2017-02-01, 18:12
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Vi kan ta Janne, 46 år, jobbar som svetsare på SKF. Han tillhör en växande skara som är lite halvrasister och röstar på SD. Men han bryr sig inte ett PISS om detta.

Det är de närmast sörjande på flashback och dolda facebookgrupper som låtsas vara arga.

Frågade om bevis? Fanns visst inga.

Bevis på vänsterextrema som skyndar till försvar för vänsterextrema har vi liksom i jagärhär (oavsett vad det gäller och som här att folk bara sagt att detta är inte ok och jag byter abonnemang). Om nu Comviq valt någon/några högerextrema som affischnamn då hade väl enligt dig varit en riktigt folkligt kritikerstorm istället för nu näthat orkestrerad av en liten skara högernissar...
Citera
2017-02-01, 18:12
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theoutsider
Hur var det hör om allas rätt till försörjning som alla Sd-sympatisörer yra om härom veckan när janush va på tapeten?
Lite skillnad på att säga att Sverige lider av problem av alla invandrade bidragsparasiter och att önska alla polisers död, alla mäns död, alla vitas död....
Men vi har väl olika glasögon på oss..
Citera
2017-02-01, 18:13
Medlem
Eastman92s avatar
Efter att varit en trogen Comviq kund i över 15 år så säger jag idag upp alla abonnemang jag har med tele2.
Mailade dom och motiverade med att jag inte vill stödja manshatande, polishatande vänsterextremister.

Hoppas att alla av downskakans framtida arbetsgivare går i konkurs, det är ju som att be folk att sluta använda deras tjänster när man anställer henne.
Citera
2017-02-01, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOneEyedSnake
EUREKA!!!

Comviq kom med officiellt utlåtande på sin facebook-sida!!

Ha! Har bara inte hunnit säga upp mitt tele2 abonnemang, men detta ändrar inte mitt beslut. I morgon sägs det upp.
Citera
2017-02-01, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Det säger sig självt att detta inte är något som vanligt folk bryr sig om utan en orkestrerad insats av högersympatisörer.

Det tror jag nog att du fattar.

Den här typen av aktioner kommer inte ge någon effekt mer.

Jag tror du har fel och att sådana som ni underskattar hur hatade sådana som Kakan är.

För er kom brexit och Trump som en chock. Ni tänker att folk inte vet vad de röstar på. Ni har fel. Tror du själv att någon skulle gå över till SD om de inte var rejält missnöjda med situationen?

Det finns en stor ilska bland många människor. Kanske är de inte en majoritet. Kanske är de bara en femtedel. Att ett företag dock väljer att alienera 20 av den potentiella marknaden kommer givetsvis få resultat.

Jag noterar att janoush böcker blev de mest säljande i Sverige på någon vecka, och ligger kvar, att någon liten stolle i Värmland åkte upp på Svensktoppen och att Tino slog rekord i crowdfunding. Själv skänkte jag en tusenlapp.

Tror du att det är organiserat? Tror du att jag är medlem i någon grupp som får ett argt sms när det är dags att rycka in?

Så jobbar vänstern. Själv har jag en helig vrede i mig. Det behövs ingen organisering eller uppvigling. Intill den dag jag dör kommer jag aldrig stödja en produkt som stödjer Kakan och hennes gelikar. Inte med en krona.
Citera
2017-02-01, 18:15
Medlem
shbous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schubert
Genialiskt drag av Kakan som för andra gången på kort tid får spela martyrkortet.

Nu är det bara en tidsfråga innan twitterstormen #BackaKakan får luft under vingarna igen.
Snyftartiklar i aftonbladet och reportage i aktuellt om näthatet.

De är inte så dumma som de ser ute de där...

Själv blir jag ännu mer förbannad nu. Offerkoftan åker fram. Hoppas folk bojkottar skitföretaget. Ring in och säg upp era abonnemang.
Citera
2017-02-01, 18:22
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permafrosten
Givet att det är Chimen Asadi som är projektledare på Comviq så är det väl inte särskilt förvånande att hon bjudit in tio vänstermänniskor. Södermalmsbon Chimen är tillika styrelseledamot och en av grundarna till Refugees Welcome och har själv åkt till den grekiska ön Lesbos för att hjälpa flyktingar. Hon har också vid ett par tillfällen medverkat i vänsterblaskan ETC där hon stoltserat med sitt flyktingpatos.
...

