Jag tänkte skriva mediahets och att det kändes lite för mesigt för NMR med bombhot men har det hittats bomber så känns det mer som deras grej. Jag vill ändå tillägga att jag inte vet mer än gemene man om just NMR utan det är bara bilden jag har utav dom.
Lite citat så tråden får ligga kvar
Citat:
Säpo utreder nu eventuella samband kring tre bomber i Göteborg, varav två påträffats på flyktingboenden. En medlem i den nazistiska organisationen Nordiska motståndsrörelsen sitter häktad för ett av dåden.
--
Nu bekräftar förundersökningsledaren att man även utreder eventuella samband med ett tredje bombdåd, det som riktades mot vänsterorganisationen Syndikalisternas lokal i Göteborg i november förra året.
--
Häromveckan häktades en man i 20-årsåldern misstänkt för det dådet. I samband med det sa Mats Ljungqvist till SVT Nyheter Väst att det rörde sig om en tidsinställd bomb och att det bara var en slump att ingen skadades.
--
Den man som har häktats misstänkt för den första bomben är medlem i Nordiska motståndsrörelsen. En nazistisk organisation som enligt forskare har mycket våldsamma tendenser.