2017-01-29, 03:54
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinku
Bandy är en gentlemannasport och givetvis ingenting för ett gäng zoomalier.
Att inte tjeckerna svarar med att svinga med sina klubbor tillbaka bevisar detta.

Har aldrig spelat bandy själv men kan vara trevligt att titta på då och då men har aldrig sett någon slå med klubban mot huvudet på sin motståndare.
Dom borde uteslutas ur turneringen och skickas hem till Somalia.
Ehh.. Bandy är rätt känt för att hysa dom värsta psykfallen.. Om inte borde du kolla upp deras mentor och tränare Per Fosshaug... Det är väl han som lärt upp dem i den ädla konsten att dänga en bandyklubba i huvudet på sina motståndare.. Han var ju rätt känd för att behärska det hantverket till fullo...
Citera
2017-01-29, 04:02
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
tror de är sponsorer som ligger bakom laget.

Skulle väl vara Brandos.se då?

https://www.youtube.com/watch?v=pILigKffU4g

Dom är ju kända för sina kloka beslut!
Tacka nej till drygt 20% av befolkningen som kunder...
Citera
2017-01-29, 04:36
Medlem
ZNUTENs avatar
Hur i helvete tänkte man här ??

Att låta Somalier spela bandy är ju helt sjukt!

Det är ju inte ett godhetsprojekt utan mer organiserad förnedring/mobbning från
de idioter som låter dessa få spela bandy.
Sannolikt hade dessa organisatörer väldigt roligt åt sina somaliska skyddslingar när
de blev så i grunden förnedrade.

Tålamodet och orken hos de somaliska spelarna tog helt slut och därav reaktionen.
Nästa idiotprojekt för blir väl att de ska åka störtlopp på skidor....

Godhetsknarkarna i detta land har nu spårat ur totalt!
Citera
2017-01-29, 04:37
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Allvarligt talat... Det har pumpats in otroliga mängder pengar i detta projekt och är verkligen ett uttryck för positiv särbehandling. Jag menar, dessa spelare har blivit handplockade, fått utrustning och coachning från storspelare. Men ändå blir det såhär...
Så svenska spelare kan inte tilta ibland? Det har aldrig hänt?
Citera
2017-01-29, 04:45
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av browneye
Det var ju fult gjort där med klubban upp i ansiktet.
Sedan skulle jag väl inte kalla det ett storbråk, det lugnade ju ner sig igen tämligen omgående.
Såg precis videon. Det var typ ingenting. Lite idiotgrejer men vafan. Sånt som händer i sport. Inte vackert men inget att gå igång på.
Citera
2017-01-29, 04:47
Bannlyst
Filip & Fredrik presenterar TREVLIGT FOLK är den folkkära duons första film.
Filip Hammar och Fredrik Wikingsson har under ett och halvt år följt det alltid inspirerande, ibland hjärtskärande, ibland komiska arbetet med den somaliska spelartruppen från Borlänge och människorna runt omkring dem.
Satsningen, med målet att göra laget redo för bandy-VM, kan tyckas galen men görs inte för att den är galen – utan för att hitta gemensam mark, somalier och Borlängebor emellan.

http://www.svd.se/filmtrailer-filip--fredrik-presenterar-trevligt-folk

https://www.youtube.com/watch?v=aA1QN2Zi1ho
Citera
2017-01-29, 04:49
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jellymonster
Ja
Källa på att det är skattepengar?
Citera
2017-01-29, 05:19
Bannlyst
Inget ljud om de I aftonbladet?
Citera
2017-01-29, 05:53
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tha-rock
Exakt. Se på vilken sport som helst. Alla människor löper risken att tappa huvudet i motgång. Finns otaliga exempel. Till och med fina flickor i konståkning är beredda att slå av knäskålarna på varandra för att vinna.

Nu vill jag att ni alla som tycker det här är helt obegripligt skall titta på SHL-slutspelet som börjar nu i vår. Alla, oavsett härkomst tappar förståndet inom sport.
Detta är faktiskt att förvänta sig av flashback. De utmålar alltid vita som rationella, lugna och "övermänskliga", och utlänningar som djur. Detta händer i nästan varenda ämne.

Tror ni verkligen inte alla lackar i typ alla sporter? I tennis så finns det exempel på när spelare har kastat rackets och träffat någon.
Citera
2017-01-29, 06:17
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Detta är faktiskt att förvänta sig av flashback. De utmålar alltid vita som rationella, lugna och "övermänskliga", och utlänningar som djur. Detta händer i nästan varenda ämne.

Tror ni verkligen inte alla lackar i typ alla sporter? I tennis så finns det exempel på när spelare har kastat rackets och träffat någon.

Vart du kränkt ända in i botten på din mansslida nu?

Den här länken kanske kan ge dig en liten hint om hur verkligheten ser ut.

https://static.iq-research.info/20150809/img/iq_by_country.png

Oj va jag önskar att jag hade en Somalisk bil nu.
Citera
2017-01-29, 06:23
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Vart du kränkt ända in i botten på din mansslida nu?

Den här länken kanske kan ge dig en liten hint om hur verkligheten ser ut.

https://static.iq-research.info/20150809/img/iq_by_country.png

Oj va jag önskar att jag hade en Somalisk bil nu.
Min poäng är nog att flashbackare vill utmåla detta som ett djuriskt beteende medan en av Sveriges absolut främsta bandyspelare har gjort likadant.
Senast redigerad av Krasigt 2017-01-29 kl. 06:26.
Citera
2017-01-29, 06:25
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Min poäng är nog att flashbackare vill utmåla detta som ett djuriskt beteende medan en av Sveriges absolut främsta bandyspelare har gjort likadant.

Ja skillnaden är väl att dom kan spela, då kan man få slåss lite tycker jag, kan man inte spela så ska man hålla käft och skämmas.

Det här handlar om folk som inte ens skulle duga att ha som slavar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in