2017-01-30, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokette
Eftersom många kommentarer handlar om Anders våldskapital känner jag mig nödgad att tala om att vid tillfällen som han misshandlat så har han haft "god anledning". Anders blev väldigt aggressiv om någon gick på hans kvinnliga vänner. Jag vet absolut inte hur det ligger till i det här fallet då jag aldrig hört talas om GM men tidigare har Anders våld handlat om att en tjejkompis till honom blivit misshandlad eller våldtagen. Det är alltså inte så att han helt oprovocerat hoppar på människor som en galning.

Det är ju klassiska förevändningar för nära nog alla WT-våldsbrottslingar. Man förklär sina våldsbrott till hjältedåd, får vara lite white knight och kanske får man fitta också.
Problemet är givetvis att förevändningarna påfallande ofta är helt gripna i luften.

Har du legat med någon WT var intresserad av, då var det våldtäkt.
Eller så har du spöat bruden.
Är tjejen intresserad av dig och det börjar gå framåt på krogen, då har du förmodligen tafsat.

Gissningsvis är exakt noll personer som vålds-Anders gett sig på dömda för våldtäkt eller misshandel. Troligen inte ens anmälda.
Citera
2017-01-30, 01:40
Medlem
Universells avatar
Vilka motiv de hade bakom det spelar ingen roll,
de kommer bägge två att få sitta inne på livstid (om det var 2 st)
Gör man jävligt dumma saker så ska man få ett rättvist straff
Citera
2017-01-30, 01:45
Medlem
Att blåljuspersonal skall vänta in polis är väl ett problem vi fått med alla nyanlända. Mig veterligen så stenade inte vi svenskar räddningspersonal när de anlände.
Detta är ju ett problem som Sveriges Regeringar har orsakat. Beatrice Ask var dessutom justitieminister fram till 2014 och det är hennes parti som öppnade dörrarna och hon var ansvarig för utformningen av brottsbekämpningen.
Varför hon sitter och gnäller nu om hårdare straff, när hon inte ordnade det själv, förstår jag inte.

Däremot så beklagar jag grabbens mycket för tidiga död och skänker ett beklagande till Beatrice Ask och familjen över detta. Ingen skall behöva råka ut för något sådant.
Citera
2017-01-30, 01:48
Medlem
Kokettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melonpartiet
Det är ju klassiska förevändningar för nära nog alla WT-våldsbrottslingar. Man förklär sina våldsbrott till hjältedåd, får vara lite white knight och kanske får man fitta också.
Problemet är givetvis att förevändningarna påfallande ofta är helt gripna i luften.

Är tjejen intresserad av dig och det börjar gå framåt på krogen, då har du förmodligen tafsat.

Gissningsvis är exakt noll personer som vålds-Anders gett sig på dömda för våldtäkt eller misshandel. Troligen inte ens anmälda.

Nu råkar jag känna Anders ganska väl och vet att så inte är fallet. Jag vill inte fläka ut hans livshistoria här och inte heller dra upp historier där gamla flickvänner och tjejkompisar förekommer. Jag kommer därför inte presentera några exempel. Anders hade många problem men han var på väg att styra upp sitt liv. Det som stod i vägen var hans vredesutbrott när någon av hans vänner farit illa. Och jag kan garantera att han inte var någon som förhävde sig eller förklädde sina våldsbrott till hjältedåd.
Citera
2017-01-30, 02:02
Medlem
Kokettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclair
Det har uppenbarligen varit minnesstund i kyrkan nu också. Skvallret borde ha klara uppfattningar om vad som hänt. Ingen från Sveg som kan berätta?

Den döde verkar ha haft jobb också, så helt nedgångna har inte gänget varit.

Japp, han byggde timmerstugor och hjälpte sin mormor. Han hade ett väldigt gott hjärta trot eller ej
Citera
2017-01-30, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dramig
Att blåljuspersonal skall vänta in polis är väl ett problem vi fått med alla nyanlända. Mig veterligen så stenade inte vi svenskar räddningspersonal när de anlände.
Detta är ju ett problem som Sveriges Regeringar har orsakat. Beatrice Ask var dessutom justitieminister fram till 2014 och det är hennes parti som öppnade dörrarna och hon var ansvarig för utformningen av brottsbekämpningen.
Varför hon sitter och gnäller nu om hårdare straff, när hon inte ordnade det själv, förstår jag inte.

Däremot så beklagar jag grabbens mycket för tidiga död och skänker ett beklagande till Beatrice Ask och familjen över detta. Ingen skall behöva råka ut för något sådant.

