2017-01-31, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHelmersson
Det är ju samma byrå som gjorde Audireklamen. Antingen så lärde de sig ingenting. Eller så fick de exakt den responsen man förväntade sig. Jag kan dock inte som reklamare förstå hur man kan traggla vidare med Kakan. Känns som medialt självmord.

Är du säker? Resumé säger "Bakom kampanjen står ANR BBDO och Spotlight PR"

Och Audi var väl Holst-nånting?

ANR BBDO verkar ha som grej att provocera. De hade nån kampanj som hette mansplainingakuten. Kvinnor skulle kunna ringa till manspaliningakuten angående mansplainande de ville prata om. Unionen var tydligen beställare. Mansplaining är ett ytterst smaklöst och sexistiskt ord, men det är ju "det goda hatet" så då är det förstås ok. :/
Citera
2017-01-31, 20:08
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Förmodligen skapligt nöjda, de får sjukt bra räckvidd i många kanaler. Kolla bara den här tråden, full av "nyttiga idioter" som inte ens vet om det själva. Det här är självklart sanktionerat på exakt alla nivåer inom företaget.

Sluta tramsa. Audihaveriet var givetvis inget utstuderat jippo för att få uppmärksamhet, de kickade Kakan och Audimärket känns fortfarande clownigt efter det.

Detta fall är lika klantigt och verklighetsfrånvänt, en missräkning igen.

Vad är det för miserabel byrå som inte klarat att ha pekfingret i luften utan istället har det i röven?
Citera
2017-01-31, 20:09
Medlem
Känns tveksamt att de planerat en kampanj som leder till uppsägningar av abonnemang. Själv kommer jag i morgon säga upp mitt abonnemang hos Tele2.

Det tråkiga är att Jan Stenbeck ALDRIG skulle lägga en jävla krona på en sådan jävla korkad, infantil,antidemokratisk, lågpresterande person.

Men det gör Christina!...och det stannar inte där, läs tidningen Metro och ni förstår vad jag menar.

Kanske dags att bojkotta hela koncernen?
Citera
2017-01-31, 20:10
Medlem
Citat:
Förmodligen skapligt nöjda, de får sjukt bra räckvidd i många kanaler. Kolla bara den här tråden, full av "nyttiga idioter" som inte ens vet om det själva. Det här är självklart sanktionerat på exakt alla nivåer inom företaget. Lite trist grepp.

Utan minsta tvekan. Däremot tror jag knappast det kommer att skada Comviq. Det är jävligt brusigt i valet av operatör, så vad de greppar efter är uppmärksamhet. Och det får dom.

Det där tror jag inte på. Man vill säkert att namnet Comviq sprids, men knappast att det associeras med avsky från stora delar av befolkningen. Nu förlorar de en massa abonnenter och hatas i sociala medier. Inte alls trevligt för dom.
Citera
2017-01-31, 20:10
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Kan man kryssa i "Jag vill förbli anonym" också?

Uhh kollade på Halebop och man kan iaf kryssa i att man vill ha hemligt nummer.
Citera
2017-01-31, 20:12
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Förmodligen skapligt nöjda, de får sjukt bra räckvidd i många kanaler. Kolla bara den här tråden, full av "nyttiga idioter" som inte ens vet om det själva. Det här är självklart sanktionerat på exakt alla nivåer inom företaget. Lite trist grepp.

Utan minsta tvekan. Däremot tror jag knappast det kommer att skada Comviq. Det är jävligt brusigt i valet av operatör, så vad de greppar efter är uppmärksamhet. Och det får dom.

Du har fel, denna kampanj är startad av en refugees welcome-aktivist och knappast i syfte att tjäna pengar till Comviq utan enbart för att sprida vänsterpropaganda. Självklart har ledningen för Comviq godkänt upplägget för kampanjen men knappast för att de trodde att den skulle få extremt stor publicitet utan för att de inte kände till vilka extremister som ingick i den.

Självfallet kommer detta generera stor skada för Comviq, jag kan lova att hundratals redan sagt upp sina abonnemang och det lär knappast tillkomma några nya pga kampanjen.

Money talks och jag skulle bli mkt förvånad om inte kampanjen avslutas redan imorgon med en stor pudel.
Citera
2017-01-31, 20:15
Medlem
Citat:
...

Jag tror dock man tänkt lite snävt.

Det må vara hänt att detta inte skadar Comviq, då deras målgrupp främst verkar bestå av yngre, förhållandevis lättpåverkade personer. Att då ha med Kakan m.fl. fungerar säkert då andra, mindre extrema, personligheter också finns med.

Dock kan man ha missat en rätt betydande grupp personer med hyfsat inflytande som invänder starkt mot tveksamma ideal som en del av de involverade står för (polismord, att de som röstar fel bör dö, journalister som är nyanserade är nazister, och så vidare). Dessa personer kommer inte bara rata Comviq privat. De lär också utesluta eller missgynna Comviq och Tele2 vid upphandlingar.

Frågan är väl hur slutkalkylen ser ut. Men jag kan tänka mig att Tele2 förmodligen är milt irriterade just nu då det säkerligen finns tillräckligt många egenföretagare som är tillräckligt irriterade över hur deras skattepengar nyttjas för att dessutom vilja finansiera politisk propaganda genom att gynna Comviq/Tele2 som operatörer eller Kinnevik som ägare.
Citera
2017-01-31, 20:26
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Tror du Audi tycker att dom fått ut det dom ville i sin kampanj?
Absolut. Ingen i Audis primära målgrupp minns ett skit av den stormen.

Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Sluta tramsa. Audihaveriet var givetvis inget utstuderat jippo för att få uppmärksamhet, de kickade Kakan och Audimärket känns fortfarande clownigt efter det.

Detta fall är lika klantigt och verklighetsfrånvänt, en missräkning igen.

Vad är det för miserabel byrå som inte klarat att ha pekfingret i luften utan istället har det i röven?
Absolut inget trams från min sida, berättar bara hur verkligheten ser ut i branschen. Personligen tycker jag dock att kampanjen Comviq gör känns lite ofräsch, men jag vet å andra sidan inte exakt vad deras mål är.

Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsune
Det där tror jag inte på. Man vill säkert att namnet Comviq sprids, men knappast att det associeras med avsky från stora delar av befolkningen. Nu förlorar de en massa abonnenter och hatas i sociala medier. Inte alls trevligt för dom.
Nja, det kommer inte att bli så dramatiskt. Lågtröskelprodukt som mår bra av att namnet nöts in. Ganska enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av DrBlopp
Jag tror dock man tänkt lite snävt.

Det må vara hänt att detta inte skadar Comviq, då deras målgrupp främst verkar bestå av yngre, förhållandevis lättpåverkade personer. Att då ha med Kakan m.fl. fungerar säkert då andra, mindre extrema, personligheter också finns med.

Dock kan man ha missat en rätt betydande grupp personer med hyfsat inflytande som invänder starkt mot tveksamma ideal som en del av de involverade står för (polismord, att de som röstar fel bör dö, journalister som är nyanserade är nazister, och så vidare). Dessa personer kommer inte bara rata Comviq privat. De lär också utesluta eller missgynna Comviq och Tele2 vid upphandlingar.

Frågan är väl hur slutkalkylen ser ut. Men jag kan tänka mig att Tele2 förmodligen är milt irriterade just nu då det säkerligen finns tillräckligt många egenföretagare som är tillräckligt irriterade över hur deras skattepengar nyttjas för att dessutom vilja finansiera politisk propaganda genom att gynna Comviq/Tele2 som operatörer eller Kinnevik som ägare.
Jag håller med om att kampanjen känns mer desperat än väl genomtänkt, lite för enkelt att bara koppla på Kakan och vänta på skitstormen. För den har de i vart fall helt klart förväntat sig.
Citera
2017-01-31, 20:29
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Absolut. Ingen i Audis primära målgrupp minns ett skit av den stormen.

Absolut inget trams från min sida, berättar bara hur verkligheten ser ut i branschen. Personligen tycker jag dock att kampanjen Comviq gör känns lite ofräsch, men jag vet å andra sidan inte exakt vad deras mål är.

Nja, det kommer inte att bli så dramatiskt. Lågtröskelprodukt som mår bra av att namnet nöts in. Ganska enkelt.

