• 1
  • 2
2017-01-29, 08:40
Medlem
another-devils avatar
I denna tråd vill jag diskutera hur media ändrar sin rapportering ang migrationsfrågan. Att sk gammelmedia även vågar rapportera negativa saker kring den massiva invandring vi tagit emot de senaste åren. Att media vågar rapportera trots att det kanske "hjälper mörka krafter" och liknande.

Först ut är Expressen.
http://www.expressen.se/ledare/anna-...rnativa-fakta/

Löfvens lögner i SVT tas upp.

Varför ändrar man sig nu? Är det bra eller dåligt?
Citera
2017-01-29, 08:52
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av another-devil
I denna tråd vill jag diskutera hur media ändrar sin rapportering ang migrationsfrågan. Att sk gammelmedia även vågar rapportera negativa saker kring den massiva invandring vi tagit emot de senaste åren. Att media vågar rapportera trots att det kanske "hjälper mörka krafter" och liknande.

Först ut är Expressen.
http://www.expressen.se/ledare/anna-...rnativa-fakta/

Löfvens lögner i SVT tas upp.

Varför ändrar man sig nu? Är det bra eller dåligt?

Din analys bygger på 1 enda referens. Dessutom pekar du på deras mest högervridna krönikör Anna Dahlberg. Det är väl ingen nyhet att hon skriver på det här sättet. Det finns ett antal personer inom tokhögern som trixat sig in i PK-media för att skriva sin faktaresistenta artiklar:

Alice Teodorescu
Tove Lifvendahl
Ivar Arpi
Sanna Rayman
Naomi Abramowicz
Citera
2017-01-29, 09:05
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Din analys bygger på 1 enda referens. Dessutom pekar du på deras mest högervridna krönikör Anna Dahlberg. Det är väl ingen nyhet att hon skriver på det här sättet. Det finns ett antal personer inom tokhögern som trixat sig in i PK-media för att skriva sin faktaresistenta artiklar:

Alice Teodorescu
Tove Lifvendahl
Ivar Arpi
Sanna Rayman
Naomi Abramowicz

Alice är väl ett exempel på nån som gått från extremliberal till en mer ifrågasättande hållning. Idag ställs hon upp mot tex Anders Lindberg i intervjuer om migration. Ivar har inte ändrat sig utan har alltid haft en migrationskritisk hållning.

Varför har GP ändrat inriktning i denna fråga genom att ta in Alice? Det kan vara för att problemen i Göteborg är på en annan nivå än i Stockholm. Folk på GP sa upp sig när Alice anställdes vill jag minnas. På vilket sätt är Alice o Ivar faktaresistenta?
Citera
2017-01-29, 09:15
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Alice är väl ett exempel på nån som gått från extremliberal till en mer ifrågasättande hållning. Idag ställs hon upp mot tex Anders Lindberg i intervjuer om migration. Ivar har inte ändrat sig utan har alltid haft en migrationskritisk hållning.

Varför har GP ändrat inriktning i denna fråga genom att ta in Alice? Det kan vara för att problemen i Göteborg är på en annan nivå än i Stockholm. Folk på GP sa upp sig när Alice anställdes vill jag minnas. På vilket sätt är Alice o Ivar faktaresistenta?

Alice är reaktionär/populist.

Varför f.d. liberal media valt att krydda sina redaktioner med populister beror ju mest sannolikt på att det säljer bra. Själv håller jag mig till media som står för sina ideal.

Jag ville inte använda begreppet "rasist", så jag skrev istället det nya epitetet "faktaresistent".
Citera
2017-01-29, 09:43
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Alice är reaktionär/populist.

Varför f.d. liberal media valt att krydda sina redaktioner med populister beror ju mest sannolikt på att det säljer bra. Själv håller jag mig till media som står för sina ideal.

Jag ville inte använda begreppet "rasist", så jag skrev istället det nya epitetet "faktaresistent".

Vi har helt olika syn på vad faktaresistent betecknar. Enligt mig nån som inte tar till sig fakta tex kring migrationens kostnader. Alltså en pk-ist och inte nån som brukar kallas rasist. Hur resonerar du?

Vilka media pratar du om som står för sina ideal?
Citera
2017-01-29, 09:49
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Vi har helt olika syn på vad faktaresistent betecknar. Enligt mig nån som inte tar till sig fakta tex kring migrationens kostnader. Alltså en pk-ist och inte nån som brukar kallas rasist. Hur resonerar du?

Vilka media pratar du om som står för sina ideal?

Faktaresistent, propagandaresistent ... de går att kleta vem som helst, oavsett åsikt. Du verkar vara av den onyanserade gruppen tyckare som anser att trad. media står för lögner och propagandamedia för sanningarna.

Sverigesradio står för sina ideal.
Citera
2017-01-29, 09:59
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Faktaresistent, propagandaresistent ... de går att kleta vem som helst, oavsett åsikt. Du verkar vara av den onyanserade gruppen tyckare som anser att trad. media står för lögner och propagandamedia för sanningarna.

Så Sveriges radios ideal om oberoende rapportering följs menar du?

Jag tycker Trad media har underlåtit att rapportera om de negativa effekterna av massinvandring under lång tid men nu börjar detta ändras, därav tråden.
Citera
2017-01-29, 10:00
Medlem
elmhedens avatar
Citat:

Är inte detta en del av problemet. Bör inte Sveriges Radio föra en så objektiv retorik som möjligt just p.g.a. att det är statligt finansierat? Eller är det alltså okej för sittande majoritet att idka så mycket inflytande de kan för att få ut sin propaganda?
Citera
2017-01-29, 10:03
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Citat:
Berlins borgmästare varnar Trump för murbygge

Tysklands erfarenhet av att bygga murar mellan folk är inte den bästa. Nu varnar Berlins borgmästare Donald Trump för att fullfölja planerna på en gränsmur mot Mexiko.

Med Berlinmuren (eller "den antifascistiska skyddsvallen", som den kallades på östtyskt nyspråk) i färskt minne ser nu många tyskar med fasa på USA:s president Donald Trumps planer på ett murbygge längs gränsen mot Mexiko.

http://www.svt.se/nyheter/utrikes/be...p-for-murbygge

Lite oväntad beskrivning av Berlinmuren av SVT.
Citera
2017-01-29, 10:28
Medlem
Svt text idag:

Citat:
Novus: Vården viktigaste frågan

I Novus undersökning av de viktigaste
politiska frågorna i december 2016 så
var det första gången på ett år som
invandringen inte längre var den
viktigaste frågan för väljare.

Nu bekräftas skiftet: invandringen är
kvar som trea med 55 procent. Sjuk-
vården är fortsatt viktigaste fråga
med 64 procent - upp 7 procentenheter
sedan december. På andra plats kommer
skola och utbildning med 57 procent.

Undersökningen är gjord 19-24 januari
i Novus Sverigepanel - en riksrepre-
sentativ och slumpmässigt rekryterad
webbpanel. 1.015 intervjuer gjordes.
Citera
2017-01-29, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redcube
Svt text idag:

Frågan är vad blir resultatet om vi kompenserar för Sjöströms oproffsiga utförande av undersökningar?
Citera
2017-01-29, 11:01
Medlem
Citat:

Alice Teodorescu
Tove Lifvendahl
Ivar Arpi
Sanna Rayman
Naomi Abramowicz

På vilket sätt uttrycker sig den här faktaresistensen menar du? Ta till exempel artikeln i trådstarten, vad är det som inte stämmer?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in