Citat:
De kanske tänker sig att de skall förse världen med gratis energi genom att koppla en dynamo till Jan Stenbeck där han ligger och vrider sig i sin grav.
Det är den enda tänkbara förklaringen jag har till det här, det eller att någon södervänsterkille/tjej har kommit lite väl högt upp på marknadsföringsavdelningen och fått en egen budget.
Det är den enda tänkbara förklaringen jag har till det här, det eller att någon södervänsterkille/tjej har kommit lite väl högt upp på marknadsföringsavdelningen och fått en egen budget.
Jag har en obekräftad teori om att bristande insyn och styrning från ledningen gav Refugee-aktivisten Chimen Asadi fria händer att tillsammans med en reklambyrå med filterbubbellevande hens lansera den här kampanjen. När företagsledningen till slut insåg vad som händer, så var det för sent och företaget befann sig i en rävsax, så man beslutade att det bästa alternativet är att med så få kommentarer som möjligt från företagets sida snabbt genomföra kampanjen för att sedan aldrig mer tala om den. Kanske. Fast kanske har Comviq av någon outgrundlig anledning slagit in på att var några slags PK-aktivister som säljer privata tjänster, hur otroligt det än låter?
Dock väcker både det här och Audi-affären (där en annan reklambyrå var inblandad) frågeställningar. Inte minst verkar Kakan ha vänner på flera reklamföretag som väldigt hett önskar att hjälpa Kakan med reklaminkomster, nu när inkomsterna från svensk ljugmedia sinar (för hon har väl inte varit med så mycket senaste månaderna, förutom skrivit lite i en lokaltidning?). Samtidigt skulle man tro att reklambyråer borde uppvisa fingertoppskänsla inför vad folk vill ha, om de ska fortsätta att få uppdrag? Fast samtidigt skulle man tro att företag inte startar kampanjer med hatare som öppet hatar de flesta av företagets kunder...
Ja, om så många inom reklamföretagen är PK-sekterister som kanske inte arbetar i företagets vinstintresse, så ser det kanske ut så även på Comviq, vem vet? Det är ju en intressant tanke om anställda PK-sekterister allt mer visar sig vara en ekonomisk risk för privata företag.
Förutom att jag ska i framtiden kolla om det fortsätter att gå lika bra för Tele2/Comviq, kolla om det här blev första och sista kampanjen med PK-sekterism från deras sida, så kommer jag även emellanåt kolla om Asadi fortfarande har kvar sin tjänst på Comviq.
Senast redigerad av Europe 2017-02-02 kl. 01:55.
Senast redigerad av Europe 2017-02-02 kl. 01:55.