Chimen Asadi bor givetvis på Södermalm på kort promenadavstånd från Urban Deli

Tele2 får skylla sig själva som tillåter att deras anställda använder företaget som redskap i eget politiskt arbete. Tele2s vd, Alison Kirkby, kanske borde kolla om hennes marknadsföringsfolk gör kampanjer de själva gillar istället för kunderna. Finns det kanske en filterbubbla som innesluter marknadsfolket?
Citera
2017-02-01, 18:24
Medlem
whaks avatar
Jobbar åt en konkurrent till Comviq det är fler som har lämnat oss för Comviq än tvärtom.
Så tyvärr är inte deras kampanj helt värdelös.
Citera
2017-02-01, 18:27
Medlem
Kycklingsoffas avatar
Denna Malin Selander verkar vara relativt ny på jobbet...
http://om.tele2.se/malin-selander-ny-press-och-pr-chef-pa-tele2-sverige/

Citat:
– För Tele2 och Comviq är relationen till våra kunder det absolut viktigaste. Malins kunskaper och erfarenheter är väldigt värdefulla för oss i vårt fortsatta arbete med att stärka relationerna i både egna kanaler och med media, säger Pernilla Oldmark, kommunikations- och marknadsdirektör på Tele2 Sverige.

Skrattretande
Citera
2017-02-01, 18:28
Medlem
Zaedrewss avatar
Själva kärnan i kritiken. En som frågat och fått svar på FB.

Citat:
uttrycksfrihet....var det därför comviq valde att utan förklara sig tog bort mina inlägg igår??? Dom var inte på något sätt orimliga. Jag kommer aldrig mer lägga en krona på comviq och kommer att i största möjliga mån försöka påverka alla jag känner att inte heller göra det.

Comviq Hej Roger! Det var tråkigt att höra. Hos oss på Comviq tror vi på att alla ska kunna få möjlighet att uttrycka sig och vidga sina vyer så vi kan bli mer förstående för varandra. Kampanjen handlar om att utmana oss själva och har därför gett alla 10 profiler möjlighet att uttrycka sig hur de vill och tolka sina utmaningar på det sättet de önskar. Detta betyder dock inte att vi som företag står bakom allas åsikter, i alla sammanhang, hela tiden. Däremot så stöttar vi alla personers rätt att få uttrycka sig, även om vi inte alltid håller med! Hälsningar Comviq!

Här har de bevisligen då gjort en kampanj som sägs vara om yttrandefrihet. Haft en person som är ledamot av Refugees Welcome som är en vänsterorganisation styra och ställa och hör och häpna valt ut 10 från vänster till det vänsterextrema hållet att vara de som nu får yttra sig. Comviq står därmed bakom en åsiktskorridor att enbart vissa åsikter är de som de stöttar. Ganska glasklart med andra ord. Skulle kampanjen varit ärlig hade de nu valt ut om inte någon högerextrem men personer då som nu då är kritiska till feminism och massinvandring men icke. Yttrandefrihet å la PK således.
Citera
2017-02-01, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Jobbar åt en konkurrent till Comviq det är fler som har lämnat oss för Comviq än tvärtom.
Så tyvärr är inte deras kampanj helt värdelös.

Jag förstår...

Så det var den stora kundtillströmningen hos Comviq som låste växlarna?

Sannolikt upplevde Comviq att de inte hade kapacitet för fler kunder utan passade på att kicka Kakan för att slippa göra någon missnöjd genom dålig kapacitet i nätet.
Citera
2017-02-01, 18:29
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo har också testat det och det är nu inga fakekonton som en del verkar få det till (och som även fortsatt kommer hävdas). Hoppas dock att det nu fortsätter som en debatt om helheten när nu samtliga är utvalda för att ha "rätta" åsikter och det inte bara är Kakan som sagt och fortsatt säger dumma saker. Zara som namn t.ex kommer väl inte heller direkt leda till fler kunder för Comviq när de nu fortsätter med kampanjen efter hennes regelbundna hatretorik.

För Kakan personligen undrar man ju vad planen nu är. Att folk nu bytte abonnemang det kan väl inte blivit så förvånande för henne själv efter Audi och tidigare tittarstormar och den "time-outen" blev ju rekordkort. Som sagts innan då hoppa på för det blir positivt ändå för då kan jag skylla på hat istället för den enkla anledningen att det varit hon som nu stått för hatet som folk protesterar mot. Genom då deras plånbok. Som nu inte går att göra mot hennes ständiga medverkan i SVT.

För genomgångar om det goda hatet från Comviqs "ambassadörer" rekommenderas sidan Toklandet.

https://toklandet.wordpress.com/

Jag vet inte om alla finns med, men många av dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in