2017-01-29, 14:02
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Med hederligt menar jag att man inte använder vapen.

Ja det är klart. Står ingenstans dock men min känsla är att en kniv är inblandad.
Citera
2017-01-29, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Var ligger huset på bilden? som finns i LT grått eternit

Det är väl där GM bor?

https://www.google.se/maps/@62.0233568,14.3616226,3a,75y,270h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1swk-J9FZRAHZOfVhayDpi5Q!2e0!7i13312!8i6656
Citera
2017-01-29, 14:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Med hederligt menar jag att man inte använder vapen.
Och en kniv är inte ett vapen?
Citera
2017-01-29, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Och en kniv är inte ett vapen?

Vad vet man om brottsoffret och gärningsmannen. Jag tänker på utbildning, yrkeserfarenhet och och om vederbörande varit straffad.
Citera
2017-01-29, 14:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 42-43-44
Vad vet man om brottsoffret och gärningsmannen. Jag tänker på utbildning, yrkeserfarenhet och och om vederbörande varit straffad.
Kikar man på fb verkar dem rätt off i allmänhet.
Citera
2017-01-29, 15:02
Medlem
Bodde BO i Sundsvall?
Citera
2017-01-29, 15:02
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 42-43-44

WT vad det verkar.

Vad har man för utsikter när man bor uppe i en håla i ingenmansland egentligen? Finns väl ingen tilltro till något, så inte förvånad att det händer.
Citera
2017-01-29, 15:06
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azimut68
Så en politikers släkting dog p.g.a att det tog tid att få personen till sjukhus snabbt nog.

Så går det när Alliansen & Sossarna skär ner på välfärden.

RIP grabben som dog & beklagar sorgen till nära familjeanhöriga.

Till Beatrice Ask har jag bara en sak att säga slå upp ordet Karma.
Jag har för mig att det finns typ ett par polisenheter över en yta som är större än hela skåne i aktuellt område, händer det olyckor där i obygden kan det ta 1-2 timmar innan polisen kommer fram... Lite bättre med ambulans fast rätt illa där med.
Citera
2017-01-29, 15:14
Medlem
KodareOkands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag har för mig att det finns typ ett par polisenheter över en yta som är större än hela skåne i aktuellt område, händer det olyckor där i obygden kan det ta 1-2 timmar innan polisen kommer fram... Lite bättre med ambulans fast rätt illa där med.

Har man tur är ambulanshelikoptern ledig. I annat fall är det rätt kört om man inte bor inom en radie på max 10 mil från Östersund, som är det enda sjukhuset i regionen värt namnet. Tragiskt när resursbristen gör sig påmind på det här sättet.
Senast redigerad av KodareOkand 2017-01-29 kl. 15:17.
Citera
2017-01-29, 15:15
Medlem
Citat:

Sveg ligger "mitt ute i skogen".

Vet inte vilken stad som ligger närmast med ett stort sjukhus men avstånden är följande:
Östersund 187 km ca 2h 23min med bil(laglig fart).
Sundsvall 217km ca 2h 51min med bil
Mora 140km ca 1h 50min med bil, finns ett lasarett i Mora som dock är stängt idag.
Citera
2017-01-29, 15:19
Medlem
KuKluxKlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azimut68
Sveg ligger "mitt ute i skogen".

Vet inte vilken stad som ligger närmast med ett stort sjukhus men avstånden är följande:
Östersund 187 km ca 2h 23min med bil(laglig fart).
Sundsvall 217km ca 2h 51min med bil
Mora 140km ca 1h 50min med bil, finns ett lasarett i Mora som dock är stängt idag.

Haha. Nejdu. Mora har ett akutsjukhus med egen ambulanshelikopter t.o.m.
Den kan vara på plats inom en halvtimme skulle jag kunna gissa på från det att larmet inkommer.
Citera
2017-01-29, 15:20
Medlem
Citat:

Jag minns för många år sedan i Sveg när en guldsmedsbutik fick inbrott och rånades under en helg.

Det fanns då ingen polispatrull tillgänglig alls i hela Härjedalen, så polis fick skickas från Östersund vilket är 19mil bort. Detta visste så klart tjuvarna som hade gott om tid på sig att länsa butiken.

En annan gång, under en helg såg jag hur en vän till mig blev misshandlad. Jag kunde tyvärr inte göra så mycket för dom var 5-6 personer som attackerade, men jag gick ifrån och ringde 112. Fick då höra att det bara fanns en patrull i Härjedalen och den var 6mil bort i ett annat ärende, så de kunde tyvärr inte göra något!

Det är ju skandal att det ska behöva vara så här. Det är ju inte direkt så att det här är ett nytt problem som sagt. Har funnits regeringar under åren som hade kunnat göra nåt åt polisen, men de tycker att det ska vara så här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in