2017-01-29, 06:32
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Ja skillnaden är väl att dom kan spela, då kan man få slåss lite tycker jag, kan man inte spela så ska man hålla käft och skämmas.

Det här handlar om folk som inte ens skulle duga att ha som slavar.
Desto bättre man är desto mer professionellt borde väl en agera? Vill du ha fler exempel så kan du ju kolla på SHL just nu och se hur de grabbarna beter sig. Detta förekommer i samtliga sporter och görs oavsett hudfärg.

Vilka kvalifikationer skulle du ha som slav? Du verkar ju inte ens veta skillnaden på enda och ända. En rasist med bristande språkkunskaper skulle jag vilja påstå är en gnutta ironiskt och tröttsamt.
Citera
2017-01-29, 06:35
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Desto bättre man är desto mer professionellt borde väl en agera? Vill du ha fler exempel så kan du ju kolla på SHL just nu och se hur de grabbarna beter sig. Detta förekommer i samtliga sporter och görs oavsett hudfärg.

Vilka kvalifikationer skulle du ha som slav? Du verkar ju inte ens veta skillnaden på enda och ända. En rasist med bristande språkkunskaper skulle jag vilja påstå är en gnutta ironiskt och tröttsamt.

Oj kom stavningspolisen nu? klockan är halv sju, jag ska lägga mig snart efter att ha supit som sig bör, att försöka sig på härskarteknik genom stavningspoliseri är bara ett kvitto på att du är en oduglig medelmåtta.

Ja jag skulle inte vilja ha somalier som slavar då dom inte ens klarar av att gräva diken.
Citera
2017-01-29, 06:40
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Oj kom stavningspolisen nu? klockan är halv sju, jag ska lägga mig snart efter att ha supit som sig bör, att försöka sig på härskarteknik genom stavningspoliseri är bara ett kvitto på att du är en oduglig medelmåtta.

Ja jag skulle inte vilja ha somalier som slavar då dom inte ens klarar av att gräva diken.
Jag tycker möjligtvis att du har skämt ut dig nog just nu, men du borde nog bemöta det som faktiskt har vikt för tråden.

Jag tror verkligen ingen bryr sig om du har druckit alkohol eller inte. Det där är något en under 18 skulle få för sig att skriva.

https://www.youtube.com/watch?v=eTOfsoJAij4
Här har du en vit snubbe som nästan dödar en annan spelare. Borde de inte agera mer professionellt desto bättre de är? Gjorde han det p.g.a. sin hudfärg? Knappast.

Det känns som du möjligtvis kommer fortsätta att försöka bortförklara det, så du kan ju göra det om du vill.
Citera
2017-01-29, 07:04
Medlem
Trådrubriken är överdriven på bästa Aftonbladet-nivå. Denna händelse kan knappast klassas som ett "stort bråk".

Sitter TS och kissar? Troligtvis.
Citera
2017-01-29, 07:10
Medlem
soligts avatar
Att Somalia är med i B-VM i bandy för att några tv-profiler ville det, är ju så osmakligt så någon måste skämmas.
Citera
2017-01-29, 07:28
Medlem
HilluPillus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Är du z00malier själv, eller?!

Näve, näve fight i NHL hör till reglerna och brukar rendera i 2 minuter vardera. Slå någon med klubba däremot så blir det fängelsestraff eller 20-25 matchers avstängning.
https://www.youtube.com/watch?v=iwB21wtLN84

5 minuter vardera.

Men synd att du och alla andra hugger på trollets shitpostande.
Citera
2017-01-29, 07:29
Medlem
ozznujens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Trådrubriken är överdriven på bästa Aftonbladet-nivå. Denna händelse kan knappast klassas som ett "stort bråk".

Sitter TS och kissar? Troligtvis.
Vad menar du? Att det var ett "stort bråk" är något som nämns i tidningsartikel, inget jag har hittat på själv.
Citera
2017-01-29, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ozznujen
Vad menar du? Att det var ett "stort bråk" är något som nämns i tidningsartikel, inget jag har hittat på själv.
Så du håller med mig i sak - att händelsen är överdriven - eller vill du bara agera reklampelare?
Senast redigerad av P-o-beln 2017-01-29 kl. 07:59.
Citera
2017-01-29, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hinku
Bandy är en gentlemannasport och givetvis ingenting för ett gäng zoomalier. Att inte tjeckerna svarar med att svinga med sina klubbor tillbaka bevisar detta.

Givetvis är det så, och följande klipp visar att även andra U-länder i bandy kan uppföra sig väl på planen.

https://www.youtube.com/watch?v=NeKNvIZV9go

Någon som vet om golf är stort bland somalier? Jag tror att de måste vara väldigt bra på bunkerslag i varje fall.
Citera
2017-01-29, 08:05
Medlem
ozznujens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Så du håller med mig i sak - att händelsen är överdriven - eller vill du bara agera reklampelare?
Med bandymått så tycker jag det var ett stort bråk. Som jag nämnt innan så har jag inte sett bandyspelare använda klubban på det viset innan. Men du kan säkert länka en hel del klipp med BANDYbråk som är mycket värre. Helst från VM sammanhang.

Att massa människor blandar in ishockey i detta är bara pinsamt.
Citera
2017-01-29, 09:24
Medlem
ozznujens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Vad är b bandy?
Det finns ett A-VM. I detta VM spelar de bästa nationerna. I B-VM spelar de nationerna som inte är tillräckligt bra för A-VM, som Tjeckien, Mongoliet och Somalia.
Citera
2017-01-29, 09:31
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozznujen
Under gårdagen så spelades matchen mellan Somalia och Tjeckien i B-bandy VM, som detta år har Trollhättan som arrangör. Efter att ha legat under med 0-16, så tappar de somaliska bandyspelarna tålamodet, och blir lite mer fysiska än vad bandyreglerna tillåter.

http://www.dt.se/sport/bandy/skandalscener-vid-bandy-vm-vilt-slagsmal-nar-somalia-motte-tjeckien

Utdrag från artikeln:

Mötet mellan Somalia och Tjeckien i bandyns B-VM urartade fullständigt.
Det var i den 55:e minuten, vid ställningen 16–0 till Tjeckien, som det rann över för några av spelarna i Somalia.
Stort bråk utbröt, det blev totalt kaos på planen.
Stora skandalscener utspelade sig när Somalia mötte Tjecken i bandyns B-VM under gårdagen.
Somalia hamnade i underläge tidigt, och efter att Tjeckien fortsatt ösa på skaffade sig laget en ledning med 16–0.
Då uppstod en situation som fick det att rinna över för flera av de somaliska spelarna.
Stort tumult uppstod, och vissa av de somaliska spelarna använda sina klubbor som tillhyggen i slagsmålet som följde.
Somalia, som sedan tidigare i matchen dragit på sig hela fem utvisningar fick ytterligare två som föjd av slagsmålet.
Tjeckien vann till slut med 19–0.
Sporten har sökt representanter för Somalia Bandy utan framgång.

Jag har sett klippet och personligen har jag aldrig sett en bandyspelare svingat en bandyklubba mot en annan spelare på detta viset. Lite synd att detta sker , då det är kul att vi med Somalias landslag får lite mer färg på B-bandy VM.

Kommer denna skandal bromsa bandyutbredningen i Somalia? Eller är spelarna i själva verket "svenskar"?

Kommer vi får se en långvarig avstängning, av Somalias bandylandslag? Hade det varit ett fotbollslag i motsvarande turnering som uppfört sig liknande, så tror jag att det blivit stora påföljder.

Finns såklart ingen bandy i landet Somalia utan bara här i Sverige deras egna resort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in