Citat:
Nu måste vi reda ut en sak. Menar du att slidmynningen var stor, eller att slidväggarna var brett isär från varandra? De flesta har ju en tajt slidmynning, medan slidväggarnas avstånd varierar beroende var i menscykeln man är. När jag är inne på mensens tredje dag så kan jag köra in ett finger utan att ens nudda vid slidväggarna (tror det har att göra med att livmoderhalstappen breddar sig, och väggarna följer med). Andra dagar i månaden är jag kort och tajt.
Sedan skulle jag vilja att vi en gång för alla reder ut vad som menas med att vara trång. Betyder det att slidväggarna är så långt ifrån varandra att inte ens en kuk kan nudda vid dem, eller betyder det att väggarna suger sig fast runt kuken men inte bjuder på spänstigt motstånd? För sådant varierar ju också beroende på menscykeln. Ibland känns det som att ha fingret i en tom, avlång ballong: väggarna sitter tajt runt fingret men det ger inget tryck i alla fall. Och ibland känns det som att ha fingret i en sådan där vattenfylld stresskudde som man kan vända ut-och-in på: väggarna är uppsvällda och det går inte att få dem att öka avståndet, utan om man trycket emot med fingret så sväller väggen direkt tillbaka igen istället för att anpassa sig.
Sedan skulle jag vilja att vi en gång för alla reder ut vad som menas med att vara trång. Betyder det att slidväggarna är så långt ifrån varandra att inte ens en kuk kan nudda vid dem, eller betyder det att väggarna suger sig fast runt kuken men inte bjuder på spänstigt motstånd? För sådant varierar ju också beroende på menscykeln. Ibland känns det som att ha fingret i en tom, avlång ballong: väggarna sitter tajt runt fingret men det ger inget tryck i alla fall. Och ibland känns det som att ha fingret i en sådan där vattenfylld stresskudde som man kan vända ut-och-in på: väggarna är uppsvällda och det går inte att få dem att öka avståndet, utan om man trycket emot med fingret så sväller väggen direkt tillbaka igen istället för att anpassa sig.
Intressant beskrivning! Aldrig hört någon prata om det, men jag instämmer med det mesta. Inte att slidväggarna är ifrån varandra, men att det skiljer sig i menscykeln och vid lite andra tillfällen med.
Ett ex sa dock att det finns stora skillnader i tightheten på öppningar också.