Flashback bygger pepparkakshus!
2019-09-16, 16:25
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Nja - Lars Bern behöver nog komplettera sin analys. Har är helt inne på att det enbart är näringslivets och de rikaste finansfamiljerna i som styr förloppet.

Han bör lägga till att vi är någon typ av lydstat i det liberala imperiet. När det kalla kriget tog slut och USA blev den enda supermakten så beslöt de sig för att hela världen skulle fyllas med liberala demokratier och att den enda fienden som fanns var nationalism.

Där lever vi nu på gott och ont.
Mitt inägg var inte riktad mot just Lars Bern, utan snarare hela kanalens trovärdighet.
Jag blir beklämd när de tydligen anser att totalt befängda konspirationsteorier är något som de verkar vilja stå för. Så raderar man förtroende. Snabbt.
Citera
2019-09-16, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Nja, endast vitingens, goyims, nationalism är förbjuden, min käre Dr Shlomo.

Har uppfattat dig som en av de tänkande på Flashback. Om du har tid och lust så se gärna denna föreläsning av professorn i statsvetenskap John Mearsheimer från Universitetet i Chicago.

https://www.youtube.com/watch?v=ni9rncx8ceA

Han är brutalt ärlig med att USA som den enda liberala supermakten ända sedan 1945 sett det som sin uppgift att förvandla hela världen till sin avbild. När muren föll så gick de in i projektet med turbofart eftersom de nu var den enda supermakten och såg sig kunna diktera villkoren ensidigt. Min tro är att imperiet under Obama bestämde att mångkultur skulle införas omedelbart för att undanröja kvarvarande rester av vit nationalism i Europa.

Egendomsfolket driver nog på, men de är inte den enda bestämmande gruppen.

Om inte annat så är det värt att se föreläsningen eftersom Mearsheimer anser sig förutse varför det globala liberala projektet kommer att välta på grund av sina inneboende motsättningar och Kinas tillväxt.
Senast redigerad av Ottokar 2019-09-16 kl. 16:36.
Citera
2019-09-16, 16:28
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Personligen hatar jag när MSM filtrerar vad som ska få vara med i deras nyheter. Varför skulle denna persons högst personliga åsikter drabba kanalens trovärdighet?
Det mest intressant var också i första delen då de pratade om vad Deep State är och hur det fungerar. Det fanns saker där som inte ens jag visste.
Därför att Willgert inte ifrågasätter foliehatten!
Citera
2019-09-16, 16:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Mitt inägg var inte riktad mot just Lars Bern, utan snarare hela kanalens trovärdighet.
Jag blir beklämd när de tydligen anser att totalt befängda konspirationsteorier är något som de verkar vilja stå för. Så raderar man förtroende. Snabbt.
Skulle du bli beklämd om dom tar upp månlandningsbluffen?
Citera
2019-09-16, 16:30
Medlem
Citat:

Du kan ha rätt i att alltför mycket konstigheter drar ned helhetsintrycket.
Citera
2019-09-16, 16:34
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badaren
Skulle du bli beklämd om dom tar upp månlandningsbluffen?
Absolut, om de tar upp det okritiskt som en sanning.
Citera
2019-09-16, 16:37
Bannlyst
Citat:
Absolut, om de tar upp det okritiskt som en sanning.
Då har du mycket du kommer att bli beklämd över framöver.
Citera
2019-09-16, 16:41
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badaren
Då har du mycket du kommer att bli beklämd över framöver.
Som att jorden är platt?
Citera
2019-09-16, 16:55
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Personligen hatar jag när MSM filtrerar vad som ska få vara med i deras nyheter. Varför skulle denna persons högst personliga åsikter drabba kanalens trovärdighet?
Det mest intressant var också i första delen då de pratade om vad Deep State är och hur det fungerar. Det fanns saker där som inte ens jag visste.

