ska egentligen klaga. Han gör bara det han lovade att göra innan valet.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in