2017-02-02, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av l150
Vad tror du själv?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Terrorism

Kan vita drabbas av rasism kan jag gå med på att muslimer drabbas av terrorism annars aldrig
Citera
2017-02-04, 17:22
Medlem
Hexen666s avatar
Har det kommit fram något mer om motiv? Orkar inte scrolla igenom tråden. Det här med att några vittnen påstått att han ska ha skrikit Allahu Akbar t.ex, skulle det kunna vara nån slags efterapning av GM som vill göra samma sak som muzzlorna och på nått sätt ge igen med samma mynt? Kanske GM har någon vän/anhörig som strykit med i nån islamistattack och helt enkelt hatar muslimer?
Citera
2017-02-05, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Har det kommit fram något mer om motiv? Orkar inte scrolla igenom tråden. Det här med att några vittnen påstått att han ska ha skrikit Allahu Akbar t.ex, skulle det kunna vara nån slags efterapning av GM som vill göra samma sak som muzzlorna och på nått sätt ge igen med samma mynt? Kanske GM har någon vän/anhörig som strykit med i nån islamistattack och helt enkelt hatar muslimer?

eftersom han sympatiserade med Trump och Le Pen känns det inte som han gillade muslimer,men jag vet inte.
Senast redigerad av pederN 2017-02-05 kl. 13:18.
Citera
2017-02-05, 21:23
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
eftersom han sympatiserade med Trump och Le Pen känns det inte som han gillade muslimer,men jag vet inte.

Jo visst men ett par likes på facebook som miljoner andra också lajkat säger mig inte så mycket om hans motiv egentligen. Vid det här laget borde dom väl ha luskat ut motivet eftersom dom tog han levande. Mycket som känns skumt med det här.
Citera
2017-02-06, 11:31
Medlem
Sånt här kommer vi att se mer av i framtiden. Vita som "får nog" och på egen hand eller i liten grupp gör rasistiska eller islamofoba attacker. Förmodligen nästan omöjligt att förutse, eftersom dessa sannolikt inte kommer vara del av någon högerextrem eller rasistisk grupp, utan okända, ostraffade sympatisörer.
Citera
2017-02-07, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666

Mycket troligt att han skrek så av den anledningen, ja. Muslim är han i alla fall inte.
Citera
2017-02-07, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superkraft
Men hur dåligt skjuter idioten egentligen???

Bara 5 döda muslimer

Inte så lätt att skjuta. Titta exempelvis på videon när en arg vit man skjuter mot skolrektorn och rådet för att hans fru blev sparkad. Han kan inte stå mer än 4-5meter bort och missar. Dessa människor är inte militärt utbildade utan bara får tag på slumpmässigt vapen.
Citera
2017-02-07, 19:29
Medlem
Har det förekommit vad han får för straff, och hans motiv?
Citera
2017-02-07, 20:03
Medlem
Arbetarbroders avatar
Inget motiv från Bissonette ännu?

Frågor:
Hur lyckades "a loner", 27 år studerande Laval Universitet, få tag på en AK47 i Kanada? Var/hur gick det till?
Bissonette ska ha skjutit under bön i Moskén. Hur visste han när detta var?
Varför sa överlevare att de var TVÅ män med vapen (maskerade dessutom) och att Allahu Akbar" ska ha skrikits?
Varför klassas tex Münich Shooter som psykisk sjuk men Bisonette som terrorist även om dåden är lika?
Hur kunde kanadensiska polisen och politiker klassa det som ett terrordåd så snabbt?
Dagen efter ska en lag klubbats igenom i Kanadas Parlament/House on Common (eller vad fan det heter, deras form av Riksdag) som kriminaliserade Islamofobi.

Om det stämmer, så tror jag detta är en hoaX med syfte att få den nya lagen att flyga
Citera
2017-02-07, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Inget motiv från Bissonette ännu?

Frågor:
Hur lyckades "a loner", 27 år studerande Laval Universitet, få tag på en AK47 i Kanada? Var/hur gick det till?
Bissonette ska ha skjutit under bön i Moskén. Hur visste han när detta var?
Varför sa överlevare att de var TVÅ män med vapen (maskerade dessutom) och att Allahu Akbar" ska ha skrikits?
Varför klassas tex Münich Shooter som psykisk sjuk men Bisonette som terrorist även om dåden är lika?
Hur kunde kanadensiska polisen och politiker klassa det som ett terrordåd så snabbt?
Dagen efter ska en lag klubbats igenom i Kanadas Parlament/House on Common (eller vad fan det heter, deras form av Riksdag) som kriminaliserade Islamofobi.

Om det stämmer, så tror jag detta är en hoaX med syfte att få den nya lagen att flyga

Han var en "loner" så som alla andra skjutare, och jag tror att han hade folk som hjälpte honom. Det konstiga är att folk hatar muslimer för att dom skadar andra. Men varför skjuta muslimer som inte dricker, går till krogen, eller är elaka. Dessa som finns på moskén brukar oftast inte dra ut och skada andra.
Citera
2017-02-07, 20:53
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaBeast
Han var en "loner" så som alla andra skjutare, och jag tror att han hade folk som hjälpte honom. Det konstiga är att folk hatar muslimer för att dom skadar andra. Men varför skjuta muslimer som inte dricker, går till krogen, eller är elaka. Dessa som finns på moskén brukar oftast inte dra ut och skada andra.

Det här med "loner" är en väl en förhållandevis ny företeelse..?

Jag försökte göra en form av sammanfattning av händelserna under morgonen 2017-01-31 när situationen såg ut ungefär som nu:
Länk till inlägg (Flashback)

Den enda rimliga anledningen Bissonette skulle ha för att gå in och skjuta sex muslimer, som jag hittade iallafall, var kopplingen mellan Laval University i Quebec där både Bissonette och ett av offren i Moskén studerade/var lärare.

Men, motivbild saknas, jag har iallafall inte lyckats hitta någon. (officiell alltså)
Senast redigerad av Arbetarbroder 2017-02-07 kl. 20:55.
Citera
2017-04-11, 15:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sb40
Kanske det... nu vet du hur muslimer känner sig

Vet du hur muslimers offer känner sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto