2017-01-30, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Hade någon försökt slå ihjäl mig med en flaska, ja det är ett högst dödligt vapen, så,hade även jag hellre försökt döda min motståndare innan jag dog.

Ja alltså känner man sig hotad till döden så vill man nog inte ta några risker.
Har tänkt flera ggr när man kollar på film när någon är på väg att mördas och faktiskt mördas också att om jag hade varit i den situationen så hade jag inte tagit risken att bara slå på personen eller försöka springa därifrån, för då hade kanske personen följt efter och så hade man mördats i alla fall.

Bättre att ta det säkra före det osäkra och faktiskt ta livet av den andra om det är enda utvägen. Kan man istället knocka personen medvetslös så är ju det att föredra förstås, men när man är i en livshotande situation så hinner man säkert inte tänka klart utan agerar troligen instinktivt för att rädda sitt liv.
Citera
2017-01-30, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BJonsson
Nej men om man får en flaska i huvudet och samtidigt blir skuren av den som MGM blev

Ja just som du skriver. GM fick en flaska i huvudet och blev skuren. Men han lever, är dock allvarligt skadad och ligger på sjukhus. Enligt Expressen var det BO som förblödde dvs blödde till döds, det gör man väl ändå inte av strypning?! Alltså måste han också ha skurits allvarligt.
Citera
2017-01-30, 09:33
Medlem
Jag har vid ett par tidigare tillfällen i tråden undrat vart uppgiften om strypning kommer ifrån förutom att det bara skrivits här i tråden. Varifrån kommer den uppgiften? Den förekommer ingen annanstans än att ett par skrivit det här i tråden. På övriga ställen anges att BO skurits och förblött av skadorna.

Är det någon här inne som faktiskt VET vad som hände? Som kanske rent av var på plats själv? Jag tycker det verkar som om en hel del vilda spekulationer förs. Huruvida BO blev strypt eller skuren (kanske både och) till döds så lär det med största sannolikhet visa sig iom obduktionen. Där fastställs ju den egentliga dödsorsaken.
Senast redigerad av Agaten 2017-01-30 kl. 09:36.
Citera
2017-01-30, 09:34
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Blir lite förvirrad nu, finns det inte en plats vid namn sveg även i hälsingland?

Mitt självklara svar var att det bara finns ett Sveg och det ligger i Härjedalen, men googlade, sökte på hitta.se och kollade på Wikipedia för säkerhets skull. Och mitt svar är att det är du som är förvirrad. Det finns tydligen bara ett Sveg och det ligger i just Härjedalen. Vet inte vilken ort i Hälsingland som du blandat ihop med Sveg.
Citera
2017-01-30, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokette
Jag har haft kontakt med Anders de senaste månaderna och han berättade hur han ägnade dagarna åt arbete och promenader med hunden. Han var uppenbart stolt över att ha styrt upp sitt liv och han ville göra sin familj stolt. Därför var han noga med att säga till mig att när vi ses så får jag inte syssla med något fuffens. Så det är ingen påhittad snyfthistoria som länkas i tråden. A har haft ett tufft liv och sysslat med en del skumt men tagit avstånd och försökt bli en bättre människa.
.

En sådan härva med bullshit! Varenda gangster har "på något sätt" försökt styra upp sitt liv tjoho.

Att dom någon gong per dygn gör eller säger något vettigt om att sluta knarka etc innebär fan inte att man sett ljuset.

Å du kokette med dina inlägg i knarktrådar gör inte saken bättre för den döde pundaren. Du förstärker teorin om wt knark psykosfolk så grymt bra.

Byggde timmerhus och hjälpte mamma hahaha...även axmyr jobbade på dagen och var snäll mot släktingar.

Viftamed avslagen flaska...det är kanske kokett i ditt dimmiga droghelvete...men inte i samhället som du står utanför.

Ditt vider!
Citera
2017-01-30, 09:44
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Universell
Vilka motiv de hade bakom det spelar ingen roll,
de kommer bägge två att få sitta inne på livstid (om det var 2 st)
Gör man jävligt dumma saker så ska man få ett rättvist straff

Det blir inte automatisk livstid för att det är två som dödat. För att få livstid krävs det mer än detta. Lotta Rudholm blev misshandlad till döds (och helt oigenkännlig) av sitt ex som var dubbelt så stor, skogstokig och full av anabola. Han fick 18 år.