Ja, teorier är ju i grunden spekulationer, som det finns olika grader av bevis för och indiciekedjor som verkar mer eller mindre sannolika. Och det finns det också gott om på Flashback, men av något skäl är Swebbtv förbjudna att driva olika teser med gäster i centrum. Vad ska kanalen göra då? Bara kommentera vad politiker säger och gör, inte varför de gör det eller varför något sker/skett?

Ottokar presenterade nyss en kort "konspirationsteori" i tråden, har hans trovärdighet sänkts som skribent? Inte i mina ögon, det är upp till mig att bedöma och tänka själv och efter, men hans ord kanske hjälpte mig på vägen och hjälpte mig att forma en egenstuderad åsikt och ett medvetande inuti mig som berör ämnet och situationen. Det är väl heller inte första eller sista gången en elit, en stat, ett imperium, en maktkoncentration styr och ställer i bakgrunden eller helt öppet för den delen. Varför skulle inte 11 september vara något mycket större eller annat än det som först avsågs, när det har fått långtgående effekter på hur nära människan en stat kan motivera sig självt att röra sig och bestämma om utrymme och friheter, och med den hyperteknologi som nu existerar? Det är inte en ovanlig tanke att den djupa staten vill kunna utnyttja kraften i teknologin fullt ut och bepansra sig med olika mängder information om oss, precis som vad som föregicks bakom Muren en gång i tiden. Samma mening med nyare metoder och mer saker som går att gömma i tekniska instrument.

Det här med "foliehatt" börjar bli lika tröttsamt som "rasist".
Senast redigerad av GenesisP 2019-09-16 kl. 17:07.
Citera
2019-09-16, 17:12
Bannlyst
Citat:
Som att jorden är platt?
Nej men att Manhattan kommer ligga under vatten om 10 år.
Nej vänta, det sa dom visst för 20 år sedan...
Citera
2019-09-16, 17:14
Moderator
Meijis avatar
Citat:

Nu har jag inte sett de program som jag tror att du åsyftar... så mina synpunkter är rent principiella.

Å ena sidan är det ju intressant att ta del av hur folk resonerar, som verkligen anser att jorden är platt - men skulle det gagna SWEBBTV? (Tror inte att de haft ngn plattjording... men det kanske kommer?)

Vad vill SWEBBTV egentligen uppnå genom att låta ngn lägga ut texten om att Olof Palme lever (vilket jag ju inte alls tror på)?
Citera
2019-09-16, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Ja, teorier är ju i grunden spekulationer, som det finns olika grader av bevis för och indiciekedjor som verkar mer eller mindre sannolika. Och det finns det också gott om på Flashback, men av något skäl är Swebbtv förbjudna att driva olika teser med gäster i centrum. Vad ska kanalen göra då? Bara kommentera vad politiker säger och gör, inte varför de gör det eller varför något sker/skett?

Ottokar presenterade nyss en kort "konspirationsteori" i tråden, har hans trovärdighet sänkts som skribent? Inte i mina ögon, det är upp till mig att bedöma och tänka själv och efter, men hans ord kanske hjälpte mig på vägen och hjälpte mig att forma en egenstuderad åsikt och ett medvetande inuti mig som berör ämnet och situationen. Det är väl heller inte första eller sista gången en elit, en stat, ett imperium, en maktkoncentration styr och ställer i bakgrunden eller helt öppet för den delen. Varför skulle inte 11 september vara något mycket större eller annat än det som först avsågs, när det har fått långtgående effekter på hur nära människan en stat kan motivera sig självt att röra sig och bestämma om utrymme och friheter, och med den hyperteknologi som nu existerar? Det är inte en ovanlig tanke att den djupa staten vill kunna utnyttja kraften i teknologin fullt ut och bepansra sig med olika mängder information om oss, precis som vad som föregicks bakom Muren en gång i tiden. Samma mening med nyare metoder och mer saker som går att gömma i tekniska instrument.

Det här med "foliehatt" börjar bli lika tröttsamt som "rasist".
Håller med ovanstående talare.
Många här verkar tro att dom rikaste och mäktigaste på vår jord är snälla gosegubbar som aldrig skulle få gör sig att luras och konspirerar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in