2018-10-28, 20:03
Avslutad
Intressant reaktion från SR:s Ulrika Björksten. Det slår mig varje gång en person inom PS blir uppringd från en tittare eller lyssnare, vilket oerhört hat som PS:s anställda hyser gentemot vanliga svenskar. De är över huvud taget inte intresserade av en dialog eller att utbyta tankar, de avskyr att bli ifrågasatta, ens av sakkunniga och rätt utbildade, och fräser ifrån direkt och plötsligt ska alla på möte och måste lägga på. Till och med rasisterna och kritikerna på Flashback vill ha diskussion, det säger det mesta.

Uppfostringsmedier är en väl en sak, men detta är djupare än så, ett förblindat hat bottnat i en total övertygelse om hur rätt man har trots vad fakta faktiskt visar.

UB, psykologen och han som skrev en avhandling om sambandet mellan främlingsfientlighet och klimatförnekelse förtjänar alla ett slag över ansiktet. De betedde sig vidrigt nedlåtande och narcissistiskt, de har verkligen köpt berättelsen om värdegrundens utvalda profeter och nu redo att med genuin avsmak tala till folket.

Detta är också en del i den sublima korruptionen som Torssell pratade om, det är inte i första hand kompetens som styr vilka som får sina positioner utan hur långt korrekta åsikter och medhåll tar dig. Sverige är drabbad av svårartad social cancer. Svenskarna själva borde ha varit motgiftet, men nej.
Citera
2018-10-28, 20:43
Medlem
Vedklyvens avatar
Kollar ofta SWEBBTV. Bra motvikt till vad etablissemangets media producerar.

Många YouTube-kanaler avslöjar åsikter o sanningar som man aldrig får höra i MSM.
Inte bara SWEBBTV. Andra som jag kollar: DGS TV, Henrik Jönnsson, "Hur kan vi", Angry Foreigner.

Inte konstigt att MSM är aggressiva , nervösa, hånfulla över konkurrensen.

Exempelvis P3 ("skitkanalen") hånar "Swish-tiggare".
https://sverigesradio.se/avsnitt/1165404
Citera
2018-10-28, 22:44
Medlem
Zneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyven
Kollar ofta SWEBBTV. Bra motvikt till vad etablissemangets media producerar.

Många YouTube-kanaler avslöjar åsikter o sanningar som man aldrig får höra i MSM.
Inte bara SWEBBTV. Andra som jag kollar: DGS TV, Henrik Jönnsson, "Hur kan vi", Angry Foreigner.

Inte konstigt att MSM är aggressiva , nervösa, hånfulla över konkurrensen.

Exempelvis P3 ("skitkanalen") hånar "Swish-tiggare".
https://sverigesradio.se/avsnitt/1165404

Jag gillar Bertan ( Berts värld) han har kloka saker att säga. Och är dessutom ganska rolig att höra. Som " helt jävla otroligt" och " man kan inte tro att det är sant".

.
https://youtu.be/O6GDDMqcg3w
Citera
2018-10-29, 09:23
Avslutad
En kommentar från YT på intervjun med Lars Bern:

Citat:
Det stora hotet är befolkningsexplosionen, så snacket om att färre svälter ihjäl, köper jag faktiskt inte. Se till att folk i Afrika skaffar färre barn, och om de inte vill göra det så får de stå ut med svält. Om en miljard afrikaner/Mellanösternfolk flyttar norrut så är det slut på all civilisation som vi känner det. Våra barn kommer att få slåss för sitt liv, snarare än att hitta botemedlet till cancer eller kolonisera Mars.

Svårt att inte hålla med om den kommentaren. Ekosystemet kommer inte hålla för den befolkningsexplosionen som just nu sker och växer. Miljön kommer också att massivt påverkas. Sverige kan inte ha en för stor befolkning, 10 miljoner är absolut max egentligen. Hus ska värmas, infrastruktur ska finnas och underhållas, kallt väder och öde platser, stor yta men inte alls så man kan bara pressa in folk utan allvarliga konsekvenser. Folk som dessutom är annorlunda och mer farliga. Blir det matbrist i Sverige (och världen) med en befolkning på 20 miljoner upphör allt, det blir massvält, misär. krig, konflikter och annan skit. Överbefolkningen i Afrika och Mellanöstern kommer tvinga fram otrevliga lösningar om ingen börjar prata om det och vidta åtgärder.
Att politikerna hyllar att vi blir fler är så efterblivet att jag inte förstår att folk inte ser problemen som uppstår. Vad spelar massa människor för roll i ett land som ändå inte fungerar?
Senast redigerad av GenesisP 2018-10-29 kl. 09:27.
Citera
2018-11-02, 22:40
Avslutad
Bäste Gunnar Sandelin intar huvudrollen i Swebbtv:s senaste intervju.

Citat:
Sammanfattning:

Det går inte att förstå vad man menar med att Sverige har EUs miniminivå när det gäller regler för flyktingmottagande.

Sverige tar emot mer än 10 gånger så många asylsökande som exempelvis Danmark och mer än fyra gånger så många som de övriga nordiska länderna tillsammans.

Vår slutsats är att regeringen och våra myndigheter inte försvarar Sveriges gränser eller välfärd. Tvärtom har myndigheter bedrivit aktivism för att möjliggöra massinvandringen och underlåter att göra självklara kontroller.
Citera
2018-11-02, 22:56
Medlem
Man tycker ju att sådana här intervjuer borde trenda mer än vad dom gör på nätet... Antingen så är folk helt ointresserade av en annan världsbild än den som TVn visar eller så är det Youtubes som helt enkelt döljer videon så mycket som möjligt.

Kanalen har 10000st prenumeranter samtidigt som Jockiboi och Jonna har 844000st .

Fullständigt vansinnigt.
Senast redigerad av The-Servant 2018-11-02 kl. 23:02.
Citera
2018-11-06, 19:21
Avslutad
Helt otroligt - och typiskt - att korkade fjantar som Schyffert, Ernman, Betnér, med flera - att deras tankar diskuteras och lyfts fram som relevanta, medan en gigant som Tullberg får verka i skymundan. Det är ju hans tankar som samhällsdiskussionen borde ta avstamp i före, på sin höjd, bloggartister och värdegrundsspridare.
Citera
2018-11-06, 20:51
Medlem
MurderOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Man tycker ju att sådana här intervjuer borde trenda mer än vad dom gör på nätet... Antingen så är folk helt ointresserade av en annan världsbild än den som TVn visar eller så är det Youtubes som helt enkelt döljer videon så mycket som möjligt.

Kanalen har 10000st prenumeranter samtidigt som Jockiboi och Jonna har 844000st .

Fullständigt vansinnigt.
Vem fan är Jockiboi och Jonna?
Nä, du behöver inte svara och jag tänker inte googla, skulle antagligen bli på dåligt humör.

SWEBBTV är bra, jag vet inte om de alltid är rätt ute men oftast känns det som de beskriver problemen logiskt och korrekt.
Citera
2018-11-06, 20:57
Medlem
Hexen666s avatar
SWEBBTV är nog det bästa svenska politiska utbudet på Youtube just nu
Citera
2018-11-06, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Intressant reaktion från SR:s Ulrika Björksten. Det slår mig varje gång en person inom PS blir uppringd från en tittare eller lyssnare, vilket oerhört hat som PS:s anställda hyser gentemot vanliga svenskar. De är över huvud taget inte intresserade av en dialog eller att utbyta tankar, de avskyr att bli ifrågasatta, ens av sakkunniga och rätt utbildade, och fräser ifrån direkt och plötsligt ska alla på möte och måste lägga på. Till och med rasisterna och kritikerna på Flashback vill ha diskussion, det säger det mesta.

Uppfostringsmedier är en väl en sak, men detta är djupare än så, ett förblindat hat bottnat i en total övertygelse om hur rätt man har trots vad fakta faktiskt visar.

UB, psykologen och han som skrev en avhandling om sambandet mellan främlingsfientlighet och klimatförnekelse förtjänar alla ett slag över ansiktet. De betedde sig vidrigt nedlåtande och narcissistiskt, de har verkligen köpt berättelsen om värdegrundens utvalda profeter och nu redo att med genuin avsmak tala till folket.

Detta är också en del i den sublima korruptionen som Torssell pratade om, det är inte i första hand kompetens som styr vilka som får sina positioner utan hur långt korrekta åsikter och medhåll tar dig. Sverige är drabbad av svårartad social cancer. Svenskarna själva borde ha varit motgiftet, men nej.

Hur mycket framtidstro har du kvar? Jag vet inte varför jag ska ha en. Blir påmind om det när man läser sådana här saker. Bra reflekterat av dig. Det är inte bara Granskning Sverige de slängde på luren när de ringde. Det gör de mot vem som helst som vågar ifrågasätta.
Citera
2018-11-07, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Hur mycket framtidstro har du kvar? Jag vet inte varför jag ska ha en. Blir påmind om det när man läser sådana här saker. Bra reflekterat av dig. Det är inte bara Granskning Sverige de slängde på luren när de ringde. Det gör de mot vem som helst som vågar ifrågasätta.

Jag gjorde mig omaket att titta igenom programmet med Stilbs och reagerade starkt.

I sakfrågan som sådan har jag inte så mycket åsikter annat än att det säkert finns en vetenskaplig konsensus om att en mänsklig påverkan föreligger. Däremot kanske inte ska underskatta osäkerheten i prognoserna.

Men om Stilbs som gammal meriterad fackman har invändningar kring vetenskapen så är det fanimig skandalöst att Svt börjar sylta in psykologer och spekulera i diagnoser hos olika meningsföreträdare.

I något som ska föreställa ett vetenskapsprogram.

Och framförallt: Någon konsensus kring vad de här klimatförändringar konkret innebär för mänskligheten råder inte.

Och inte heller vad som ska göras. Hittills har det mest handlat om symbolåtgärder och att subventionera elkraftproduktion med resurskrävande och undermåliga energislag.

Hade exempelvis Tyskland konsekvent satsat de oerhörda belopp man bränt iväg på solceller och vindsnurror på ny och bättre kärnkraft hade man byggt bort fossilutsläppen från sin elproduktion. Inte nog med det. Man hade sluppit hela debaclet med att importera Putins naturgas och förmodligen hade man också kunnat producera en hel del syntetbränslen med sin kärnkraft. Och därmed kunnat exportera utsläppsminskningar.
Citera
2018-11-11, 15:40
Avslutad
Egor är vass!
Man vill bara krama honom.

Mystiskt hur bra svenska han har i både tal och skrift.

Annars ett informativt och bra samtal som vanligt. Hög kvalitet rakt igenom. PS kan slänga sig i väggen, så torra, onödiga och tråkiga de framstår som i jämförelse med den media som finns på främst Youtube.
Svensk PS är verkligen helt irrelevant för svenskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in