Sen antyds det att BO var den som startade det hela - att han attackerade en av GM med en flaska och skadade honom svårt. Stämmer det (omöjligt att säga i nuläget), så påverkar det definitivt hur domstolen dömer strafflängden.
Citera
2017-01-30, 09:51
Medlem
Snuten har lagt munkavle på dom vittnen som finns för att undvika att det sprids spekulationer och uppgifter som kan försvåra utredningen ..
Citera
2017-01-30, 10:16
Medlem
Sinclairs avatar
Det här med två mgm och en förblödd och död bo/gm.
Om strypningen inte är missuppfattning kan det ju ha skett enligt följande:

Bo/gm1 drämmer bo/gm2 i huvudet med flaska vilken skär upp halsen, bo/gm2 försvar sig med strypgrepp, gm3 ingriper och använder kniv eller flaskan på gm/bo1.
Citera
2017-01-30, 10:32
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Mitt självklara svar var att det bara finns ett Sveg och det ligger i Härjedalen, men googlade, sökte på hitta.se och kollade på Wikipedia för säkerhets skull. Och mitt svar är att det är du som är förvirrad. Det finns tydligen bara ett Sveg och det ligger i just Härjedalen. Vet inte vilken ort i Hälsingland som du blandat ihop med Sveg.

Ber om ursäkt, förstod i efterhand att Sveg ligger nära till Hälsingland, dock ej i. Sorry för förvirring.
Citera
2017-01-30, 10:37
Medlem
Kan bara beklaga det inträffade och inte minst, förbanna de jävla drogerna.
Det är ju inte heller en klassfråga, utan alla kan komma i kontakt med skiten.
Att människor aldrig lär sig ! ?
Citera
2017-01-30, 13:17
Medlem
Kokettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
Ifrågasätter dig inte men nästan alla trådar här i Aktuella brott & straff har inlägg från personer som känner de iblandade och som bedyrar att både gärningsmän & brottsoffer (lite beroende på) "lagt ner" sitt kriminella/missbrukande liv.
Så säger alla missbrukare, våldsverkare & kriminella; -nä jag tar det lugnt nuförtiden! ...vilket oftast bara betyder att det var ett tag sedan sist de åkte fast/blivit påkomna..

Absolut. Jag känner väl igen fenomenet. Men här handlar det inte om ett par dagars "helomvändning" utan om att A hade skaffat sig långsiktiga planer för framtiden. Under en längre tid skötte han sitt arbete och sa upp bekantskapen med alla skummisar. Han hälsade inte ens på mig i Stockholm (med undantag för när han skulle hjälpa släkt att flytta grejer) eftersom han inte ville bli inblandad i min skit.
Citera
2017-01-30, 13:25
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Ber om ursäkt, förstod i efterhand att Sveg ligger nära till Hälsingland, dock ej i. Sorry för förvirring.

Aha, det förklarar ju allt. Du tänkte på rätt ort, men lade den i fel landskap. Rätt, men ändå fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Kan bara beklaga det inträffade och inte minst, förbanna de jävla drogerna.
Det är ju inte heller en klassfråga, utan alla kan komma i kontakt med skiten.
Att människor aldrig lär sig ! ?

Droger och alkohol (även nikotin) börjar de flesta med när de är tonåringar eller yngre, dvs då de är unga och dumma utan konsekvenstänk. När de väl fattar allvaret är de redan fast i skiten.

Sen är det väl allmänt känt att de med ADHD självmedicinerar i hög grad vilket lätt leder till missbruk och brottslighet. Om jag inte har fel är förekomsten av de med ADHD högre i fängelser än i befolkningen.

Dessutom är ADHD för det mesta ärvt, dvs risken finns att en av föräldrarna har eländet. Om det är pappan är han som regel inte med i bilden. Är det mamman kanske hon har nog med sina egna problem. En sån uppväxt kan vara tuff. Även om mamman är "normal" och stabil, så kan saknaden av pappan göra livet lite svårare för dessa barn.

Inget av det jag säger är en ursäkt för missbruk och kriminalitet. Bara en förklaring. Man väljer själv vilken väg man ska gå i livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in