2022-01-25, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Nu är inte Swebbtv min enda nyhetskälla. Jag konsumerar även annat. Afonbladet, DI, ETC, Expressen, Fox News, Illustrerad vetenskap, Mitt i, Nyheter Idag, Omin, SR, Svt, SvD og annat jag kommer över.

Det gör inte jag. Jag bojkottar de där.
Citera
2022-01-25, 23:18
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yhteiskoulusta
Swebbtube via Swebbtv har börjat med något de kallar "utvalda videor" i flödet via swebbtube.se. Detta är placerat precis under ett fåtal av de senaste videorna, "senast tillagt".

Varje kanal har en presentationsruta inkluderat antal prenumeranter och videor, vid den som har mest i nuläget, Öystein Rönnes kanal, står det "208 prenumeranter 49 videor".
Swebbtv:s kanal infomeras ha "75 prenumeranter, 1307 videor" i detta nu.
Lite märkligt trots allt att Rönne nästan har tre gånger fler prenumeranter än vad plattformens kanal själv har. Kan ju föstås bero på att Rönne lades ut på Swebbtube antal dagar före Swebbtv.

Fortfarande väldigt likriktat med de kanaler som finns via Swebbtube. Grundnarrativet är i stort sett detsamma.

SwebbTV har ju sin egen sajt så folk är redan vana vid att titta på dem där. Med tiden kanske fler bara går till Swebbtube.
Citera
2022-01-26, 00:37
Medlem
Yhteiskoulustas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
SwebbTV har ju sin egen sajt så folk är redan vana vid att titta på dem där. Med tiden kanske fler bara går till Swebbtube.
Jo, det är klart. Det tar nog tid för folk att notera Swebbtube, man kanske kan ta den här tråden som ett litet exempel, vi är ett fåtal som kommenterat Swebbtube etcetera vilket skulle kunna tyda på att Swebbtube har svårt att nå ut eller att det ännu inte lockar med den plattformen. Dvs man gör som man gjort tidigare, man tittar på Swebbtv via Swebbtv och inte via Swebbtube även om man i vissa fall känner till att Swebbtv finns därigenom också.

Om Swebbtube ska kunna växa vidare behövs nog en breddning av något slag, kan misstänkas. Det räcker sannolikt inte med de ensartade kanaler de har utlagda nu. Frågan är i så fall vilka nya kanaler - med andra, annorlunda infallsvinklar och perspektiv - som Swebbtube kan komma att inrymma?

Blir det kanaler som är ännu mer högerut och/eller ännu mer nationalistiska? Eller sorterar Swebbtv:s styrelse (Willgert, Bern och Alnebring) av dylika skäl bort sådana kanaler?
Blir det någon eller flera kanaler med vänster- eller vänsterliberalt perspektiv? Eller vill sådana kanaler, de som finns, inte befinna sig på en plattform som Swebbtube?
Blir det, trots allt, ytterligare kanaler liknande de som finns idag?

Var går förresten Swebbtv:s gräns på Swebbtube för frispråkiga kanaler? Var går Swebbtv:s yttrandefrihets-gräns?
Citera
2022-01-26, 06:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ovrall
Men det det där blir bara fantasier som används för att förklara sådant man inte förstår. Världen kan inte beskrivas så enkel som tunnelbanevagnen som Stenlund ofta pratar om. "Den globalistiska agendan" är en summa av otaliga politiker, finansmän, intresseorganisationer, NGO, opinionsbildare, lobbyister, fackföreningar etc och interaktionen dem emellan. Det går naturligtvis inte för någon att förstå hur alla dessa samverkar men att grovt förenklat ner det till en liten elit är bara fantasier. Det finns gott om problem att peka på i världen men jag köper inte det där narrativet då det är alldeles för förenklat, och påkommen av människor som inte ger något större sken av att ha koll och aldrig har jobbat med dessa frågor.

Jag köper det och sedan lång tid. Demokratin är en illusion eller fungerar iallafall inte som den är tänkt. Ett exempel är massinvandringen som förstör. Den har aldrig varit demokratiskt förankrad. Ändå äger den rum och den som yppar sitt missnöje råkar illa ut. Så tystnadskulturen breder ut sig. Det här är inga fantasier utan ett konstaterande.

Men makthavarna finns och dessa är inte du och jag. Stenlund har rätt om globalister men är inte först ut men han passar in på Swebbtv. Ledande politiker passar inte in. De vågar inte sätta sin fot i studion.
Citera
2022-01-26, 07:59
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Var går förresten Swebbtv:s gräns på Swebbtube för frispråkiga kanaler? Var går Swebbtv:s yttrandefrihets-gräns?

Bra fråga, janouch har upprepade gånger talat om revolution utomrättslig bestraffningar av minoriteter och bestraffning på släktskap så den verkar onekligen töjbar!
Citera
2022-01-26, 08:05
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen

Men makthavarna finns och dessa är inte du och jag. Stenlund har rätt om globalister men är inte först ut men han passar in på Swebbtv. Ledande politiker passar inte in. De vågar inte sätta sin fot i studion.

Nej, vad skulle de där att göra? Ursäkta raljerandet men det vore som att sätta sig vid barnbordet och dricka "te" i tomma koppar. Och det här säger jag inte för deras ideologiska vinkling utanför att det är en så rakt igenom oproffsig produktion. Det bevisas av att de knappt lyckats locka någon ledande politiker från det egna lägret heller, den enda jag kan komma på är Björn Söder men han är väl persona non grata i swebb-tv lägret nu?
Senast redigerad av Ovrall 2022-01-26 kl. 08:11.
Citera
2022-01-26, 08:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ovrall
Nej, vad skulle de där att göra? Ursäkta raljerandet men det vore som att sätta sig vid barnbordet och dricka "te" i tomma koppar. Och det här säger jag inte för deras ideologiska vinkling utanför att det är en så rakt igenom oproffsig produktion. Det bevisas av att de knappt lyckats locka någon ledande politiker från det egna lägret heller, den enda jag kan komma på är Björn Söder men han är väl persona non grata i swebb-tv lägret nu?

Ja varför raljerar du?

Vad ska politikerna i Swebbtvs studio att göra? Tja vad sägs om att ställas till svars avseende Sveriges utveckling? Det är ju det journalister är till för att göra, att hålla politikerna ansvariga och fråga ut dem vad de håller på med.

"Oproffsig produktion". Lätt för dig att säga, regimlojal som du är. Swebbtvs insats är makalöst proffsig. Eller vilken budget tror du de har? SVT har mer än 8 miljarder varje år och producerar ändå bara ren dynga.
Citera
2022-01-26, 10:46
Medlem
Citat:
Jag köper det och sedan lång tid. Demokratin är en illusion eller fungerar iallafall inte som den är tänkt. Ett exempel är massinvandringen som förstör. Den har aldrig varit demokratiskt förankrad. Ändå äger den rum och den som yppar sitt missnöje råkar illa ut. Så tystnadskulturen breder ut sig. Det här är inga fantasier utan ett konstaterande.

Vad är det Stenlund säger om globalister specifikt? (Vi kan nämna här att alla som jobbar för Google, inklusive YouTube per definition är "globalister" eftersom det jobbar i globala företag som verkar på många olika marknader).

