Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Jag tror inte Swebbtube promotar sig själva så mycket nu; de kanske är nöjda med att bygga upp sajten med fler användare först, folk kan ju bli besvikna om de kommer dit nu.
Jag vet inte vad det finns för andra med en annorlunda vinkling som finns? Kanske de kan få några mer libertarianska youtubers? Eller så kanske det kommer helt nya som inte ens velat vara på YT förut utan börjar med Swebbtube? Borde inte Exakt24 vara där? De är portade från YT men är där nu under ett nytt namn.
Vänster- och vänsterliberala kanaler behöver inte Swebbtube. Det är lättare att nå folk via Youtube så om man får vara aktiv där så är man där. Swebbtube finns ju p.g.a. censur och uteslutningar på YT. Men skulle en AfA-kanal vilja vara där? Jag tror inte det, de ser Swebbtube som motståndarna.
Ja skulle Swebbtube acceptera en NMR-kanal?
Så kan det vara. En intressant sak förresten med de kanaler som Swebbtube visar är att det är ett urval av de klipp som kanalen i fråga har på Youtube eller Rumble etc. Ett sådant exempel är kanalen "Swexit tv" som Swebbtube bara visar en begränsad del av, senaste klippet i detta nu på Swebbtube från den kanalen är från 5 dagar sedan.
Detta föranleder en undring. Hur går detta till på Swebbtv/Swebbtube? Hur sorteras det? På vilka grundvalar? Sitter någon på Swebbtv och manuellt går igenom, väljer vilka som får plats (och därmed vilka som inte får plats)? I och med att det alltså framgår att det är ett urval av programmen från respektive kanal är det ganska intressant att Swebbtube t.ex. väljer att visa sådana här program med Ö Rönne (klipp från igår och idag), "Öystein Rönne # 263 – Folkmördarmyndigheten – FMM", "Öystein Rönne # 265 - Dr. Hodkinson – Det kommer att flyta blod i rännstenarna!". Dessa program skulle aldrig (som Rönne är väl medveten om) få ligga kvar på Youtube. På Swebbtube platsar de dock.
Jag misstänker att de kommer få svårt att finna "vänsterkanaler", kanaler med vänsternarrativ till sin plattform. En Afa-kanal på Swebbtube lär inte ske, mest för att Afa-folk och grupperingar i Sverige (Afa Sthlm, Afa Göteborg m.fl.) aldrig skulle vilja det.
Exakt24 borde kunna finnas på Swebbtube, de avvaktar sannolikt, om de nu inte sagt nej till Swebbtube. Knappast att Willgert, Bern & co skulle avvisa Exakt24.
NMR skulle aldrig godkännas av Swebbtv/Swebbtube. Sannolikt inte heller videor via DFS.