Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-31, 08:22
  #157
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettpundsvartkrut
Klippet finns inte mer, ersatt med 3 stillbilder.
Censur!
Här är videon: https://www.youtube.com/watch?v=gNQ6YUImOTI
Citera
2017-01-31, 17:53
  #158
Medlem
Fladerlappens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Men hälledudanedå!

Det du citerar och framhäver är ett helt normalt uttryckssätt bandylag emellan där man gnäller över incidenter som man åtminstone till del orsakat själv och försöker lägga ansvaret på någon annan, och det helt oavsett hur det har gått till. Även du menar alltså att just somalier ska behandlas med silkesvantar av rasistiska skäl, nämligen att de här stackars människorna inte kan annat och inte förstår bättre, på samma sätt som små barn inte gör det.

Men du skulle faktiskt ha varit mer övertygande om du framhävt den här passagen ur artikeln: De onda, fascistiska och rasistiska tjeckiska spelarna har alltså haft fräckheten att skratta när en somalier t.ex. ramlar helt utan någon annans inblandning.
Det är ju lika illa eller värre än när de onda tjeckerna vara nazisterna behjälpliga i att "duscha" mindervärdiga varelser i koncentrationslägren under förra seklet.

Jag tycker att somalierna ska behandlas som vuxna människor, fås att förstå att de inte är med i B-VM på allvar, utan som kuriosa, och lära sig att som vuxna människor med självinsikt skratta åt sina egna dråpliga tillkortakommanden, inte skylla dem på andra eller dessas förmenta rasism. Dvs., jag är inte rasist.

Vill du ha en näsduk att torka tårarna med?
Kära Grisbrottaren!
Mina kunskaper inom Bandy är väldigt små men har sett en del matcher och vet vad betydelsen Libero innebär i de flesta sportsammanhang.

Att han tar upp att Liberons "spelstil" var att glida runt liggandes på isen och krocka med reklamtavlor anser jag vara ett förtäckt hån. Då jag inte ser någon position i bandy som skulle gagnas av den spelstilen så anser jag att denna Michael Bratt hånar Somalias Libero genom att påpeka att han inte kan åka skridskor.

Michael Bratt som är förbundskapten för Tjeckiens Landslag är dessutom Svensk och har antagligen i sin ledarutbildning fått gå kurs hur man skapar en bra Värdegrund i ett lag. Att håna spelare som är sämre och försökt skämma ut sina motspelare bryter uppenbart mot en bra Värdegrund.
Att sedan några av de Somaliska spelarna har fått rasistiska uttryck kastade mot sig av de Tjeckiska spelarna är även det en skam även om det inte är bevisat.
Michael Bratt hävdar att detta är nonsens men han har inte direkt rent mjöl i påsen.
http://www.expressen.se/sport/dodsho...bratt-sparken/

Citat:
Bratt får gå efter twitterskandalen där han vidarebefordrade ett inlägg där en domare hotades till livet. Han stängdes av säsongen ut av klubben och bandyförbundet.

För att förhindra att framtida saker sker Somalias Bandylag så tycker jag istället för VM så ska de få spela med likasinnade i Internationella Dagcenterbandyligan om någon sådan finnes.
Citera
2017-01-31, 18:05
  #159
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladerlappen
Kära Grisbrottaren!
Mina kunskaper inom Bandy är väldigt små men har sett en del matcher och vet vad betydelsen Libero innebär i de flesta sportsammanhang.

Att han tar upp att Liberons "spelstil" var att glida runt liggandes på isen och krocka med reklamtavlor anser jag vara ett förtäckt hån. Då jag inte ser någon position i bandy som skulle gagnas av den spelstilen så anser jag att denna Michael Bratt hånar Somalias Libero genom att påpeka att han inte kan åka skridskor.

Michael Bratt som är förbundskapten för Tjeckiens Landslag är dessutom Svensk och har antagligen i sin ledarutbildning fått gå kurs hur man skapar en bra Värdegrund i ett lag. Att håna spelare som är sämre och försökt skämma ut sina motspelare bryter uppenbart mot en bra Värdegrund.
Att sedan några av de Somaliska spelarna har fått rasistiska uttryck kastade mot sig av de Tjeckiska spelarna är även det en skam även om det inte är bevisat.
Michael Bratt hävdar att detta är nonsens men han har inte direkt rent mjöl i påsen.
http://www.expressen.se/sport/dodsho...bratt-sparken/



För att förhindra att framtida saker sker Somalias Bandylag så tycker jag istället för VM så ska de få spela med likasinnade i Internationella Dagcenterbandyligan om någon sådan finnes.
Det var ju från 2013, är du snarstucken? Samtidigt så förolämpar ju du Somalia bandy. Jag får inte riktigt ihop det.
Citera
2017-01-31, 18:17
  #160
Medlem
Avva66s avatar
Lite info om Bandy, för er som inte sett en enda bandymatch: https://sv.wikipedia.org/wiki/Bandyns_historia Wiki ifs. För mej som gammal utflyttad Sandvikare så är detta nationalsporten.
Citera
2017-01-31, 18:34
  #161
Medlem
Fladerlappens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Det var ju från 2013, är du snarstucken? Samtidigt så förolämpar ju du Somalia bandy. Jag får inte riktigt ihop det.
Det var mer att om man nu kan retweeta dödshot mot domare så ligger rasism inte långt ifrån.

