2017-02-02, 01:50
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
De kanske tänker sig att de skall förse världen med gratis energi genom att koppla en dynamo till Jan Stenbeck där han ligger och vrider sig i sin grav.

Det är den enda tänkbara förklaringen jag har till det här, det eller att någon södervänsterkille/tjej har kommit lite väl högt upp på marknadsföringsavdelningen och fått en egen budget.

Jag har en obekräftad teori om att bristande insyn och styrning från ledningen gav Refugee-aktivisten Chimen Asadi fria händer att tillsammans med en reklambyrå med filterbubbellevande hens lansera den här kampanjen. När företagsledningen till slut insåg vad som händer, så var det för sent och företaget befann sig i en rävsax, så man beslutade att det bästa alternativet är att med så få kommentarer som möjligt från företagets sida snabbt genomföra kampanjen för att sedan aldrig mer tala om den. Kanske. Fast kanske har Comviq av någon outgrundlig anledning slagit in på att var några slags PK-aktivister som säljer privata tjänster, hur otroligt det än låter?

Dock väcker både det här och Audi-affären (där en annan reklambyrå var inblandad) frågeställningar. Inte minst verkar Kakan ha vänner på flera reklamföretag som väldigt hett önskar att hjälpa Kakan med reklaminkomster, nu när inkomsterna från svensk ljugmedia sinar (för hon har väl inte varit med så mycket senaste månaderna, förutom skrivit lite i en lokaltidning?). Samtidigt skulle man tro att reklambyråer borde uppvisa fingertoppskänsla inför vad folk vill ha, om de ska fortsätta att få uppdrag? Fast samtidigt skulle man tro att företag inte startar kampanjer med hatare som öppet hatar de flesta av företagets kunder...

Ja, om så många inom reklamföretagen är PK-sekterister som kanske inte arbetar i företagets vinstintresse, så ser det kanske ut så även på Comviq, vem vet? Det är ju en intressant tanke om anställda PK-sekterister allt mer visar sig vara en ekonomisk risk för privata företag.

Förutom att jag ska i framtiden kolla om det fortsätter att gå lika bra för Tele2/Comviq, kolla om det här blev första och sista kampanjen med PK-sekterism från deras sida, så kommer jag även emellanåt kolla om Asadi fortfarande har kvar sin tjänst på Comviq.
Senast redigerad av Europe 2017-02-02 kl. 01:55.
Citera
2017-02-02, 02:42
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Nu har Comviq stängt kommentatorsfälten .. Snacka om att de skitit i det blå skåpet med råge =)

Rättning från mitt första inlägg: det verkar i alla fall nu vara öppet.
Senast redigerad av Europe 2017-02-02 kl. 02:49.
Citera
2017-02-02, 02:52
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe

"Uttryckfrihetens" gräns är nådd.

Ånej, visste inte alla vid det har laget? att konstruktiv kritik av PK-pöbeln eller de sociopater som vill surfa på denna bajsvåg heter ju NÄTHAT!

Stor humor att Comviq stängde kommentarerna!

Undrar om något missformat hjon till företag vill använda henne som chockfaktor igen?

Otroligt att en så ointelligent och faktiskt skitful * individ kan komma så långt genom att vara oblyg med sin dumhet och säga så mycket dumt, jag tror detta fenomens tid är över.

* Kakan ser ut som en fjortonårig kille, lätt efterbliven och överviktig med kärring pattar.
Citera
2017-02-02, 02:53
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Rättning från mitt första inlägg: det verkar i alla fall nu vara öppet.

Kanske stängde för att hinna rensa kommentarer och komma ikapp och öppnade igen?
Citera
2017-02-02, 04:36
Medlem
HasseBanans avatar
Nu hoppar Kakan av eftersom situationen känns hotfull.

http://www.friatider.se/kakan-hoppar-av-comviqs-kampanj

"Som en del av Comviqs uttrycksfrihetskampanj valde vi 10 profiler som, liksom vi, värnar om rätten till uttrycksfrihet. Idag har Kakan Hermansson på eget initiativ meddelat att hon hoppar av kampanjen eftersom hon upplevt situationen hotfull", skriver Comviq på Facebook och fortsätter:

"Vi tycker att det är oerhört tråkigt, samtidigt har hon vår fulla förståelse och vårt stöd. Comviqs kampanj kommer att fortsätta som planerat. De reaktioner vi fått kring kampanjen visar tydligt varför kampanjen är viktig och varför uttrycksfrihet är värd att slåss för."

Så Kakan Hermansons uttrycksfrihet är alltså viktigare än kundernas? Det har blivit så sjukt i det här samhället så det finns inte.
Citera
2017-02-02, 06:16
Medlem
Pastellfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Jag tycker Comviq förtjänar all kritik de får av detta. Är man så jävla klumpig att man gör politik av sin marknadsföring så får man fan vara beredd på reaktioner såvida man inte är helt insnöad och i så fall borde man kanske pyssla med annat.

Ingen ska behöva kölhalas offentligt för evigt p.g.a. några klumpiga uttalanden, varken höger eller vänstermänniskor. Jag tror det är klokt att fokusera på sånt som förenar oss än sånt som splittrar, därför ogillar jag denna kampanj som uppenbarligen är ute efter att splittra och skapa reaktioner, helt i onödan.

T.ex. nåt som är långt värre än Kakans uttalanden, i min åsikt, är det faktum att Mona Sahlin nu ska erhålla en förtidspension på ca 3.5 miljoner fram tills hon blir 65, och detta som en ren följd av att hon har missbrukat sin position, makt och förtroende mer än en gång. En arbetsför människa som Mona Sahlin ska bara gå och skriva in sig på arbetsförmedlingen som alla andra när hon blir av med jobbet. Att hon inte är önskvärd längre är dessvärre inte samhällets fel. En vanlig Svensson är brännmärkt för år bara genom att ha en simpel betalningsanmärkning. Snacka om att folk inte har samma värde.

Med det i åtanke tycker jag att behandlingen av Kakan är hård, på gränsen till orättvis. Comviq kan man dock pissa på hur mycket man vill, det är konsumentmakt och gränsen vem man ger sig på kan vara svår att dra i ett sånt här fall. Man attackerar Comviq för att de anlitar kontroversiella personer varpå somliga av dessa kontroversiella människorna väljer att hoppa av. Har man då attackerat personerna som hoppar av? Tveksamt så länge det inte handlar om rena personangrepp.

Hursomhelst så tycker jag det finns andra exempel som är bättre att lägga sin energi på. Medan människor står och hoppar p.g.a. en löjlig Comviq kampanj så kommer personer som Mona Sahlin, med reell makt, undan utan anmärkning då människor är upptagna med att lägga fokus på relativa småsaker i sammanhanget. Förmodligen det som är meningen också. "Bättre att folk granskar Comviq än politikerna".

Det ligger en del i det du skriver och jag håller med i det även om jag vet för lite om Sahlin för att kunna göra ett uttalande. Det finns dock en stor skillnad i det här, det är långt mycket svårare (på gränsen till omöjligt) att ändra ett helt genomrutten system medan ett företag går att sänka eller påverka mycket lättare.

Än så länge är vi alla med och tvångsfinansierar en massa saker som vi inte alls skrivit under på och en bojkott eller liknande får konsekvenser då man de facto bryter mot lagen. Att vägra ett företag ger inga dramatiska efterdyningar för individen.

Jag tror att de flesta vill ändra på systemet som är men steget från att säga upp ett abonnemang till att gå med högafflar till Rosenbad är helt enkelt för stort. Men den dagen kommer då folket får makten igen och skiter i konsekvenserna, även om det lär dröja. Då kommer Comviqfallet vara en fis i en storm i jämförelse.
Senast redigerad av Pastellfisk 2017-02-02 kl. 06:25.
Citera
2017-02-02, 06:25
Medlem
Dom måste ju ha tänkt att det här skulle kunna hända, eller trodde dom att dom skulle komma undan med det under flaggen uttrycksfrihet.

Jag gissar iallafall att dom köpte ut kakan.
Citera
2017-02-02, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Jag tycker Comviq förtjänar all kritik de får av detta. Är man så jävla klumpig att man gör politik av sin marknadsföring så får man fan vara beredd på reaktioner såvida man inte är helt insnöad och i så fall borde man kanske pyssla med annat.

Ingen ska behöva kölhalas offentligt för evigt p.g.a. några klumpiga uttalanden, varken höger eller vänstermänniskor. Jag tror det är klokt att fokusera på sånt som förenar oss än sånt som splittrar, därför ogillar jag denna kampanj som uppenbarligen är ute efter att splittra och skapa reaktioner, helt i onödan.

T.ex. nåt som är långt värre än Kakans uttalanden, i min åsikt, är det faktum att Mona Sahlin nu ska erhålla en förtidspension på ca 3.5 miljoner fram tills hon blir 65, och detta som en ren följd av att hon har missbrukat sin position, makt och förtroende mer än en gång. En arbetsför människa som Mona Sahlin ska bara gå och skriva in sig på arbetsförmedlingen som alla andra när hon blir av med jobbet. Att hon inte är önskvärd längre är dessvärre inte samhällets fel. En vanlig Svensson är brännmärkt för år bara genom att ha en simpel betalningsanmärkning. Snacka om att folk inte har samma värde.

Med det i åtanke tycker jag att behandlingen av Kakan är hård, på gränsen till orättvis. Comviq kan man dock pissa på hur mycket man vill, det är konsumentmakt och gränsen vem man ger sig på kan vara svår att dra i ett sånt här fall. Man attackerar Comviq för att de anlitar kontroversiella personer varpå somliga av dessa kontroversiella människorna väljer att hoppa av. Har man då attackerat personerna som hoppar av? Tveksamt så länge det inte handlar om rena personangrepp.

Hursomhelst så tycker jag det finns andra exempel som är bättre att lägga sin energi på. Medan människor står och hoppar p.g.a. en löjlig Comviq kampanj så kommer personer som Mona Sahlin, med reell makt, undan utan anmärkning då människor är upptagna med att lägga fokus på relativa småsaker i sammanhanget. Förmodligen det som är meningen också. "Bättre att folk granskar Comviq än politikerna".

Du har rätt i att det finns allvarligare problem i samhället. Och det kan tyckas fjuttigt att bråka om att Comviq för en politisk kampanj och att man borde fokusera på riktigt allvarliga saker som invandringen. Men den här kampanjen är en del i hela det PK-system som vi har, som också möjliggjort invandringen. Någonstans måste man börja och Kakan är så avskydd att det ger rejäl fart och protesterna. Protester som sedan kan växa när man märker hur många man är och hur få som det är som vill behålla PK-systemet. Se Kakan-kritiken som en språngbräda.
Citera
2017-02-02, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlanBStard
Det är 12 år sedan Sony infekterade sina kunders datorer med rootkit. Jag köper fortfarande inte en enda pryl från Sony.

Vad sa han, Texas sheriffen, när att vid ett enormt vite krävde att Sony omedelbart skulle ta bort skiten.

"Dont fuck with texan consumers"

Jag har heller aldrig köpt Sony sedan dess och kommer aldrig göra det i hela mitt liv. Med en rejäl ursäkt, och rullande huvuden, kanske jag skulle tänka annorlunda.

Comviq har skitit i det blå skåpet. I syfte att vinna den otrognaste kundkrets man kan tänka sig, unga hippa vänsterfolk, har det kastat ut den trognaste kundkrets som finns, konservativa.
Citera
2017-02-02, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muppliberal
Kexit.

Det bästa 2017 hitintills.

Jag gjorde en Kexit!
Har bytt leverantör av mobiltelefoni tack vara kampanjen.
Man skulle kunna säga att jag använde min "uttrycksfrihet" när jag i vredesmod bytte bort Tele2/Comviq.

Konsumentmakt.

Som många redan sagt i tråden tycker jag Zara Larsson fått alldeles för lite skit,
kanske kan bli ändring på det när det blir hennes tur att "utmanas".
Citera
2017-02-02, 11:03
Medlem
MADs avatar
Vi får väl se hur mycket det här påverkar Comviq som varumärke.
Att någon säger att den ska säga upp sitt abonnemang är ju inte likställt med att personen verkligen gör det.
Att det rasas i trådar på nätet behöver ju inte heller betyda så mycket då det inte nödvändigtvis representerar vad flertalet egentligen tycker.
Företag vill ju i första hand tjäna pengar och med tanke på hur det gick för Audi så känns det rimligt att ett liknande scenario även tagits i beaktning av Comviq.
Så frågan är om de medvetet valde Kakan för att uppnå exakt det som nu inträffar?
Comviq vänder ju sig också till en yngre målgrupp än övriga operatörer och det är inte de som rasar på nätet.
Senast redigerad av MAD 2017-02-02 kl. 11:06.
Citera
2017-02-02, 11:12
Medlem
Kakan hoppar av Comviqs kampanj :
http://www.dagensmedia.se/marknadsfo...ampanj-6822376

Undrar vad hon ska göra kampanj för nästa gång, Arla kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in