Citat:
Ursprungligen postat av
NirvanA
Jag har för mig att det finns typ ett par polisenheter över en yta som är större än hela skåne i aktuellt område, händer det olyckor där i obygden kan det ta 1-2 timmar innan polisen kommer fram... Lite bättre med ambulans fast rätt illa där med.
Jag minns för många år sedan i Sveg när en guldsmedsbutik fick inbrott och rånades under en helg.
Det fanns då ingen polispatrull tillgänglig alls i hela Härjedalen, så polis fick skickas från Östersund vilket är 19mil bort. Detta visste så klart tjuvarna som hade gott om tid på sig att länsa butiken.
En annan gång, under en helg såg jag hur en vän till mig blev misshandlad. Jag kunde tyvärr inte göra så mycket för dom var 5-6 personer som attackerade, men jag gick ifrån och ringde 112. Fick då höra att det bara fanns en patrull i Härjedalen och den var 6mil bort i ett annat ärende, så de kunde tyvärr inte göra något!
Det är ju skandal att det ska behöva vara så här. Det är ju inte direkt så att det här är ett nytt problem som sagt. Har funnits regeringar under åren som hade kunnat göra nåt åt polisen, men de tycker att det ska vara så här.