Sen så kanske jag var lite hård i min avslutning mot Somalia Bandy, såg nämligen nästan hela
Tjeckien - Somalia matchen på Youtube innan jag skrev inlägget för att försöka hitta Liberons unika "spelstil" och blev lite frustrerad av det urusla spelet.
Så tappade tråden.

C-VM då? eller inte ställa upp alls?
Citera
2017-02-01, 17:29
  #162
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladerlappen
Det var mer att om man nu kan retweeta dödshot mot domare så ligger rasism inte långt ifrån.

Sen så kanske jag var lite hård i min avslutning mot Somalia Bandy, såg nämligen nästan hela
Tjeckien - Somalia matchen på Youtube innan jag skrev inlägget för att försöka hitta Liberons unika "spelstil" och blev lite frustrerad av det urusla spelet.
Så tappade tråden.

C-VM då? eller inte ställa upp alls?
Tja, man kan ju undra vad de sysslar med. Långdistanslöpning borde ju vara en lämpligare sport för dem.
Citera
2017-02-02, 00:29
  #163
Medlem
Fladerlappens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Tja, man kan ju undra vad de sysslar med. Långdistanslöpning borde ju vara en lämpligare sport för dem.
Man tycker ju det, men Somalia höll emot rätt bra första 15minuterna. Om det var för konditionen svek eller motivationen svek efter 5-0 målet är svårt att säga. Men det tär ju på kraftena att försvara sig frenetiskt medans ett par loja tjecker åker runt och dominerar på halvfart.

Förutom bråket som var så tyckte jag Krockar och fällningar av misstag sköttes sportsmannamässigt med ursäkter osv. Det var bara en incident där nummer 5 i Somalia gjorde någon typ av flygande bentackling på en tjeck som tyvär fick bäras av skadad. Nummer 5 verkade förövrigt inte lärt sig stanna riktigt då han krockade med allt. Kan detta vara liberon?

Är kluven till Somalia bandy, det är ett jippo,farligt spel pga av bristande skridskokunskaper och nu detta bråk.

Men samtidigt så väcker det folks intresse för bandy. När såg man senast en bandyartikel i fria tider eller avpixlat? Jag som inte sett en bandymatch på tv på 15år satt och kollade en hel match mellan två B-Länder.(visserligen på 2x hastigheten)
Citera
2017-02-02, 12:07
  #164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ozznujen
Jo, men inte att någon spelare hugger med klubban så.
Skojar du, Fosshaugs attacker har varit sju resor värre. Har själv gjort värre saker, fast det var ju inte mot en tjeckisk skådespelare.
Citera
2017-02-02, 12:15
  #165
Medlem
Torsuss avatar
Frustrationen beror så klart på det faktum att det rent sportsligt har gått sämre i detta VM...till och med om man jämför med deras debut för tre år sedan!

Vad som kan ha hänt kan man bara spekulera i men en bidragande orsak borde helt enkelt vara att de slarvat med träningen. Det såg lovande ut ett tag för det här laget men nu finns det nog stor risk att det hela bara självdör
Citera
2017-04-01, 20:45
  #166
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Frustrationen beror så klart på det faktum att det rent sportsligt har gått sämre i detta VM...till och med om man jämför med deras debut för tre år sedan!

Vad som kan ha hänt kan man bara spekulera i men en bidragande orsak borde helt enkelt vara att de slarvat med träningen. Det såg lovande ut ett tag för det här laget men nu finns det nog stor risk att det hela bara självdör

Jag var och såg deras träningsmatch mot "Jönköping allstars" ett lag bestående av gamla före detta bandy- och ishockeyspelare från Jönköping med omnejd.

Somalierna var uppseendeväckande dåliga på att åka skridskor. Det måste vara så att i stort sett samtliga spelare bytts ut under resans gång, för det finns inga som helst möjligheter att en något sånär normalbegåvad människa fortfarande kan vara så dålig på att åka skridskor efter tre år av regelbunden träning.
Citera
2018-09-26, 20:23
  #167
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Frustrationen beror så klart på det faktum att det rent sportsligt har gått sämre i detta VM...till och med om man jämför med deras debut för tre år sedan!

Vad som kan ha hänt kan man bara spekulera i men en bidragande orsak borde helt enkelt vara att de slarvat med träningen. Det såg lovande ut ett tag för det här laget men nu finns det nog stor risk att det hela bara självdör

Visst kommer de här dumheterna att självdö.
Det är så dumt det kan bli. Dom är ju inte intresserade av Bandy.
Citera
2018-09-27, 15:27
  #168
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Frustrationen beror så klart på det faktum att det rent sportsligt har gått sämre i detta VM...till och med om man jämför med deras debut för tre år sedan!

Vad som kan ha hänt kan man bara spekulera i men en bidragande orsak borde helt enkelt vara att de slarvat med träningen. Det såg lovande ut ett tag för det här laget men nu finns det nog stor risk att det hela bara självdör

Tycker du att det ser lovande ut när man behöver stödja på klubban var och varannan meter?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback