2017-02-01, 17:27
Medlem
Kakan meddelade nyss att hon hoppar av kampanjen!
Citera
2017-02-01, 17:27
Medlem
TheOneEyedSnakes avatar
EUREKA!!!

Comviq kom med officiellt utlåtande på sin facebook-sida!!

Citat:
Som en del av Comviqs uttrycksfrihetskampanj valde vi 10 profiler som, liksom vi, värnar om rätten till uttrycksfrihet. Idag har Kakan Hermansson på eget initiativ meddelat att hon hoppar av kampanjen eftersom hon upplevt situationen hotfull. Vi tycker att det är oerhört tråkigt, samtidigt har hon vår fulla förståelse och vårt stöd. Comviqs kampanj kommer att fortsätta som planerat. De reaktioner vi fått kring kampanjen visar tydligt varför kampanjen är viktig och varför uttrycksfrihet är värd att slåss för.

Med vänliga hälsningar,
Comviq
Citera
2017-02-01, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Det går nog inte att fakea en folkstorm så många gånger på samma sätt med så kort tid emellan och tänker då på Audi och Åhlens.

Ingen bryr sig och ingen går på det den här gången och det tycker jag känns bra.
Precis, ”folkstormen” är ett ett begränsat antal högertomtar med femtielva olika konton på olika sociala medier.
Citera
2017-02-01, 17:29
Medlem
schuberts avatar
Genialiskt drag av Kakan som för andra gången på kort tid får spela martyrkortet.

Nu är det bara en tidsfråga innan twitterstormen #BackaKakan får luft under vingarna igen.
Snyftartiklar i aftonbladet och reportage i aktuellt om näthatet.

De är inte så dumma som de ser ute de där...
Citera
2017-02-01, 17:31
Medlem
Asobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOneEyedSnake
EUREKA!!!

Fast det här räcker ju egentligen inte. Alltså visst Kakan är den värsta på listan men finns ju massa stolpskott kvar. Vem fan kan till exempel tycka att en kvinnomisshandlare ska ha den här formen av position?

Men ja, alla på listan (Mer eller mindre) är ju stolpskott av olika nivåer. ZL är fortfarande en rasist t.ex som vill tysta oliktänkande och konstant kommer med skitsnack mot konservativa, vita och dylikt.

Sen kommer detta knappast att stoppa folk från att lämna, Comviq har ju fortfarande inte gjort något eftersom dem själva inte backade, som de borde ha gjort.
Citera
2017-02-01, 17:32
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain
Precis, ”folkstormen” är ett ett begränsat antal högertomtar med femtielva olika konton på olika sociala medier.

Någon stat hur många som nu bytt kommer väl inte ut. Om det nu var på uppmaning då. Kritiken på kampanjen som helhet med bara vänsterextrema och fler av dessa som sagt dumma saker verkar de inte ens beröra...
Citera
2017-02-01, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Någon stat hur många som nu bytt kommer väl inte ut. Om det nu var på uppmaning då. Kritiken på kampanjen som helhet med bara vänsterextrema och fler av dessa som sagt dumma saker verkar de inte ens beröra...

Gissa vem som vet? Comviq!!

Jag har försökt nå fram hela gårdagen för att framföra kritik och avsluta mina barns abonnemang.

Köerna var långa och handläggaren jag till slut fick tag i hymlade inte med orsaken.

Kolla på kontonen som postat på Facebook. I stort sätt samtliga jag klickat på har lett till sidor som ser helt normala ut med familjebilder och vänner.
Citera
2017-02-01, 17:42
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
EUREKA!!!

One down, nine to go.
Citera
2017-02-01, 17:43
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain

Bara Aftonbladet hakar på denna gången. Flashbacks älskling aftonbladet. Ändå gången jag läser Aftonbladet är när det länkas från flashback.
Citera
2017-02-01, 17:43
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schubert
Genialiskt drag av Kakan som för andra gången på kort tid får spela martyrkortet.

Nu är det bara en tidsfråga innan twitterstormen #BackaKakan får luft under vingarna igen.
Snyftartiklar i aftonbladet och reportage i aktuellt om näthatet.

De är inte så dumma som de ser ute de där...

Precis. Någon började räkna på vad det kostade att ha kvar henne i kampanjen och när de insåg inkomstbortfallet per år så kom de på en Exit-plan som var win-win. Comviq slipper (?) förlorade kundkontakt och Kakan får gråta ut på Twitter/Aftonbladet.
Citera
2017-02-01, 17:46
Medlem
RingRing2014s avatar
Jag funderar även jag på att byta bort Comviq nu. Jag har ett abonnemang för 145kr i månaden med fria sms, fria inrikessamtal och fri surf (Det är väl inte oändlig surf antar jag). Har funkat bra.

Jag vill ju inte supporta dessa feminist-hjon alls och det skulle kännas riktigt lamt att vara en ickeaktiv konsument i det här läget.

Ni som bytt till billighetsabonnemang, vad har ni tagit? Hallon säger en del, kan det vara något?

Det ska påpekas att jag inte är någon kolerisk högertomte heller. Jag är för lika lön för lika arbete mellan könen, att kvinnor som gör mycket jobb hemma bör få en del av mannens inkomst avsatt till sin pension osv.

Det är viktigt att klargöra skillnaden mellan Kakan, Zaras och Ametists hat-feminism (Hata poliser, Janne Josefsson är nazist mm) och vanlig svenssonfeminism. Jag är en svenssonfeminist (nåja) och det är en djäävla skillnad.

Därför tänker jag kolla upp nytt abonnemang ikväll.

Gokväll gott folk.
Citera
2017-02-01, 17:46
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
EUREKA!!!

Källa på det: https://www.facebook.com/Comviq/posts/10154974100922953

Kakan har alltså enligt Comviq “vår fulla förståelse och vårt stöd.” Märk att repetitionen ‘vår … vårt’ innebär att endast förståelsen är full. Comviq: ‘Palla när Kakan tycker synd om sig själv.’
Senast redigerad av Zwerchstand 2017-02-01 kl. 17:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in