SwebbTV kanske är utlovade royalties per såld bok där Per G Berglund ljuger om i sina psykadeliska romaner? Det skulle kunna förklara varför en sådan tomte som han tillåts medverka i vad som påstår sig vara en kanal som tvärtom sysselsätter sig med samhällsfrågor istället. Om SwebbTV vill ha en separat kanal för scifi-UFO-astrologi-munkar för underhållnings skull, så vore det helt okej! Men att ta in de allra värsta boksäljande knäppgökarna i samma programserie som man intervjuar verklighetsförankrade gäster till, det är TOTALT KATSTROFALT för all deras trovärdighet! Räkna inte med att någon företagsledare eller professor, ens pensionerad, kommer att acceptera en inbjudan efter denna extremt overkliga scifi-utvikelse med denne bedragare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Agens56
Du verkar inte ha lyssnat tillräckligt uppmärksamt på vad Per G Berglund faktiskt säger i programmen. Lyssna gärna på del 3 igen.
Jag hörde honom påstå att CIA sprängde WTC med kärnvapen. ALLA vet att det är en grotesk lögn. Och jag lyssnar inte på kända bedragares uppenbara lögner, så"nej, sluta försöka sälja hans bok med hans psyksjuka skribblerier ur hans knarkande hallucinationer! Du spammar bokreklam, det är inte helt tillåtet här. Däremot verkar det var SwebbTVs kärnverksamhet att just ägna sig åt att spamma uppenbara galningars ljugande böcker om den mentalsjuke författarens egna inre fantasier.
Vad spelade det ens för roll huruvida WTC kollapsade eller inte? Islamistiska terrorister kraschade kapade passagerarflygplan in i dem! That's enough. Att CIA skulle spränga kärnvapen i New York bara för att få tornen att rasa, det saknar helt och hållet effekt. Det är det som karaktäriserar psyksjuka konspirationsteorier. Även på deras egna villkor så har ingenting av vad de säger någon mening överhuvudtaget.
Mikael Willgert borde förstå, inte minst om han klarat teknisk fysik i sin ungdom, att identifiera bristerna i gästens "logik" och ifrågasätta dem. Men han gör inte det. Det är en extremt stor brist som allvarligt skadar SwebbTV. Nu kommer jag inte att kunna hänvisa någon till SwebbTV förrän tidigast nästa år, oavsett vad de sänder. Eftersom de så groteskt har förnedrat och diskvalificerat sig själva från varje form av trovärdighet. Det är jättesynd! Denna repris av deras sämsta bottennapp någonsin har orsakat SwebbTV omätlig skada.