Du köper fantasier om försäkringsbolag och finansbolag och det är väldigt luddigt. Du köper att vänstern som politisk kraft inte finns. Tror du inte att fler köper detta, från SwebbTV, och det gör att dessa i stället för att engagera sig för t.ex. ett regeringsbyte i Sverige håller på och dillar runt i sin egen lilla bubbla: en fantasivärld?
Citera
2022-01-26, 11:05
Bannlyst
Troll.
Citera
2022-01-26, 13:10
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Jo, det är klart. Det tar nog tid för folk att notera Swebbtube, man kanske kan ta den här tråden som ett litet exempel, vi är ett fåtal som kommenterat Swebbtube etcetera vilket skulle kunna tyda på att Swebbtube har svårt att nå ut eller att det ännu inte lockar med den plattformen. Dvs man gör som man gjort tidigare, man tittar på Swebbtv via Swebbtv och inte via Swebbtube även om man i vissa fall känner till att Swebbtv finns därigenom också.
Om Swebbtube ska kunna växa vidare behövs nog en breddning av något slag, kan misstänkas. Det räcker sannolikt inte med de ensartade kanaler de har utlagda nu. Frågan är i så fall vilka nya kanaler - med andra, annorlunda infallsvinklar och perspektiv - som Swebbtube kan komma att inrymma?
Blir det kanaler som är ännu mer högerut och/eller ännu mer nationalistiska? Eller sorterar Swebbtv:s styrelse (Willgert, Bern och Alnebring) av dylika skäl bort sådana kanaler?
Blir det någon eller flera kanaler med vänster- eller vänsterliberalt perspektiv? Eller vill sådana kanaler, de som finns, inte befinna sig på en plattform som Swebbtube?
Blir det, trots allt, ytterligare kanaler liknande de som finns idag?

Jag tror inte Swebbtube promotar sig själva så mycket nu; de kanske är nöjda med att bygga upp sajten med fler användare först, folk kan ju bli besvikna om de kommer dit nu.

Jag vet inte vad det finns för andra med en annorlunda vinkling som finns? Kanske de kan få några mer libertarianska youtubers? Eller så kanske det kommer helt nya som inte ens velat vara på YT förut utan börjar med Swebbtube? Borde inte Exakt24 vara där? De är portade från YT men är där nu under ett nytt namn.

Vänster- och vänsterliberala kanaler behöver inte Swebbtube. Det är lättare att nå folk via Youtube så om man får vara aktiv där så är man där. Swebbtube finns ju p.g.a. censur och uteslutningar på YT. Men skulle en AfA-kanal vilja vara där? Jag tror inte det, de ser Swebbtube som motståndarna.

Ja skulle Swebbtube acceptera en NMR-kanal?
Citera
2022-01-26, 20:49
Medlem
Zneds avatar
Vill först säga att hur man än klagar på Swebbtv så är alla fall jag tacksam för att de finns. Känns som en frisk fläkt i öknen.

Så är det väl att 2015 var kapitulatinens och uppgivenhetens år. Sedan gick det ju rakt ner med nationen. Är allt hopplöst eller finns det en mirakellösning ur eländet.

Kanske man kan plocka ner och desarmera förödelsen. Bit för bit långsamt men säkert som i fallet Linköping där de stoppar det ekonomiska bidraget till den islamistiska Ibn-Rushd. Sossarna lyckades ju fördröja allt med att det skall "utredas" först.

Är detta den framkomliga vägen att återta sitt land. Exempelvis att veterinärstyrelsen? inför ett förbud mot halalslakt och så vidare så att mörkermänniskorna till sist ger upp och åker hem igen

Nå hur som så är videon från Linköping intressant.
Programmet finns på Riks.

Citat:
https://youtu.be/vJq_OYhmYb0
Citera
2022-01-27, 08:43
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ja varför raljerar du?

Vad ska politikerna i Swebbtvs studio att göra? Tja vad sägs om att ställas till svars avseende Sveriges utveckling? Det är ju det journalister är till för att göra, att hålla politikerna ansvariga och fråga ut dem vad de håller på med.

"Oproffsig produktion". Lätt för dig att säga, regimlojal som du är. Swebbtvs insats är makalöst proffsig. Eller vilken budget tror du de har? SVT har mer än 8 miljarder varje år och producerar ändå bara ren dynga.

Jag raljerar för att swebb-tv har en otroligt upplåst självbild som något slags alternativ till public service. Men om jag har fel, varför kan man inte ens locka politiker från de egna lägren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in