2017-01-29, 23:33
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
I mina yngre dagar testade jag hur snabbt man kunde kör Sveg -> Östersund. Självklart bröt jag mot hastighetsreglerna ganska rejält och lyckades ta mig den sträckan på 1h och 15min.

Skulle ambulansen köra den sträckan med blåljusen på så skulle dom aldrig klara den tiden.
Snitta 160 på dessa "småvägar" (kollade Google Maps) låter omöjligt, du måste varit uppe i 240 på vissa sträckor.
Citera
2017-01-29, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Snitta 160 på dessa "småvägar" (kollade Google Maps) låter omöjligt, du måste varit uppe i 240 på vissa sträckor.

Bilen toppade 225 och jag körde 225 där det var möjligt. På 50 sträckor höll jag mig till 100-120.
Ja jag vet att det är sinnessjukt och livsfarligt för både mig själv och andra och jag skulle aldrig göra något liknande idag, men då var jag ung och tog risker.
Citera
2017-01-30, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdFontes
Nja, jag ser en historia om en mamma som nyss förlorat sitt barn, det svåraste som finns i livet är att förlora ett barn även om det är ett med problem. Har inga barn själv men jag alltid tänker hur alla var i nåns famn, en mamma som ser i ögonen på det oskyldigaste som finns och tänker det här "ska du heta", hon har stora drömmar för den lilla människan och ingenstans ingick det här.
Inte lätt han hade tydligen värsta sortens adhd, gissar att det var det som utlöste att han attackerade gm med en flaska. Otroligt tragiskt.
Citera
2017-01-30, 00:27
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Bilen toppade 225 och jag körde 225 där det var möjligt. På 50 sträckor höll jag mig till 100-120.
Ja jag vet att det är sinnessjukt och livsfarligt för både mig själv och andra och jag skulle aldrig göra något liknande idag, men då var jag ung och tog risker.
Får jag fråga när på dygnet du gjorde detta?

I vart fall så kör nog ingen ambulans uppe i dom hastigheterna.
Citera
2017-01-30, 00:36
Medlem
Kokettes avatar
Eftersom många kommentarer handlar om Anders våldskapital känner jag mig nödgad att tala om att vid tillfällen som han misshandlat så har han haft "god anledning". Anders blev väldigt aggressiv om någon gick på hans kvinnliga vänner. Jag vet absolut inte hur det ligger till i det här fallet då jag aldrig hört talas om GM men tidigare har Anders våld handlat om att en tjejkompis till honom blivit misshandlad eller våldtagen. Det är alltså inte så att han helt oprovocerat hoppar på människor som en galning.
Citera
2017-01-30, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Får jag fråga när på dygnet du gjorde detta?

I vart fall så kör nog ingen ambulans uppe i dom hastigheterna.

Det var så länge sedan att jag inte minns. Det var nog runt 2005 nån gång. Jag åkte under dagstid på sommaren efter kl 17 på dagen.
Citera
2017-01-30, 00:49
Medlem
Jag har tänkt på denna händelse ett par timmar ,jag tog in historien om hur det gått till , men sen satte jag mig i köket och fick kalla kårar om det skulle vara så falsjka vänner att de gav sig på han två stycken och att han tog flaskan i nödvär medans den ene tog stryptag att tanken att han blev fixad av några . men det är lätt att tänka så om man utgår ifrån och lägger till att han var en betydelsefull politikers unga systerson och att detta va några med insikt i detta och att de kan ha haft en annan politisk uppfattning än Beatrice men usch jag gillar inte fixade unga som nyss va ett barn . även om han var bråkig jobbig så va ju de gamla kompisar till han .eller va det hans ovänner ändå ? Polisen utreder jag tänker OM ifall det va på något sånt vis . polisen får utreda värsta är lögner folk ljuger så mycket . en ung människa som nyss va ett barn , gör jävligt ont att en sån dör .jag är förtvivlad att unga beter sig så mot varandra . Vila i Frid bråkiga baby ..
Citera
2017-01-30, 00:56
Medlem
elgecys avatar
Blir lite förvirrad nu, finns det inte en plats vid namn sveg även i hälsingland?
Citera
2017-01-30, 01:02
Medlem
Sinclairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-Gnesta
Det har dom. En Ambulans. Är den upptagen så får den närmsta åka, finns 2 till i härjedalen, hede och funäsdalen.
Som jämförelse har Östersund två ambulanser.
Moras ambulanshelikopter behöver nog inte så mycket som en halvtimmas flygtid. Det är den tid som det tar för östersunds ambulanshelikopter att ta sig ner till sveg, skulle tippa 15-20 minuter för moras.

En ambulanshelikopter går i 250 km/h och det är 150 km - det låter som 36 minuter. Även om den kommer upp 300 så är det en halvtimmes flygning.
Citera
2017-01-30, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiBeth
Det är väsäntlig skillnad på att söka upp nån släkting till nån politiker just för den skull döda dennes släkting , jag blir rätt trött på detta skit om deras släktingar är värda mer än vem som helst . i detta fall var ju släktingen den som försökte och nästan lyckades mörda en kille och vem vet vad som skulle hänt om han fortsatt hugga folk med flaskan . det va ingen som högg han . politiker och snutar är förbrukningsmänniskor de ska ha sin grav för att bli legender .

Det är väl rätt logiskt att allmänintresset är större om man kan knyta BO till en offentlig person än om det är någon helt okänd människa. Angående "mer värda" så vet jag inte om jag skulle se det som ett privilegium att få sina släktingar granskade i media, låter mer som en börda om du frågar mig.
Citera
2017-01-30, 01:19
Medlem
Sinclairs avatar
Det har uppenbarligen varit minnesstund i kyrkan nu också. Skvallret borde ha klara uppfattningar om vad som hänt. Ingen från Sveg som kan berätta?

Den döde verkar ha haft jobb också, så helt nedgångna har inte gänget varit.
Citera
2017-01-30, 01:20
Medlem
Neonights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Jag har barn, kan förstå hur förtvivlad föräldrarna är när de förlorar sin son..
Har funnit stunder där jag tänkt tankar om hur det skulle kännas om nån av mina små försvann av en olycka eller att nån gjort ngt dumt mot nån av dem...
Det blir tomt inombords.. oavsett vad som hände så är våld inte rätt sätt att lösa problemen..
Visst är det lätt att säga så.. många har vi varit där när vi ska se till att skapa rättvisa och kommit ifrån med några skrapsår.. men igen, försök att lära era yngre att snacka istället...

Hear hear! Dem där stunderna är fruktansvärt mörka att tänka på och tomt är bara förnamnet. Tanken är som ett svart hål i mitten av bröstet. Man mår fan på riktigt dåligt av att tänka på det. Dags att sova med andra ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in