Fair enough, men då borde han nog bytt umgänge till folk som i lägre grad "far illa" och behöver hans raseri. Du vet ju precis som jag att det inte alls är ovanligt att kvinnliga bekanta regelmässigt råkar "fara illa" och råkar berätta det för våldsmän, ibland för uppmärksamhetens skull.

Känslan är ju att hela sällskapet är en samling relativt tragiska figurer.
Citera
2017-01-30, 02:27
Medlem
Kokettes avatar
Citat:
Fair enough, men då borde han nog bytt umgänge till folk som i lägre grad "far illa" och behöver hans raseri. Du vet ju precis som jag att det inte alls är ovanligt att kvinnliga bekanta regelmässigt råkar "fara illa" och råkar berätta det för våldsmän, ibland för uppmärksamhetens skull.

Känslan är ju att hela sällskapet är en samling relativt tragiska figurer.

Du tycks mig vara ett riktigt miffo. Det var inte så att han hoppade på någon för att han hört ryktas att en våldtäkt begåtts.

Jag har haft kontakt med Anders de senaste månaderna och han berättade hur han ägnade dagarna åt arbete och promenader med hunden. Han var uppenbart stolt över att ha styrt upp sitt liv och han ville göra sin familj stolt. Därför var han noga med att säga till mig att när vi ses så får jag inte syssla med något fuffens. Så det är ingen påhittad snyfthistoria som länkas i tråden. A har haft ett tufft liv och sysslat med en del skumt men tagit avstånd och försökt bli en bättre människa.

Blir lite smått irriterad över att tråden kommit att handla om Beatrice Ask. Det har faktiskt ingenting alls med denna händelse att göra.
Citera
2017-01-30, 03:59
Medlem
bralesss avatar
Citat:
Nu råkar jag känna Anders ganska väl och vet att så inte är fallet. Jag vill inte fläka ut hans livshistoria här och inte heller dra upp historier där gamla flickvänner och tjejkompisar förekommer. Jag kommer därför inte presentera några exempel. Anders hade många problem men han var på väg att styra upp sitt liv. Det som stod i vägen var hans vredesutbrott när någon av hans vänner farit illa. Och jag kan garantera att han inte var någon som förhävde sig eller förklädde sina våldsbrott till hjältedåd.

Hade han flickvän eller dejtade någon speciell när han avled? Inte intresserad av namn eller att outa den personen, bara nyfiken på hur sorgearbetet kommer gå till för anhöriga.
Citera
2017-01-30, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azimut68
Sveg ligger "mitt ute i skogen".

Vet inte vilken stad som ligger närmast med ett stort sjukhus men avstånden är följande:
Östersund 187 km ca 2h 23min med bil(laglig fart).
Sundsvall 217km ca 2h 51min med bil
Mora 140km ca 1h 50min med bil, finns ett lasarett i Mora som dock är stängt idag.
Det var inte många rätt där inte.
Mora lasarett har väl aldrig "stängt" mig veterligen och som någon annan sade så har de ju tillgång till både helikopter och 6 st ambulanser stationerade i Mora.
Det är något jag vet då jag har vänner som jobbar där.

Tragiskt iaf när sådant här händer jag undrar om person nummer 2 överlever?
Citera
2017-01-30, 08:07
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:

Nej det är ju den lamaste ursäkten för en svartsjuk man att ge någon stryk. Tror knappast att Anders könner så mönga tjejer som blivit våldtagna eller slGna av andra män. Snarare tvärtom att det ligger i mer våldsamma möns natur att slå sina tjejer och våldta dom.
Citera
2017-01-30, 08:15
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorfront
Korrekt ja. Skärskadan orsakades av en flaska som BO slog i huvudet på GM. BO attackerade först å fick tyvärr lida för de. Tkr dock att GM gick åt helvete för långt. Har man nånting inuti pannfläsket borde man inse när de är dax å släppa!

Oklart är dock vem den andre anhållne är å vad dennes roll i de hela ska vara

Hade någon försökt slå ihjäl mig med en flaska, ja det är ett högst dödligt vapen, så,hade även jag hellre försökt döda min motståndare innan jag dog.
Citera
2017-01-30, 08:41
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Citat:
Anders hade många problem men han var på väg att styra upp sitt liv.
Citat:
A har haft ett tufft liv och sysslat med en del skumt men tagit avstånd och försökt bli en bättre människa
Ifrågasätter dig inte men nästan alla trådar här i Aktuella brott & straff har inlägg från personer som känner de iblandade och som bedyrar att både gärningsmän & brottsoffer (lite beroende på) "lagt ner" sitt kriminella/missbrukande liv.
Så säger alla missbrukare, våldsverkare & kriminella; -nä jag tar det lugnt nuförtiden! ...vilket oftast bara betyder att det var ett tag sedan sist de åkte fast/blivit påkomna..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in