2019-09-16, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Nu har jag inte sett de program som jag tror att du åsyftar... så mina synpunkter är rent principiella.

Å ena sidan är det ju intressant att ta del av hur folk resonerar, som verkligen anser att jorden är platt - men skulle det gagna SWEBBTV? (Tror inte att de haft ngn plattjording... men det kanske kommer?)

Vad vill SWEBBTV egentligen uppnå genom att låta ngn lägga ut texten om att Olof Palme lever (vilket jag ju inte alls tror på)?
Ingen har påstått att han lever vad jag sett.
Däremot påstår några att det var ett testermord.
Citera
2019-09-16, 17:28
Medlem
valleros avatar
Citat:
Nu har jag inte sett de program som jag tror att du åsyftar... så mina synpunkter är rent principiella.

Å ena sidan är det ju intressant att ta del av hur folk resonerar, som verkligen anser att jorden är platt - men skulle det gagna SWEBBTV? (Tror inte att de haft ngn plattjording... men det kanske kommer?)

Vad vill SWEBBTV egentligen uppnå genom att låta ngn lägga ut texten om att Olof Palme lever (vilket jag ju inte alls tror på)?
Hade ingen aning om Palme-teorin men det stämmer in med det jag kommenterat om. Visst kan de låta olika stollar komma till tals men som en mediakanal kanske man inte gör det helt utan reflektion?
Jag har inget personligt intresse i SWEBBTV men det behövs motvikter till MSM. Om jag efter 9/11 programmen tycker Willgert är en lallare utan pondus så är det bara så.
Förmodligen inte det som var syftet.
Citera
2019-09-16, 17:30
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badaren
Ingen har påstått att han lever vad jag sett.
Däremot påstår några att det var ett testermord.

Nu hakar du upp dig på en slarvig formulering - huruvuda Olof Palme lever idag.

SWEBBTV intervjuade författaren till boken "En oväntad vändning : den hittills dolda sanningen om det som kallas "Mordet på Palme". Denne torgför, att familjen Palme, delar av den svenska socialdemokratiska regeringen, högsta polisledningen och Frankrikes dåvarande president Francois Mitterand iscensatte ett försvinnande av en levande Olof Palme för att låta honom bli en martyr för socialdemokraterna.

De planerade det hela med skådespelare, förfalskade tidsangivelser och fördröjde rikslarmet tills de fått besked om att en livs levande Olof Palme satt på ett franskt regeringsplan på väg till ett gömställe i Frankrike.

Vad vill SWEBBTV egentligen uppnå genom att låta ngn lägga ut texten om detta?
Citera
2019-09-16, 17:37
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Hade ingen aning om Palme-teorin men det stämmer in med det jag kommenterat om. Visst kan de låta olika stollar komma till tals men som en mediakanal kanske man inte gör det helt utan reflektion?
Jag har inget personligt intresse i SWEBBTV men det behövs motvikter till MSM. Om jag efter 9/11 programmen tycker Willgert är en lallare utan pondus så är det bara så.
Förmodligen inte det som var syftet.

Problemet för SWEBBTV är, att de kan inte *samtidigt* vara en kanal som som profilerar sig genom att lyfta mörkad, evidensbaserad information (om t.ex. svenska politikers unika migrationspolitik) och ett kuriösakabinett för allsköns vilda spekulationer.
Citera
2019-09-16, 17:38
Bannlyst
Citat:
Nu hakar du upp dig på en slarvig formulering - huruvuda Olof Palme lever idag.

SWEBBTV intervjuade författaren till boken "En oväntad vändning : den hittills dolda sanningen om det som kallas "Mordet på Palme". Denne torgför, att familjen Palme, delar av den svenska socialdemokratiska regeringen, högsta polisledningen och Frankrikes dåvarande president Francois Mitterand iscensatte ett försvinnande av en levande Olof Palme för att låta honom bli en martyr för socialdemokraterna.

De planerade det hela med skådespelare, förfalskade tidsangivelser och fördröjde rikslarmet tills de fått besked om att en livs levande Olof Palme satt på ett franskt regeringsplan på väg till ett gömställe i Frankrike.

Vad vill SWEBBTV egentligen uppnå genom att låta ngn lägga ut texten om detta?
Dom hade ju även en intervju med personen som hade kopplingar till Sven Andersson och familjen Rausing.
Han säger samma sak.
Så syftet är nog att få fram sanningen.
Citera
2019-09-16, 17:40
Medlem
valleros avatar
Citat:
Problemet för SWEBBTV är, att de kan inte *samtidigt* vara en kanal som som profilerar sig genom att lyfta mörkad, evidensbaserad information (om t.ex. svenska politikers unika migrationspolitik) och ett kuriösakabinett för allsköns vilda spekulationer.
Exakt så.
Citera
2019-09-16, 19:09
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Ja, teorier är ju i grunden spekulationer, som det finns olika grader av bevis för och indiciekedjor som verkar mer eller mindre sannolika. Och det finns det också gott om på Flashback, men av något skäl är Swebbtv förbjudna att driva olika teser med gäster i centrum. Vad ska kanalen göra då? Bara kommentera vad politiker säger och gör, inte varför de gör det eller varför något sker/skett?