Jag håller med om att kampanjen känns mer desperat än väl genomtänkt, lite för enkelt att bara koppla på Kakan och vänta på skitstormen. För den har de i vart fall helt klart förväntat sig.
Jodå, vi är flera i "Audis primära målgrupp" som har ganska gott minne
Men fine, jag har aldrig jobbat med B2C
Citera
2017-01-31, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenryMortonStanley

Vad tycker ni om valet av ambassadörer?
Hur pass politiskt färgad tror ni den här kampanjen kommer vara?
Påverkar detta er uppfattning om Comviq och er vilja att vara kund hos dem?

Valet av ambassadörer är provocerande. Kakan hånar Malexanderpolisens anhöriga och hatar vita män. Ametist näthatar Janne Josefsson och kallar honom nazist. Kakans uttalanden om polisen kan aldrig ursäktas. Det verkar inte som de förstår det. Hon har vidare uttalat sig sexistiskt och rasistiskt om vita män. Det är klart att kampanjen kommer att vara vänsteranstruken.

Jag vill inte töja på mina gränser. Jag är uttänjd så det räcker. Sedan 1997 har jag haft Comviq. Det första och enda abonnemanget, samma nummer i alla år. Har nog petat iväg 100 - 200 000 kr till Comviq. Har aldrig varit sen med en räkning. Mina räkningar betalas alltid samma dag jag får dem. Som vi medelålders etisk svensk man börjar jag känna mig mindre hemma hos Comviq. Refugee Welcome är ett totalt rött skynke. Det känns inte som såna som jag räknas i Comviqs kundstock. De kanske gör ett Brandos-upprop, och ber vita medelålders kunder att sluta vara kunder?

Samtidigt har jag inte något illa att säga om Comviq och på deras hemsida finns inte någon kampanj av det här slaget. Comviq har dålig kundservice, well de har ingen man kan ringa. Men det har funkat bra för mig. Men jag säger inte upp abonnemanget innan jag fått veta lite mer. Men det är ett minus för Comviq att öht befatta sig med några av dessa kändisar.
Citera
2017-01-31, 20:33
Medlem
Hlewagastirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permafrosten
Givet att det är Chimen Asadi som är projektledare på Comviq så är det väl inte särskilt förvånande att hon bjudit in tio vänstermänniskor. Södermalmsbon Chimen är tillika styrelseledamot och en av grundarna till Refugees Welcome och har själv åkt till den grekiska ön Lesbos för att hjälpa flyktingar. Hon har också vid ett par tillfällen medverkat i vänsterblaskan ETC där hon stoltserat med sitt flyktingpatos.

Dessutom deltog hon i FB-stormen mot Grand Hotel och gav hotellet en stjärna i betyg (innan hotellet gick ut och gjorde en pudel). Verkar mao vara en person som inte är sådär jätteintresserad av att vidga sin egen filterbubbla.
I somras talade hon i Almedalen:
Citat:
Onsdag
11.00 – 11.20
Mångkulturell kommunikation – en värdefull satsning. Lyssna på de som har lyckats
Ta del av hur Comviq har lyckats med sin kommunikation genom att förstå vikten av språkligt och kulturellt fokus. Intervju med Chimen Asadi – Project manager marketing på Comviq.
http://www.kapimarketing.com/nyhetsbrev/kapi-i-almedalen-2016/

Jag vet inte på vilket sätt Comviq skulle ha lyckats med mångkulturell kommunikation? Skulle dock inte förvåna mig om folk på Södermalm tycker Comviq är mångkulturellt för de har med den irakiska gubben i reklamen.

Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Kanske några fler unga hipstertjejer, men frågan är väl om det eventuella tillskottet väger upp för de som istället vänder företaget ryggen.
Tror snarare att ungdomar tycker det är pinsamt när 35-åringar som Kakan ska vara rebelliska.
Citera
2017-01-31, 20:36
Medlem
Kan inte bojkotta asen då jag redan fann det tvunget att byta från Tele 2 till 3 förrförra vintern.

Tele 2 gick då ut med att man gav bort telefoner med abonnemang till ensamkommande flyktinggubbar ur den massiva invasionsvågen som sköljde in över Sverige.

Jag hade då varit kund hos Tele 2 i sex eller åtta år, minns inte exakt, och inte fått en reklamkeps en gång.

Dessa svin har lätt för att ge bort andras pengar. Rösta med fötterna.

Bojkotta alla svenskfientliga företag där det är möjligt. Det går att göra skillnad. Tillsammans är vi starka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in