Ottokar presenterade nyss en kort "konspirationsteori" i tråden, har hans trovärdighet sänkts som skribent? Inte i mina ögon, det är upp till mig att bedöma och tänka själv och efter, men hans ord kanske hjälpte mig på vägen och hjälpte mig att forma en egenstuderad åsikt och ett medvetande inuti mig som berör ämnet och situationen. Det är väl heller inte första eller sista gången en elit, en stat, ett imperium, en maktkoncentration styr och ställer i bakgrunden eller helt öppet för den delen. Varför skulle inte 11 september vara något mycket större eller annat än det som först avsågs, när det har fått långtgående effekter på hur nära människan en stat kan motivera sig självt att röra sig och bestämma om utrymme och friheter, och med den hyperteknologi som nu existerar? Det är inte en ovanlig tanke att den djupa staten vill kunna utnyttja kraften i teknologin fullt ut och bepansra sig med olika mängder information om oss, precis som vad som föregicks bakom Muren en gång i tiden. Samma mening med nyare metoder och mer saker som går att gömma i tekniska instrument.

Det här med "foliehatt" börjar bli lika tröttsamt som "rasist".

När det blir för stort och abstrakt slår enklare människor ifrån sig. Det ska vara enkelt och gripbart - och någon myndighetsperson (tv-reporter, lärare, politisk ledare, etc) ska gärna också förklara för dessa enklare människor hur det ligger till. Det är så trälmentalitet fungerar.

Tyckte själv avsnittet (i tre delar) om 9/11 var ett av de intressantaste jag sett på SWEBBTV.
Citera
2019-09-16, 19:58
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
När det blir för stort och abstrakt slår enklare människor ifrån sig. Det ska vara enkelt och gripbart - och någon myndighetsperson (tv-reporter, lärare, politisk ledare, etc) ska gärna också förklara för dessa enklare människor hur det ligger till. Det är så trälmentalitet fungerar.

Tyckte själv avsnittet (i tre delar) om 9/11 var ett av de intressantaste jag sett på SWEBBTV.

Jag tycker också det var mycket intressant. Det känns ofta som om jag skulle kunna lyssna i timmar på en person de intervjuar.

Jag förhåller mig öppen och lyssnar på teorier, hypoteser och iakttar personen bakom sin framläggning och berättelse, för att sedan bilda en mer kompakt uppfattning som i den mån det är möjligt kommer från mig själv invävt i annat jag redan format en evidensbaserad hållning till.

Kul att Swebbtv lät honom komma till tals!
Citera
2019-09-16, 20:06
Medlem
Citat:

Väldigt ohederligt argumenterat. Att avfärda en teori som inbegriper mer invecklade förklaringsmodeller till förmån för en enklare - som dessutom i det här fallet har en hållbar bevisföring - tyder inte nödvändigtvis på någon bristande analysförmåga.

Jag såg endast första delen. Förklarade han hur det kommer sig att byggnaderna rasade från punkten där planen träffade, snarare än nerifrån och upp som är fallet vid kontrollerad sprängning ?
Citera
2019-09-16, 20:24
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Nämner han judarna vid namn, eller fortsätter han att beskriva dem som anglosaxer?

Per G. Berglund, hade "juden" på tungspetsen, det var så nära att han sade det, han hade redan nämnt "Israel" dock.
Men jude-fostret håller sakta, sakta på att födas fram i Swebbtv. De är inte riktigt redo för det, att bli dess fader och moder på nytt, men det känns som om det är på väg. Dock är det ett svårt ämne att närma sig, både på grund av samhällets diabolik kring det och medias bevakning, men också för hur man ska prata om det utan att hetsa mot en vanlig jude i Malmö, typ.

Nu har jag ingenting emot om de inte nämner "juden" som sådan, jag tycker det räcker med den kritiken de framför för att man ska förstå att något lurt pågår och påverkar våra liv genom olika agendor och manipulationer.
Citera
2019-09-16, 21:34
Medlem
Prayuths avatar
SWEBBTV gör några bra inslag då och då men de måste verkligen börja variera och bredda infallsvinklarna och samtalsämnena. Försök få in fler gäster och ta tag i lite mer djupgående frågor än att bara kommentera händelseutvecklingen i Sverige.
Citera
2019-09-16, 22:15
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:

Så är det, snöflingor. De kan inte tänka själva, därför får inget rubba deras sköra världsbild. De måste ha en TV-reporter som håller dem i handen och förklarar att -det här är en tokstolle och det han säger går emot den etablerade versionen och är fel.

Har inte sett avsnittet men oavsett vilket så tycker jag att det är bra att folk får komma till tals och även knäppa teorier, såsom flat earth, är intressanta att lyssna på ibland. Oavsett om en etablerad sanningsdiktator håller mig i handen eller ej.
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Per G. Berglund, hade "juden" på tungspetsen, det var så nära att han sade det, han hade redan nämnt "Israel" dock.
Men jude-fostret håller sakta, sakta på att födas fram i Swebbtv. De är inte riktigt redo för det, att bli dess fader och moder på nytt, men det känns som om det är på väg. Dock är det ett svårt ämne att närma sig, både på grund av samhällets diabolik kring det och medias bevakning, men också för hur man ska prata om det utan att hetsa mot en vanlig jude i Malmö, typ.

Nu har jag ingenting emot om de inte nämner "juden" som sådan, jag tycker det räcker med den kritiken de framför för att man ska förstå att något lurt pågår och påverkar våra liv genom olika agendor och manipulationer.
Tror nästan det är bättre att de inte nämner dem vid namn och på så sätt når ut till en större publik. Den breda massan är inte redo för j-ordet än och för de som är vakna finns det gott om andra kanaler som man kan följa. JFG Livestreams, Dr. Edward Dutton: The Jolly Heretic och Mark Collett är tre kanaler som jag rekommenderar till de som vill gå full woke.
Senast redigerad av RonJeremyClarks 2019-09-16 kl. 22:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in